جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۴ب.ظ
::آخرین مطلب 53 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

توزیع حدود 6 تن جو رایگان بین مرتعداران لارستان

به منظور حفاظت از عرصه‌های مرتعی و جلوگیری از تخریب این عرصه‌ها ۵ هزار و ۸۸۰ کیلوگرم جو به صورت رایگان بین مرتعداران شهرستان لارستان توزیع شد. به گزارش میلاد…

به منظور حفاظت از عرصه‌های مرتعی و جلوگیری از تخریب این عرصه‌ها ۵ هزار و ۸۸۰ کیلوگرم جو به صورت رایگان بین مرتعداران شهرستان لارستان توزیع شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، منصور رضایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لارستان ،گفت: این میزان جو بر اساس ظرفیت مرتع، نوع دام، پوشش گیاهی و مساحت عرصه مورد احیاء برای کمک به معیشت دامدارانی که به واسطه اجرای طرح های بیولوژیک مجبور به حذف دام خود از سطح مرتع در فصل چرا هستند توزیع شد.

او، با اشاره به اجرای طرح مدیریت حفاظت و قرق، اصلاح و احیای مراتع به صورت کپه کاری و ساخت هلالی آبگیر در سطح ۷۰۰ هکتار از مراتع بهاءالدینی شهرستان لارستان در پارسال، بیان کرد: تثبیت بوته‌های کاشته شده و احیاء نهال‌های موجود تنها با همکاری دامداران و اهالی مردم این منطقه امکان پذیر است.

رضایی با بیان اینکه اقدامات منابع طبیعی بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست، تصریح کرد: عرصه‌های مرتعی از مهمترین منابع تغذیه دام در شهرستان لارستان است که باید درحفظ و نگهداری از آن تلاش بیشتری شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان با تاکید بر اهمیت مراتع و حفاظت مطلوب از منابع آب و خاک و اجرای طرح‌های بیولوژیک در مراتع، ادامه داد: بهبود پوشش گیاهی و تامین علوفه دامداران، جایگزین کردن گونه‌های مرغوب و با ارزش به جای گونه‌های مهاجم، کنترل فرسایش خاک در دامنه‌های شیب دار و ذخیره نزولات جوی از مزایای دیگر اجرای این گونه طرح‌ها است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۹:۲۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین