شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۷ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 7

اختصاص ۷۵ درصد اراضی زراعی لارستان به کشت گندم و جو

برداشت گندم و جو از حدود ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان لارستان آغاز شد. مسئول واحد زراعت معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لارستان گفت: عملیات برداشت…

برداشت گندم و جو از حدود ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان لارستان آغاز شد.

مسئول واحد زراعت معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لارستان گفت: عملیات برداشت از سطح ۱۸ هزار هکتارگندم آبی و دو هزار هکتار جو آبی در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان ، اسما جوکاری با اشاره به اینکه ۷۵ درصد از اراضی زراعی لارستان به کشت محصولات گندم و جو اختصاص دارد، افزود : برداشت این محصول استراتژیک از اواخر فروردین ماه در لارستان آغاز شده است و با توجه به شرایط آب و هوایی تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد.

وی بیان کرد : ارقام گندم کشت شده دراین شهرستان سیروان ،چمران۲ ، تیرگان ، برات ، مهرگان و سارنگ می باشد که سطح رقم سارنگ حاصل از طرح های pvs شهرستان با توجه به عملکرد مناسب و سازگاری با شرایط اقلیمی منطقه نسبت به سال زراعی گذشته دو برابر شده است .

جوکاری پیش بینی کرد تا پایان فصل برداشت حدود ۵۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان به شش مرکز خرید گندم شهرستان تحویل داده شود.

وی همچنین میزان برداشت جو را حدود پنج هزار تن برآورد کرد.

مسئول زراعت معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان بیان کرد : کاهش بارندگی و همچنین پراکنش نامناسب بارش‌ها در سال زراعی جاری باعث شده است که مزارع دیم گندم و جو این شهرستان با سطحی بالغ بر ۲۸ هزار هکتار به برداشت نرسد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین