جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۷ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

چهار نفر به اتهام تهدید سلامت عمومی در گراش فارس بازداشت شدند

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان گراش فارس اعلام کرد: چهار نفر از عوامل برگزاری آیین عروسی در این شهرستان گراش به اتهام تهدید سلامت عمومی شهروندان و به رغم هشدارها و…

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان گراش فارس اعلام کرد: چهار نفر از عوامل برگزاری آیین عروسی در این شهرستان گراش به اتهام تهدید سلامت عمومی شهروندان و به رغم هشدارها و توصیه های ستاد مدیریت کرونای این شهرستان بازداشت شدند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از ایرنا، سعید کشاورز گفت: این چهار متهم که مسببان اصلی برگزاری آیین عروسی بودند شامل پدر داماد و داماد، پدر عروس و عروس به دادسرا احضار و بازدداشت موقت شدند و پرونده آنها در حال بررسی است.

برپایه مطلب دریافتی، وی اضافه کرد: برخورد قضایی با این افراد و برگزارکنندگان مراسم عروسی به دلیل عدم رعایت مصوبات ستاد کرونای شهرستان به اتهام تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی بوده است.

کشاورز اظهار داشت: دستگاه قضایی و دادستانی این شهرستان در مورد موضوع سلامت عمومی بسیارجدی است و طبق مقررات با کسانی که به قانون بی‌توجهی کنند برخورد قاطع قضایی خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب گراش ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد کرونا و اطلاعیه دادستانی این شهرستان برگزاری هر گونه مراسم عروسی و عزاداری در شرایط قرمز و نارنجی ممنوع است و در شرایط زرد و آبی نیز نیاز به مجوز اداره اماکن نیروی انتظامی دارد.

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت شهرستان و اینکه مهم‌ترین عامل افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا شرکت در جلسات و دورهمی ها گزارش شده و با با توجه به تصویب ستاد کرونا برگزاری هرگونه تجمع و عروسی ممنوع اعلام شده است.

کشاورز گفت: سیاست و رویکرد دستگاه قضایی به صورت شفاف و روشن اعلام شده و دادستانی در زمینه حفظ سلامت شهروندان با هیچ کسی تعارف ندارد و با توجه به وضعیت کنونی و تعطیلات پیش روی ایام نوروز که احتمال برگزاری مجالس و تجمعات وجود دارد با برگزارکنندگان هر نوع تجمع برخورد قاطع قانونی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی در شهرستان گراش نیز موظف هستند که ابتدا با شناسایی افراد و با اقدامات پیشگیرانه وبا دعوت از اشخاص و ارشاد آنها از انجام هرگونه مراسم جلوگیری کنند و در صورت مشاهده برگزاری هرگونه مراسم برای اقدام قانونی در اسرع وقت فرد متخلف را به مراجع قضایی معرفی کنند.

وضعیت شهرستان گراش به لحاظ رنگ بندی هم اینک نارنجی است و شمار فوتی های ناشی از کرونا تاکنون در این شهرستان ۲۴ نفر اعلام شده است.

همچنین تعداد کل بهبود یافتگان این شهرستان تاکنون سه هزار و ۸۰ نفر و تعداد کل مبتلایان به کووید ۱۹ در این شهرستان نیز ۲ هزر و ۹۴۰ مورد اعلام شده است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۶:۵۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین