پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۶ب.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

وعده‌های روی آب، داغی بر پیشانی غیزانیه فارس

مردم بخش بیرم لارستان شامل چند روستا سال‌های سال است با مشکل کم‌آبی و نبود آب آشامیدنی دست و پنجه نرم می‌کنند. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری…

مردم بخش بیرم لارستان شامل چند روستا سال‌های سال است با مشکل کم‌آبی و نبود آب آشامیدنی دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری فارس، آبی که حتی برای مصارف بهداشتی نامناسب است و روزهای داغ تابستان مردم از طریق تانکرهای ارسالی آب آشامیدنی خود را تامین می‌کنند.

وعده‌ و وعیدها از سوی مسوولان مختلف همیشه روزنه امید را برای بدیهی‌ترین نیاز این مردم رنج‌کشیده باز نگه داشته است، اما از حدود یک سال پیش و با ایجاد یک جو رسانه‌ای در استان، به‌ویژه پیگیری‌های خبرگزاری فارس سبب شد مسوولان با جدیت بیشتری به موضوع بیرم بنگرند.

نطق‌های پیش از دستور نماینده این خطه از استان و پیگیری‌های وی در سطح ملی نیز سبب شد بارقه‌های امید بیشتر شود و مطالبه مردم جدی‌تر مطرح گردد.

بدون شک نه تنها بیرم که نقاط بسیار زیادی از استان فارس با مشکل کم‌آبی و نبود آب شرب رو به رو بوده و مسوولان موظف هستند به هر طریقی این نیاز را برآورده کنند.

داشتن آب سالم بدیهی‌ترین حق هر انسان و از نیازهای اولیه‌ای است که قابل چشم‌پوشی نیست.

طی یک سال گذشته پیگیری‌های بسیاری از سوی مطالبه‌گران بیرم صورت گرفت و اما نتیجه همه پیگیری‌ها انداختن توپ به زمین مقابل از سوی آب منطقه‌ای و ابفا استان بود.

در سال گذشته حتی تعدادی دوچرخه‌سوار از روستاهای چاورز، علامرودشت، خیرگو و … تا شیراز رکاب زدند و از مسوولان آب رسانی را مطالبه کردند اما هنوز هم اتفاق خاصی رخ نداده است.

یکی از اهالی بیرم از پاسکاری مردم توسط مسوولان ابفا و آب منطقه‌ای گلایه کرد و گفت: هر سال قول‌هایی داده می‌شود و در حد حرف باقی می‌ماند.

وی افزود: امسال مسوولان گفته‌اند که در قانون بودجه ۱۴۰۰ بحث آبرسانی به بیرم لحاظ شده است در حالی که در بودجه ۹۹ هم این امر لحاظ شده بود و اتفاقی رخ نداد!

او ضمن اشاره به اینکه بر اساس آخرین پیگیری‌ها بنا بوده ترمیم خط لوله صورت گیرد گفت: متاسفانه هنوز در این باره اقدامی انجام نشده است.

این شخص با تاکید بر اینکه مسوولان ابفا و آب منطقه‌ای هیچ‌یک مسوولیت را نمی‌پذیرند، افزود: همین پاسکاری‌ها کار را عقب انداخته و انگار کسی صدای مردمی که سال‌هاست بر اثر مصرف آب ناسالم گرفتار انواع مشکلات گوارشی شده‌اند را نمی‌شنود.

او همچنین از برقراری تماس تلفنی میان حسین حسین‌زاده نماینده لارستان، خنج، اوز و گراش با مدیرعامل آب‌منطقه‌ای فارس در سال جدید برای بررسی آخرین پیگیری‌ها یاد کرد.

در این تماس نماینده حوزه انتخابیه یاد شده با مطالبه از مدیرعامل آب منطقه‌ای، خواستار ارائه گزارشی از وضعیت مطالعاتی شد و گفت: به دلیل گردنه‌ای بودن مسیر قبلی آب رسانی، بنا شد مسیر جدیدی از سمت خنج تعریف شود که روستاهای علامرودشت، خیرگو و چاورز را نیز پوشش دهد و مطالعات مربوط به آن تا پایان سال انجام شود.

دهقانی در پاسخ به این مطالبه گفت: مطالعات در حال انجام است و به زودی پایان خواهد یافت اما نکته مهم بحث اعتبارات است که قرار بود ده میلیارد تومان توسط استاندار فارس و ده میلیارد تومان توسط یکی دیگر از مسوولان برای این پروژه پرداخت شود که تا کنون هیچ‌یک پرداخت نشده است.

وی افزود: تنها دو میلیارد تومان اعتبار تا کنون به این پروژه تخصیص یافته که صرف خرید لوله شده و نیاز است برای پیشرفت سریع‌تر کار، همت مضاعفی در تامین اعتبار به کار گرفته شود.

فصل گرما با آغاز بهار رخ نمایانده است و گرمای هوا نیاز به مصرف آب را بیشتر می‌کند لذا ضروری است ضمن صرفه‌جویی در مصرف آب مردم محروم از نعمت آب به فراموشی سپرده نشوند و تا قبل از رسیدن تابستان و اوج گرفتن گرما برای آنان چاره‌ای اندیشیده شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “وعده‌های روی آب، داغی بر پیشانی غیزانیه فارس”

  1. از فداغ گفت:

    این همه صحبت از غیزانیه نزدنید همه بیرم میشود با ۴ تا تانکر ابرسانی کنند ومشکلات را به صورت اضطراری فعلا حل کنند تا کار اساسی وزمانی که دولت توان داشته باشد انجام گیرد والسلام دست از سر عیزانیه بردارید

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین