شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۵ق.ظ
::آخرین مطلب 15 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

عملیات اجرایی ۲ طرح تولیدی و صنعتی در گراش

عملیات اجرایی ۲ طرح تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی گراش با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و نماینده مردم شهرستان‌های گراش، اوز،خنج و لار در مجلس شورای اسلامی…

عملیات اجرایی ۲ طرح تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی گراش با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و نماینده مردم شهرستان‌های گراش، اوز،خنج و لار در مجلس شورای اسلامی و صنعتگران آغاز شد.

به گزارش میلاد لارستان، طی مراسمی، کلنگ عملیات اجرایی ۲ طرح تولیدی و صنعتی در زمینه محصولات صنایع چوب و انواع قطعات بتی با سرمایه گذاری افزون بر ۵۰ میلیارد ریال با هدف ایجاد ۳۰ شغل، در شهرک صنعتی شهرستان گراش در استان فارس، بر زمین زده شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در حاشیه این مراسم بر اجرای طرح توسعه شهرک صنعتی گراش تاکید و اضافه کرد: با توجه به استقبال سرمایه گذاران و واگذاری بخش زیادی از اراضی صنعتی این شهرک صنعتی، طرح توسعه آن از طریق الحاق اراضی مجاور، ضروری است.

احد فتوحی افزود: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان در جذب سرمایه گذار، بویژه سرمایه گذاران ایرانی مقیم حاشیه خلیج فارس، ضروری است در افق بلندمدت توسعه شهرستان، ظرفیت کنونی شهرک صنعتی که درحال تکمیل است افزایش یابد تا جوایبگوی سرمایه گذاران باشیم.

او خاطرنشان کرد: هم اکنون طرح توسعه ۱۶ هکتاری از طریق الحاق اراضی مجاور در دست اقدام است که امیدواریم با حمایت دستگاه‌های اجرایی شهرستان هرچه سریعتر انجام شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از فراهم بودن زیرساخت‌ها برای جذب سرمایه گذار در شهرک صنعتی گراش خبرداد و گفت: برای ارائه بهتر و مناسب خدمات به صنعتگران، بر اساس قانون باید امور راهبری این شهرک صنعتی به شرکت خدماتی واگذار شود.

فتوحی افزود: در این زمینه ۳نفر از صنعتگران مستقر به عنوان اعضای موسس شرکت خدماتی تعیین تا کار ثبت شرکت خدماتی و سپس انتخابات هیات مدیره از بین سهامداران انجام شود.

او با بیان اینکه تمام زیرساخت‌ها برای استقرار واحدهای صنعتی در این شهرک صنعتی ایجاد شده است، گفت: شهرک صنعتی گراش دارای امکانات زیربنایی نظیر آب، برق گاز و تلفن است و متناسب با استقرار سرمایه گذاران سایر امکانات زیربنایی نیز در آن ایجاد خواهد شد.

فتوحی با بیان اینکه این شهرک صنعتی دارای چاه آب است که این آب به علت سختی بالا برای شرب مطلوب نسیت خواستار پیگیری نماینده شهرستان به منظور تخصیص صنعت از خط انتقال آب شرب که متعلق به آبفا است شد.

او همچنین از سرمایه گذاران خواست با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان گراش و نیز وضعیت مناسب زیرساختی در این شهرک صنعتی و اختصاص مشوق‌های سرمایه گذاری از این فرصت برای ایجاد واحدهای تولیدی و اشتغال پایدار صنعتی در این شهرستان استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه شهرک صنعتی گراش با مساحت ۴۰هکتار دارای ۲۳هکتار اراضی صنعتی است، گفت:در حال حاضر ۵۸ قرارداد با سرمایه گذاران برای ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی منعقد که از این تعداد ۱۲واحد با اشتغالزایی ۱۱۰نفر در مرحله بهره برداری است.

او تصریح کرد: تاکنون ۱۶هکتار از اراضی صنعتی این شهرک صنعتی به متقاضیان واگذار شده و با توجه به به واگذاری سایر اراضی باقیمانده در آینده ای نزدیک ،لزوم اجرای طرح توسعه این شهرک صنعتی ضروری است.

فتوحی همچنین بر فسخ اراضی راکد این شهرک صنعتی تاکید کرد و گفت: قراردادهای راکد سال ۹۴ و قبل از آن در دستور کار برای فسخ قرار دارند.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز نیز در این جلسه در خصوص توسعه زیرساخت‌های شبکه آب و تامین آب شیرین شهرک صنعتی گراش گفت: ظرفیت خطوط انتقال آب از سد سلمان فارسی مانع تامین آب شده است اما در این زمینه باید راهکارهای دیگری بررسی و پیگیری کرد تا آب واحدهای تولیدی این شهرک تامین شود.

حسین‌زاده با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی به طور جدی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی حمایت می‌کند از سرمایه گذاران و بخش خصوصی خواست تا مطالبات خود را از راه صحیح جلو ببرند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین