چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۱ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

40 روز در فراق دانشمند جوان لارستانی

۴۰ روز به راحتی گذشت. ۴۰ روزی که برای یک خانواده شاید سخت ترین روزهایی باشد که دیگر عزیزشان در کنارشان نیست و این کرونا چه کرد با زندگی بسیاری…

۴۰ روز به راحتی گذشت. ۴۰ روزی که برای یک خانواده شاید سخت ترین روزهایی باشد که دیگر عزیزشان در کنارشان نیست و این کرونا چه کرد با زندگی بسیاری خانواده ها. بگذریم…

حدود ۴۰ روز از خبر فقدان نخبه علمی لارستانی دکتر «امین طالع‌زاده» می گذرد. دانشمندی که به دلیل نوع فعالیتش بسیاری اقدامات علمی اش جنبه انتشار عمومی به خود نگرفت و ناشناخته ماند.

وی  متولد ۲۴ خرداد ۱۳۶۴ در لار بود و دوران کودکی و دبستان را در این شهر سپری کرد، راهنمایی و دبیرستان را در مدرسه نمونه دولتی توحید شیراز گذرانده و کارشناسی خود را در رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه صنعتی اصفهان و کارشناسی ارشد و دکتری خود را نیز در دانشگاه یزد مدرک گرفت.

دکتر «امین طالع‌زاده» نخبه دانشگاهی لاری و محقق و مدرس شناخته شده دانشگاه مالک اشتر اصفهان بود که مقالات و فعالیت های مختلفی در حوزه های حرکت اجسام زیرسطحی، جریان حرکتی پمپ جت، طراحی داکت پروانه، سیستم رانش زیردریایی، دینامیک سیالات محاسباتی CFD و… انجام داده و حوزه فعالیت وی بیشتر در زمینه های خاص نظامی و نیروی دریایی منعطف بوده است.

ارائه مقاله های متعدد در نشریات بین المللی و نیز ۱۲ مقاله در کنفرانس های علمی صنایع دریایی تنها بخشی از فعالیت های وی بوده  و بسیاری اقداماتش به سبب محرمانگی منتشر نشده ولی اثر ماندگارش در افزایش توان نظامی و دفاعی-تهاجمی کشور پدیدار خواهد بود.

وی که در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشوده بود با عشق به اهل بیت رشد یافته و ارادت به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در عمق وجودش نهفته بود.  دکتر امین طالع زاده  در ۲۱ آذرماه در ۳۵ سالگی در شیراز بر اثر عوارض ناشی از گرونا و.. دعوت حق را لبیک گفته و در لارستان زادگاه خود به خاک سپرده شد.

همزمان با چهلمین روز درگذشت این اندیشمند لارستانی میلادلارستان از خداوند متعال علودرجات برای آن مرحوم و صبر برای خانواده وی مسئلت می نماید
.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۹:۴۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “40 روز در فراق دانشمند جوان لارستانی”

  1. ناشناس گفت:

    خدارحمتش کند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین