شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۶ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

پس از زلزله سال ۱۳۳۹ متحول گرایانه در لار فکر شده؛ استان فارس رتبه دهم هوش مصنوعی کشور است و باید گام مثبت تری بردارد

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: پس از زلزله سال ۱۳۳۹ متحول گرایانه در لار فکر شده؛ استان فارس رتبه دهم هوش مصنوعی کشور است و باید گام…

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: پس از زلزله سال ۱۳۳۹ متحول گرایانه در لار فکر شده؛ استان فارس رتبه دهم هوش مصنوعی کشور است و باید گام مثبت تری بردارد.

به گزارش خبرنگار میلاد لارستان دکتر محمد جواد رشتی عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز و دبیر علمی کنفرانس تحول دیجیتال و سیستم های هوشمند لارستان در سخنانی بیان داشت:حقیقتا یکی از بهترین جاهایی که بتوان چنین کنفرانس ملی را برگزار کرد لارستان است و لار شهری است که بعد از زلزله ای که در سال ۱۳۳۹ رخ داده متحول گرایانه در آن فکر شده و شهری جدید با ساختاری متفاوت در آن شکل گرفت.

وی افزود: تحول دیجیتال به دنبال تغییر فرایندهای اقتصادی و زندگی بر پایه فناوری های دیجیتال است و در واقه متخصصین حوزه دیجیتال به دنبال افزایش بهره وری و اقتصاد هستند.

دبیر علمی کنفرانس تحول دیجیتال و سیستم های هوشمند لارستان تصریح کرد: یکی از پایه های اصلی تحول دیجیتال تغییر در پایه های تصمیم گیری و استفاده از داده های هوشمند و سیستم های دیجیتال است تا بتوان تصمیمات آنی و صحیح اتخاذ کرد

این کارشناس حوزه تحول دیجیتال خاطر نشان کرد: در ابتدا باید هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و سیستم های ابری را در زیرساخت های خود پیاده سازی کنیم. علاوه بر این باید فناوری های ما نیز داده محور باشد تا اقتصاد نیز شکوفا گردد.

وی ادامه داد: در ایران شاخص های مختلفی توسط سازمان فناوری اطلاعات تعیین شده تا استان ها را در حوزه هوش مصنوعی رتبه بندی نماید.

این عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان کرد: استان فارس در رتبه حدود دهم کشور قرار دارد، پس می طلبد در این زمینه استان فارس قدم های مثبت تری بردارد و باید کسب و کارها و سیستم های آموزشی خود را آموزش دهیم تا در حوزه فناوری های دیجیتال وارد شوند.

وی تأکید کرد: پس باید رشته های جدید مبتنی بر فناوری و مهارت ایجاد نماییم. در کنار این توسعه زیرساخت ها و حمایت از شرکت های دانش بنیان نیز نقش اساسی را در تحول دیجیتال و سیستم های هوشمند ایفا می کنند.

رشتی اضافه کرد: در این کنفرانس حدود صد مقاله ارسال شده که تعدادی از آنها جهت ارائه در کنار سخنرانی های کلیدی معرفی شده اند. مقالات ارسال شده از استان های تهران، فارس، اردبیل و برخی استان های دیگر بوده است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین