جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۴ق.ظ
::آخرین مطلب 57 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

لزوم ورود وزارت نفت جهت تخصيص اعتبار به محور ملى جهرم-لار-بندرعباس

در بازديد رييس كميسيون عمران مجلس شوراى اسلامى از پروژه هاى راهسازى مديركل راه و شهرسازى لارستـان بر لزوم ورود وزارت نفت جهت تخصيص اعتبار به محور ملى جهرم –…

در بازديد رييس كميسيون عمران مجلس شوراى اسلامى از پروژه هاى راهسازى مديركل راه و شهرسازى لارستـان بر لزوم ورود وزارت نفت جهت تخصيص اعتبار به محور ملى جهرم – لار – بندرعباس تأکید کرد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومى اداره كل راه و شهرسازى لارستـان، در ادامه سفر دكتر رضايى رييس كميسيون عمران مجلس شوراى اسلامى از پروژه هاى اداره كل راه و شهرسازى لارستـان ، تونل وحدت در محور لار – جهرم و تونل شهيده باختر بيگلرى در محور لار – بستك از ديگر مقصدهاى مورد بازديد بود كه به اتفاق مهندس شبانى مديركل راه و شهرسازى لارستـان صورت گرفت .

شبانى در حاشيه بازديد از تونل شهيده باختربيگلرى اظهار داشت : احداث تونل ٤٣٠ مترى شهیده باختر بیگلری در کیلومتر ٦٥ محور لار – بستک جهت حذف گردنه پاسخند زمينه ساز اتصال مرکز کشور به بنادر اقتصادی- توریستی بندر لنگه، چارک، آفتاب و جزيره کیش شده و بهینه ترین مسیر زمینی برای دسترسی استان فارس به این مناطق به شمار مى رود .

وى افزود : حفارى تونل شهيده باختر بيگلرى مهرماه سال ١٣٩٩ وارد فاز اجرايى شد و ظرف مدت يكسال عمليات حفر اين تونل ٤٣٠ مترى به اتمام رسيد و پس از آن كف بردارى و تحكيمات تونل هم صورت گرفت و هم اكنون پيمانكار آماده ى اجراى عمليات لاينينگ است .

مديركل راه و شهرسازى لارستـان تصريح كرد : طول کلی محور لار – بستك ١٢٠ کیلومتر بوده که ٦٨ کیلومتر آن، در حوزه اداره کل راه وشهرسازی لارستان واقع شده است كه با اجرا و تكميل عمليات بهسازى محور لار – بستك و تكميل تونل شهيده باختر بيگلرى طول کلی محور ٩٠ کیلومتر کاهش می یابد.

در ادامه مدير كل راه و شهرسازى لارستان تونل وحدت را به عنوان يكى از پروژه هاى مهم در جهت تكميل باند دوم محور ملى جهرم – لار – بندرعباس قلمداد كرد و اذعان داشت : در راستای تقسیم بخشی از بار ترافیکی سنگین و اقدامات اساسی در دوبانده شدن محور لار – جهرم این تونل ٧٧٠ متری بايستى هر چه زودتر به پايان برسد تا عدم تكميل آن در زمان بهره بردارى از محور مذكور خللى در مسير كار ايجاد نكند.

شبانى با اشاره بر اینکه : مكاتبات زيادى از سوى استاندارى محترم فارس ، اداره كل راه و شهرسازى لارستـان با وزارت متبوع و همچنين شركت ساخت و توسعه زيربناهاى حمل و نقل با وزارت نفت صورت گرفته است ، از دكتر رضايى درخواست نمود كه موضوع حجم زياد محموله هاى نفتى از اين محور كه باعث چالش و حجم ترافيك سنگين و خطرات جاده اى شده در سفر رياست محترم جمهور به استان فارس به عنوان موضوعى مهم مطرح و در اين سفر مصوب شود تا وزارت نفت ملزم به تخصيص اعتبار جهت تكميل اين محور شريانى شود .

در ادامه دكتر رضايى همزمان با بازديد از پروژه ها طى تماس هايى با مسئولين مربوطه در بخش هاى مختلف خواستار توجه بيشتر و تخصيص اعتبارات كامل به پروژه هاى راهسازى در منطقه شد و بر اين اساس قول مساعدت جهت پيگيرى و اخذ اعتبارات در پروژه هاى مذكور از سوى ايشان صورت گرفت.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۶:۱۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین