پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۱ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

طیبی: منطقه ویژه اقتصادی لارستان می‌تواند عامل رشد و توسعه باشد

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز، گفت: منطقه ویژه اقتصادی لارستان می‌تواند عامل رشد و توسعه و همواره کننده بخشی از مسیر توسعه صنعتی و تجاری این مناطق باشد. به گزارش…

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز، گفت: منطقه ویژه اقتصادی لارستان می‌تواند عامل رشد و توسعه و همواره کننده بخشی از مسیر توسعه صنعتی و تجاری این مناطق باشد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از ایرنا،‌نادر طیبی، با اشاره به تصویب ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در لار و فسا گفت: اگر در جانمایی مناطق ویژه اقتصادی و انتخاب سازمان مسئول این مناطق دقت و مطالعه کافی شود، این مناطق می‌تواند عامل رشد و توسعه و همواره کننده بخشی از مسیر توسعه صنعتی و تجاری این مناطق باشد.

وی با اشاره به تصویب ۲ منطقه ویژه اقتصادی لار و فسا از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: موفقیت مناطق ویژه اقتصادی نیز به امکانات و منابع مالی است تا بتوانند به ویژه در این شرایط که هزینه ایجاد زیرساخت‌ها بسیار بالا است زیرساخت‌های لارم را اجرا کنند.

طیبی ادامه داد: در بحث واگذاری زمین برای سرمایه‌گذاری در این مناطق نیز باید این اراضی به گونه‌ای در اختیار سازمان‌های مسئول قرار گیرد که از همان ابتدا بتوانند نسبت به جذب سرمایه‌گذار اقدام کنند چرا که سرمایه‌گذار حاضر به سرمایه‌گذاری بر روی زمین اجاره‌ای نیست.

وی، با اشاره به وجود مناطق ویژه اقتصادی شیراز، جهرم، کازرون و انرژی‌بر لامرد در استان فارس افزود: تمام این مناطق به جز منطقه ویژه اقتصادی شیراز دولتی هستند و سازمان‌های مسئول شان نیز مشخص شده است.

گفتنی است؛ تلاش‌ها برای ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در لارستان و فسا به عنوان مصوبه سفر اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۷ رهبر معظم انقلاب به استان فارس شدت گرفت و سرانجام تاسیس منطقه ویژه اقتصادی لارستان با گذشت حدود ۱۳ سال، در پانزدهم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰به تصویب رسید.

منطقه ویژه اقتصادی لارستان با گرایش صنعتی، تجاری و خدماتی و با محوریت صنایع پایین دستی پتروشیمی بوده و میزان اراضی مدنظر جهت ایجاد منطقه مزبورحدود ۹۴۸ هکتار است و به لحاظ موقعیت جغرافیایی، در محور لار-بندرعباس، در ۱۰ کیلومتری شرق شهر لار قرار دارد.

این منطقه ویژه در افق چشم انداز ۱۴۱۵ منطقه ای پیشرو در حوزه صنعت و خدمات به ویژه صنایع گاز، پتروشیمی، شیمیایی، صنایع پایین دستی و پشتیبان بنادر ساحلی به عنوان بندر خشک هدفگذاری شده است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۳:۳۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین