یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۱ب.ظ
::آخرین مطلب 23 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

باستان‌شناسان در قلعه اژدهاپیکر لار دنبال چه چیزی هستند؟

    رئیس اداره میراث فرهنگی لارستان گفت: باستان شناسان با هدف شناسایی پیشینه استقرار و مطالعه جایگاه اقتصادی و اجتماعی ساکنین لار در ادوار گذشته کاوش در محوطه تاریخی…

 

 

رئیس اداره میراث فرهنگی لارستان گفت: باستان شناسان با هدف شناسایی پیشینه استقرار و مطالعه جایگاه اقتصادی و اجتماعی ساکنین لار در ادوار گذشته کاوش در محوطه تاریخی قلعه اژدهاپیکر لار را آغاز کردند.

محمدابراهیم کیان در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه شهر لار یکی از شهرهای موثر در تحولات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جنوب ایران در طول تاریخ بوده است، اظهار داشت: نام لار همیشه با تجارت و روابط تجاری با کشورهای مختلف جهان عجین بوده است.

وی با اشاره به اینکه قدمت استقرار در محوطه قلعه اژدهاپیکر لار بر اساس مطالعات باستان‌شناسی به قرون اولیه اسلامی و دوره ساسانی باز می‌گردد، افزود: این مطالعات، علاوه بر تاکید بر جایگاه تجاری شهر لار در طول تاریخ، نقش این شهر در تولیدات صنعتی نیز آشکار کرده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی لارستان با اذعان به اینکه باستان شناسان با هدف شناسایی پیشینه استقرار و مطالعه جایگاه اقتصادی و اجتماعی ساکنین لار در ادوار گذشته کاوش در این محوطه را آغاز کردند، تصریح کرد: طی کاوش روزهای گذشته در پشته شمالی محوطه فضای معماری از زیر خاک خارج شد.

این کارشناس میراث فرهنگی خاطر نشان کرد: این فضای معماری شامل سه اتاق است که بخشی از بنایی بزرگتر است که بر روی بلندترین نقطه پشته شمالی ساخته شده است.

کیان با بیان اینکه از تاریخ ۲۵ مرداد فصل دوم مطالعات باستان‌شناسی قلعه اژدهاپیکر لار با مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان و با مجوز رسمی پژوهشگاه باستان شناسی کشور آغاز شده و اکنون در مراحل پایانی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی لارستان عنوان پروژه را خواناسازی و کاوش باستان شناسی قلعه بانظارت دکتر علی رضا ابوالحرار اعلام کرد و یادآور شد: فصل اول مطالعات باستان شناسی تحت عنوان بررسی سیسماتیک قلعه اژدها پیکر در سال ۹۹ انجام گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد: با حمایت مسوولین ذیربط و کاوش باستان شناسی مستمر سالیانه، این شهر قلعه را بعنوان سایت موزه جهانی و منطقه گردشگری تبدیل کرد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۷:۱۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین