سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۶ق.ظ
::آخرین مطلب 11 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

رونق گرفتن کارگاه‌های تولید «دوشاب» یا شیره‌خرما در لار+تصاویر

هر ساله همزمان با فصل‌های پائیز و زمستان کار کارگاه‌های تولید شیره‌خرما یا «دوشاب» در لار رونق می‌گیرد. به گزارش میلاد لارستان، کار فرآوری محصولات خرما از گذشته بسیار دور…

هر ساله همزمان با فصل‌های پائیز و زمستان کار کارگاه‌های تولید شیره‌خرما یا «دوشاب» در لار رونق می‌گیرد.

به گزارش میلاد لارستان، کار فرآوری محصولات خرما از گذشته بسیار دور در شهرهای جنوبی ایران و همچنین لارستان به دلیل وجود نخلستان‌های وسیع و متعدد وجود داشته و خرما بخش جدایی‌ناپذیر از سفره مردم این خطه از کشورمان است.

در لارستان از محصول مقوی و مغذی خرما برای تولید انواع شیرینی‌ها و معجون‌ها نظیر رنگینک، اُرمابریز، چنگالو، کُنگو، تَرَک و دهها مورد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دوشاب یا شیره‌خرما یکی از محصولاتی است که با آدابی خاص توسط کارگاه‌های سنتی مورد فرآوری قرار می‌گیرد. از این محصول علاوه‌برآنکه برای تهیه شیرینی‌های سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای مصرف همراه با خرما و به نوعی تازه نگه داشتن و نرم‌تر شدن خرما مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در حال حاضر چندین کارگاه در زمینه شیره‌خرما مشغول به فعالیت هستند و علاوه بر توزیع در سطح فروشگاه‌های شهر لار، به سایر شهرهای کشور و حتی به شکل مسافری به کشورهای حوزه خلیج‌فارس صادر می‌شود.

در ادامه تصاویری درخصوص مراحل نحوه تهیه شیره خرما در یکی از کارگاه‌های شهر لار را از لنز دوربین محمد پاسیار مشاهده می کنیم:

 

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۵:۱۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین