شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۹ب.ظ
::آخرین مطلب 50 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

نشست بروجردی با رییس جهاد دانشگاهی کشور

منتخب مردم لارستان در مجلس دوازدهم شورای اسلامی در نشست با رییس جهاددانشگاهی بر ضرورت حمایت از فعالیت‌های فناورانه جهاددانشگاهی تاکید کرد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط…

منتخب مردم لارستان در مجلس دوازدهم شورای اسلامی در نشست با رییس جهاددانشگاهی بر ضرورت حمایت از فعالیت‌های فناورانه جهاددانشگاهی تاکید کرد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، علاءالدین بروجردی در نشست مشترک با دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی اظهار کرد: این نهاد دارای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیاری در سطح کشور است و با توجه به فعالیت‌های متعددی که انجام می‌دهد، انتظار می‌رود در زمینه‌های مختلف از این نهاد حمایت شود.

وی افزود: در حوزه‌های متعدد از جمله فناوری‌های مربوط به تولید آب‌شیرین‌کن، آب‌های ژرف، به‌نژادی دام‌های سبک و سنگین، سلول درمانی و علوم مربوط به نخستی‌سانان و فعالیت‌های متعدد دیگر، ضرورت دارد از این نهاد حمایت شود و در کنار آن بودجه پایدار و قابل ‌توجهی نیز از سوی دولت برای تکمیل فعالیت‌های فناورانه جهاددانشگاهی اختصاص یابد.

بروجردی ادامه داد: بودجه‌ای که در حال حاضر از سوی دولت به جهاددانشگاهی اختصاص می‌یابد اندک بوده و لازم است حمایت‌ها بیشتر شود. ان‌شاءالله در مجلس دوازدهم پیگیر حمایت بیشتر از فعالیت‌های این نهاد خواهیم بود.

منتخب مردم لارستان در مجلس دوازدهم، گفت: شهرستان لارستان نیز ظرفیت‌های بسیاری دارد و خیرین منطقه نقش مهمی در توسعه شهرستان بر عهده داشته‌اند. می‌توان با همکاری جهاددانشگاهی، بخشی از توانمندی‌های این نهاد را در شهرستان لارستان فعال کرد و در این زمینه نیز با خیرین مشارکت کرد.

بر اساس این گزارش، دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های جهاددانشگاهی، اظهار کرد: این نهاد در زمینه‌های متعدد علمی و تحقیقاتی شامل به‌نژادی دام، طراحی و تولید آب‌شیرین‌کن، بومی‌سازی دانش فنی و تولید مته‌های حفاری، ایجاد مرکز ملی نخستی‌سانان و موارد متعدد دیگر خوش درخشیده است.

وی افزود: در حال حاضر ۴۲ پروژه نیمه‌تمام در سراسر کشور وجود دارد که لازم است با حمایت‌های بیشتر دولت و مجلس، این پروژه‌ها نیز تکمیل شود.

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به فعالیت‌های علمی مراکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی به‌ویژه پژوهشگاه رویان، ادامه داد: این مرکز با الگوبرداری از مشی و روش جهادگر فقید زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی، فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی متعددی را در زمینه سلول‌درمانی و نخستی‌سانان در حال اجرا دارد و مردادماه امسال مرکز ملی نخستی‌سانان جهاددانشگاهی افتتاح خواهد شد.

دکتر مسلمی نائینی با اشاره به مأموریت‌های واگذار شده به جهاددانشگاهی در برنامه هفتم توسعه کشور، تأکید کرد: در صورت حمایت بیشتر دولت و مجلس شورای اسلامی، این نهاد علمی و فرهنگی می‌تواند هرچه بیشتر در زمینه رفع نیازهای کشور گام بردارد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین