یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۱ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

یک بام‌ودو هوای جناب حسین‌زاده!

  با وجود آنکه موضوع ایجاد زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی لارستان قریب ۲ سال است راکد مانده و دچار کلافی سردرگم شده، جناب حسین‌زاده در اقدامی یک بام و دو…

 

با وجود آنکه موضوع ایجاد زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی لارستان قریب ۲ سال است راکد مانده و دچار کلافی سردرگم شده، جناب حسین‌زاده در اقدامی یک بام و دو هوا، زبان خیری و همتی به خرج ندادند که حجت‌الله عبدالملکی دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی که در دوقدمی لارستان در گراش حضور داشت را برای بررسی موانع پیش‌روی منطقه ویژه اقتصادی به لار دعوت کند یا لااقل ترتیب یک جلسه با سرمایه گذاران و تیم متولی منطقه ویژه لارستان را حتی در محل شهرستان گراش بدهند.

به گزارش میلاد لارستان، سفر اخیر هیأت دولت به استان فارس، دارای متن و حاشیه‌های زیادی بود که با وجود گذشت چند روز از این سفر، همچنان نظرات گروههای مختلف مردمی در باب مسائل گوناگون در حال ردوبدل شدن است.

از جمله مباحثی که در بین آحاد مردم به ویژه در سطح لارستان به آن همچنان پرداخته می‌شود، چرایی لغو یکباره رییس جمهور به شهر لار بود.

دیگر موضوعی که اذهان را به خود مشغول کرده، بی‌عدالتی در تخصیص بودجه‌ها، ناترازی طرح‌های اجرا شده در سطح شهرستانهای مجاور و در حوزه لارستان است.

بحث دیگری که بازتاب زیادی داشته، آنکه در سطح لارستان چند پروژه معدود مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفت که در این خصوص سهم بالای خیرین و مشارکت پایین دولت بود در حالی که در سایر مناطق، عکس این مهم صدق می‌کند و دولت بیشترین سهم را دارد.

در این سفر مطابق برنامه‌ریزی از پیش اعلام شده، وزرا و معاونین هر یک به شهرستانهای مختلف سفر کردند. طبق آنچه اعلام شده بود و اتفاق افتاد، سفر وزیر ورزش و معاون علم‌وفناوری رئیس جمهور به لارستان و جویم رخ داد. مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی نیز به گراش، خنج و اوز سفر داشت.

اما آنچه رخ داد، جناب حسین‌زاده نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی حین سفر وزیر ورزش، خارج از برنامه تعیین شده، این مسئول را با استفاده از قدرت جایگاه نمایندگی مردم به گراش نیز فراخوانده و پروژه های مربوطه در آنجا را به سمع و نظر وزیر رسانده و احتمالا وعده بودجه هایی نیز گرفت که دقیقا نیز همین زرنگی را نماینده باید داشته باشد و چشم و دلمان روشن می شود وقتی ورزشگاه محبی گراش نیز با بودجه دولتی در کنار خیر رونق بگیرد.

لیکن عکس این موضوع برای لارستان و بهتر بگوییم برای منطقه رخ نداد.

با وجود آنکه موضوع ایجاد زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی لارستان قریب ۲ سال است راکد مانده و دچار کلافی سردرگم شده، جناب حسین‌زاده در اقدامی یک بام و دو هوا، زبان خیری و همتی به خرج ندادند که حجت‌الله عبدالملکی دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی که در دوقدمی لارستان در گراش حضور داشت را برای بررسی موانع پیش‌روی منطقه ویژه اقتصادی به لار دعوت کند و یا لااقل ترتیب یک جلسه با سرمایه گذاران و تیم متولی منطقه ویژه لارستان را حتی در محل شهرستان گراش بدهند.

شخص نماینده محترم که بارها بیان داشته اند دنبال سرمایه گذار برای منطقه ویژه هستیم و مشکلات منطقه ویژه لارستان را به مسئولین اعلام کرده ایم، چه خوب بود این موضوع را یک بار در حضور متولی کلیه مناطق ویژه و آزاد کشور با سرمایه گذاران لاری و لارستانی جنوب فارس مطرح می کردند.

ایشان نقد را رها کرده و دنبال نسیه منطقه انرژی بر خنج هستند چه آنکه مردم شریف خنج خود واقفند که ایجاد یک منطقه ویژه انرژی بر دیگر در کنار دست لامرد، خود موضوعی است که به راحتی از سوی مسئولین کشوری قابل تحقق نخواهد بود.

شخص نماینده محترم به جای نسیه های دیگر خواهشمند است نقد رها شده منطقه ویژه اقتصادی لار که در صورت اجرا اشتغال زایی مناسبی را برای کل ۵ شهرستان و حتی سایر شهرستان ها فراهم خواهد نمود را دنبال نمایند.

امیدها به دولت سیزدهم بسیار زیاد است و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی عادلانه و مطابق مطالبات مردم، بودجه لازم با تعریف پروژه‌های خُردوکلان و همچنین تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در سطح شهرها و روستاهای لارستان اقدام شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “یک بام‌ودو هوای جناب حسین‌زاده!”

  1. حسام بندري گفت:

    در کشور فرانسه یک میلیون توالت عیر رايگان احداث شده و همین امر موجب اشتعالزایی یک میلیون نفر شده بهتر است این ایده در ایران هم اجرایی شود تا یک میلیون شعل ایجاد شود . از این بابت یک میلیون شعل ایجاد میشود که یک نفر در توالت ایستاده و بابت ورود مردم ۳۰۰۰ تومن وجه اخد میکند

  2. فرزند لارستان گفت:

    نماینده رفته گل بچینه
    خوب یه جوابی یه حرفی ، جواب مردمو نمیتونی بدی جواب وجدانت بده . اونم نمیتونی چطور می خوای جواب خدا رو بدی.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین