جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۶ق.ظ
::آخرین مطلب 8 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

مجوز میزبانی لار برای انتخابی تیم ملی کشتی آلیش با پیگیری زیاد کسب شد

  مسوول هیئت کشتی لارستان گفت: با پیگیری و تلاش های این هیئت، موفق به کسب مجوز میزبانی اردو و انتخابی تیم ملی کشتی آلیش بزرگسالان از ستاد مبارزه با…

 

مسوول هیئت کشتی لارستان گفت: با پیگیری و تلاش های این هیئت، موفق به کسب مجوز میزبانی اردو و انتخابی تیم ملی کشتی آلیش بزرگسالان از ستاد مبارزه با کرونا لارستان، هیئت کشتی فارس و فدراسیون کشتی ایران شدیم.

به گزارش میلاد لارستان، داوود عسکرپور در یک نشست خبری با خبرنگاران که در سالن اجتماعات اداره ورزش و جوانان لارستان برگزار شد، اظهار داشت: لارستان برای اولین بار در طول تاریخ ورزش کشتی، از بیست و هشتم فروردین‌ ماه به مدت پنج روز میزبان اردوی تیم ملی کشتی آلیش بزرگسالان است و رقابت‌های انتخابی تیم ملی برای حضور در پیکارهای قهرمانی جهان و آسیا نیز روز دوم اردیبهشت در سالن زنده یاد رزمیوش لار برگزار می شود.

وی تصریح کرد: پذیرش و تست کرونای ملی پوشان کشتی آلیش کشورمان در خوابگاه ورزشکاران شهدای صنعت نفت لار انجام می شود و پس از منفی بودن تست، ملی پوشان و دیگر عوامل اجرایی در قرنطینه کامل به سر می برند.

این مسئول با بیان اینکه ۳۰ کشتی‌گیر در شش وزن ۶۰، ۷۰، ۸۰، ۹۰، ۱۰۰ و ۱۰۰+ کیلوگرم در مسابقات انتخابی تیم ملی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، افزود: برنامه‌های متنوع فرهنگی، مذهبی و سنتی و همچنین بازدید از مکان های باستانی تاریخی لارستان برای ملی پوشان و مربیان تیم ملی کشتی آلیش کشورمان تدارک دیده شده بود که متأسفانه به دلیل قرمز شدن شهرستان، تمامی برنامه‌های جانبی لغو شد.

مسوول هیئت کشتی لارستان با اشاره به اینکه از علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی ایران و قهرمان جهان و المپیک برای حضور در رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی آلیش دعوت شده است، گفت: در صورت عدم حضور علیرضا دبیر به علت مشغله کاری، درصدد هستیم تا از وجود حمید سوریان نائب رئیس فدراسیون کشتی و دارنده هفت مدال طلای جهان و المپیک در لار بهره ببریم.

عسکرپور با بیان اینکه با شبکه های سراسری صدا و سیما هماهنگی لازم برای پخش گزارش اردو و انتخابی تیم ملی کشتی آلیش انجام شده است و درصدد هستیم تا مجوز پخش مستقیم این رقابت ها را از شبکه ورزش کسب کنیم، ادامه داد: تمامی هزینه‌های برگزاری اردو و رقابت های انتخابی تیم ملی به‌ صورت غیردولتی و توسط خیرین و با پیگیری های هیأت کشتی لارستان تأمین شده است.

وی در ادامه به پروژه‌های در حال ساخت این هیأت اشاره و بیان کرد: زمین کشتی ساحلی با هزینه‌ای بالغ بر پنج میلیارد ریال توسط خیر نیک اندیش لارستانی در لار احداث می شود و سعی می کنیم این پروژه در دهه فجر سال ۱۴۰۰ با حضور وزیر ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون کشتی افتتاح شود.

مسوول هیئت کشتی لارستان با بیان اینکه ۷۰ کشتی‌گیر سازمان‌ یافته در لارستان داریم، تاکید کرد: به دنبال احداث خانه کشتی مجهز توسط خیرین ورزش دوست در شهرقدیم لار هستیم.

عسکرپور با تأکید بر اینکه نگاه هیأت کشتی لارستان تنها به مرکز شهرستان نیست، گفت: در بخش‌ها و روستاهای تابعه نیز ورزش کشتی مورد توجه قرار گرفته و در صدد هستیم در بخش های مرکزی، صحرای باغ و بیرم نیز در آینده‌ای نزدیک ورزش کشتی را راه‌اندازی کنیم؛ ضمن اینکه سالن کشتی بخش بنارویه با اهدای یک تخته تشک کشتی از سوی هیئت کشتی لارستان مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی نوید راه‌اندازی کشتی آلیش بانوان در لارستان داد و افزود: دوره آموزشی کشتی  آلیش بانوان توسط مریم احمدی قهرمان کشتی آلیش جهان و آسیا در لار برپا می شود و در آینده ای نزدیک دوره‌های مربی‌ گری و داوری کشتی را نیز در بخش آقایان و بانوان برگزار می‌کنیم.

مسوول هیئت کشتی لارستان با اشاره به دعوت یک کشتی گیر لارستانی به اردوی تیم ملی بزرگسالان، خاطر نشان کرد: برای اولین بار در طول تاریخ ورزش کشتی، محمدرضا عسکرپور به اردوی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران دعوت شد که این امر افتخار بزرگی برای شهرستان به شمار می آید و این کشتی‌گیر لارستانی در این اردو رقابت تنگاتنگی را با قهرمانان آسیا و جهان داشته است.

عسکرپور به اهدای پاداش و حقوق برای قهرمانان کشتی و مربیان سازنده لارستان اشاره کرد و گفت: به کشتی گیرانی که در سطح کشور و بین المللی حائز مقام می شوند پاداش و حقوق ماهیانه تعلق می گیرد و به مربیان آنها نیز پاداش در خور شان اهدا می شود؛ ضمن اینکه هیئت کشتی لارستان برای مقام آوران مسابقات قهرمانی استان فارس نیز جوایزی در نظر می گیرد.

وی با اشاره به اینکه تجلیل از پیشکسوتان و اعضای هیئت کشتی لارستان در برنامه های این هیئت است، ابراز داشت: در آئینی که با حضور رئیس کشتی های سنتی و ساحلی فدراسیون کشتی ایران، رئیس هیئت کشتی استان فارس و دیگر مسوولان تاثیر گذار در ورزش لارستان برگزار شد، از ۴۰ پیشکسوت، قهرمان و کادر هیئت کشتی لارستان تجلیل شد؛ ضمن اینکه این هیئت قدردان مسوولانی که قدمی برای پیشرفت کشتی لارستان بردارند، خواهد بود.

عسکرپور در پایان با اشاره به اینکه از آبان ماه سال ۱۳۹۸ به عنوان مسوول هیأت کشتی لارستان منصوب شده است، گفت: از ابتدای مسوولیتم تاکنون نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال بودجه غیردولتی توسط این هیئت جذب شده و رتبه هیئت کشتی لارستان در استان فارس پنج پله صعود کرده است و در حال حاضر نیز از هیچ تلاشی برای ارتقای جایگاه هیئت کشتی لارستان در استان و کشور دریغ نمی کنم.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۳:۴۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین