پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۰ق.ظ
::آخرین مطلب 9 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

بازار بزرگ دهکویه و 116 مغازه ای که فراموش میشوند؛‌سرمایه گذاران ورود نمایند…

 متولی بازار بزرگ دهکویه ضمن درخواست از سرمایه گذاران و تجار جهت راه اندازی بازار گفت: مشوق های خوبی در این زمینه ارائه می دهیم یکی از مراکز تجاری لارستان…

 متولی بازار بزرگ دهکویه ضمن درخواست از سرمایه گذاران و تجار جهت راه اندازی بازار گفت: مشوق های خوبی در این زمینه ارائه می دهیم یکی از مراکز تجاری لارستان که متاسفانه به علت عدم رسیدگی دچار فرسودگی شده و عملا بی استفاده مانده و بازار مدنی دهکویه می باشد.

 به گزارش میلاد لارستان در وسط شهر دهکویه ساختمانی زیبا خود نمایی می کند که نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می کند. اما این ساختمان چیست و چرا تاکنون از آن کمتر شنیده ایم. بازار مدنی دهکویه شاید نامی ناآشنا برای عامه مردم ولی نامی آشنا برای اهالی دهکویه و برخی تجار باشد.

بازارمدنی دهکویه در حدود ۳۰ سال پیش توسط خیر و تاجر بزرگ دهکویه حاج قاسمعلی مدنی  واقع درشمال دهکویه خیابان ساحلی با ۱۱۶ باب مغازه ساخته شد‌. از آنجا که خیر این بازار حدود سال ۷۶ و در سن ۹۶ سالگی دار فانی را وداع گفت مراحل نهایی ساخت این مجموعه بدلیل عدم حضور وارث در کشور ایران و عدم پیگیری ها باقی ماند و به مرور تا حدی خرابی هایی هم برای بازار ایجاد شده است.

 

 غلامعلی دیانت متولی این بازار در این خصوص به خبرنگار میلاد لارستان می گوید: زمانی بازار مدنی با ۱۱۶ واحد مغازه تجاری ساخته شد این امیدواری وجود داشت که دهکویه در آینده پیشرفت زیادی خواهد کرد زیرا به زعم مرحوم مدنی در زمان ساخت بازار، حتی بندرعباس و برخی شهرها هنوز پیشرفت آنچنانی نداشتند و این بازار میتوانست دهکویه را به یک مرکز تجاری تبدیل کند.

وی می گوید:‌ با فوت خیر مراحل پایانی مجموعه باقی ماند که بدلیل عدم حضور وارث در ایران اتمام مجموعه با بقیه پول خیر میسر نگردید. البته در ادامه با رایزنی هایی تا مراحل پایانی هزینه هایی صورت گرفت که میتوان با کمی هزینه کرد بازار را بصورت کامل راه اندازی کرد.

دیانت در ادامه با بیان اینکه چندین مرتبه با رایزنی و تبلیغات هیئت هایی از تهران و شیراز و … وارد دهکویه شدند و از این بازار بازدید نمودند اظهار داشت: اما متاسفانه بدلیل نوسانات ارزی و تغییر قوانین واردات و صادرات از تصمیم بر راه اندازی منصرف گردیدند.

دیانت متولی بازار بزرگ دهکویه ضمن درخواست از سرمایه گذاران و تجار جهت راه اندازی بازار گفت: ما حاضریم مشوق هایی هم برای سرمایه گذاران در نظر بگیریم و حتی تا چندین سال بنا به تفاهم نامه هایی اجاره بها را اخذ نکنیم. پیشنهاد میکنیم که شرکت های خصوصی و افراد نمایندگی های محصولات داخلی و خارجی خود را در این مجموعه راه اندازی کنند تا از خدمات و تسهیلات مجموعه نیز بهره مند شوند.

اما قاسمعلی مدنی که بود؟‌! شاید این سوالی است که در ذهن بسیاری از ما نقش بسته باشد. حاج قاسمعلی مدنی در سال ۱۲۷۹ هجری شمسی در دهکویه متولد شد. وی چند سال ابتدای زندگی خویش را درمکتب خانه آن زمان گذراند ولی عشق به کسب دانش در حوزه های مختلف و معاشرت با بزرگان وی را قادر ساخت که در حوزه انشاء،‌فن بیان‌،‌خطاطی و الیته تجارت از دوران نوچوانی موفقیت هایی را کسب نماید. به قول خودش از کودکی تجارت را دوست داشته و در بازیهای کودکانه نیز نقش تاجر را همواره بر عهده داشته است.

وی در سن ۱۲-۱۳ سالگی به قصد کار و تلاش زادگاهش را به مقصد بندرلنگه ترک نموده و برای تهیه ملزومات مغازه اش در آنجا،‌ از نوجوانی مسیرهای طولانی دریایی بندرلنگه و هندوستان را با لنج های بادی آنزمان که فاقد موتور بوده طی می نموده است. در ابتدا خرازی را حرفه خود نموده و دیری نپایید که تجارت را راه پیشرفت خود قرار داد…. وی عشق به زادگاه خویش را همواره در دل خود داشته و به همین دلیل در زمان حیات خود خدمات بزرگی به مردم دیار دهکویه و حتی بندرعباس ارائه داده است. ساخت مدرسه‌،‌ جاده،‌ پل، زایشگاه،‌ مسجد،‌کمک به افراد بی بضاعت،‌ سد خاکی و نهایتا بازار بزرگ دهکویه تنها بخشی از خدمات این نیک اندیش بوده که در زمان حیات خود به اکثر انها نمود اجرایی نیز داده است،‌اما عمر این خیر به تکمیل و راه اندازی از بازار بزرگ دهکویه قد نکشید. در خصوص وی 

میلادلارستان :‌ در دور جدید شوراهای شهر و روستا شایسته است شورای اسلامی دهکویه و شهرداری در معیت بخشداری مرکزی لارستان راه های جذب سرمایه گذار،‌ راه اندازی و کسب درآمد برای دهکویه از طریق راه اندازی این بازار بزرگ را با الگو گیری از روش های نوین بازارداری و جذب سرمایه گذار در دستور کار خود قرار دهند.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۷:۲۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین