جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۱ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 8

حضور 3 مسول حوزه فرهنگی لارستان در شهر دهکویه

  همزمان با هفته فرهنگ عمومی مسوولین اداره های مرتبط با حوزه فرهنگی لارستان در دهکویه حضور یافتند . به گزارش میلاد لارستان به نقل از پسین جنوب به مناسبت…

 

همزمان با هفته فرهنگ عمومی مسوولین اداره های مرتبط با حوزه فرهنگی لارستان در دهکویه حضور یافتند .

به گزارش میلاد لارستان به نقل از پسین جنوب به مناسبت هفته فرهنگ عمومی موحدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، معتمدیان رئیس اداره کتابخانه ها و کیان رئیس اداره میراث فرهنگی لارستان برای بررسی مسایل فرهنگی و هنری در دهکویه حضور یافتند.

در این بازدید که رنجبری رییس شورای اسلامی و اسکندری شهردار و فروزان مدیر خانه فرهنگ دهکویه نیز حضور داشتند ابتدا از نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی هنرمندان دهکویه که در محل سالن خیریه بستگان برپا شده بود بازدید نموده و با هنرمندان حاضر در نمایشگاه در مورد مسایل و مشکلاتشان به گفتگو پرداختند . موحدی در این بازدید گفت : آثار هنرمندان دهکویه قابلیت مطرح شدن در سطح ملی را دارند .

دومین برنامه بازدید از خانه قدیمی شادروان باستان بود که توسط وارثان ایشان برای امور فرهنگی به شورا واگذار شده است.

در این بازدید مقرر شد ابتدا این خانه مرمت شده و سپس در مورد کاربری آن تصمیم گیری شود . در مورد کاربری این بنا دو پیشنهاد تبدیل این خانه به یک مرکزی بومگردی برای جذب گردشگر و یا تبدیل به موزه مردم شناسی مطرح شد.

سومین برنامه گروه ، بازدید از شبستان مسجد تاریخی دهکویه بود که در سال ۸۸ به شماره ۲۸۷۳۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است . در این بازدید شهردار دهکویه پیشنهاد دادند که اگر این بنا به شهرداری واگذار شود آن را با هزینه شهرداری مرمت خواهند کرد . بر این اساس مقرر شد در اولین مرحله از مرمت این بنا ، کف شبستان آجرفرش گردد برای انجام این کار شورای اسلامی باید درخواستی به اداره میراث فرهنگی لارستان ارایه داده و درخواست آجرفرش نموده تا زیر نظر کرشناسان میراث فرهنگی مرمت شود.

در پی ثبت شبستان مسجد جامع قدیم در فهرست آثار ملی قرار شد ، کار ثبت شبستان مسجد امام علی علیه السلام(حاج شاهمراد) برای ثبت در فهرست آثار ملی در دستور کار قرار گیرد .

پیشنهادی که در این بازدید مطرح شد احیای حمام تاریخی دهکویه بود که متاسفانه بر اثر بی تدبیری برخی از شهروندان در زیر خاک مدفون و بر روی آن بنای دیگری ساخته شد . باید گفت که انجام این کار نیاز به همگرایی جمعی دارد.

همچنین مقرر شد طی یک مراسم رسمی از کتاب دو نفر از هنرمندان دهکویی عرفان هوشمند و صدف مرزبان که به تازگی منتشر شده اند در مرکز شهرستان رونمایی شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۸:۱۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین