پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۵ق.ظ
::آخرین مطلب 24 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

«به نان گرفتن نوزادان”، سنتی دیرین در لارستان

سنت دیرین «به نان گرفتن نوزادان» شهر دهکویه لارستان، ثبت ملی می شود. مراسم به نان گرفتن نوزاد از سنت های قدیمی در شهر دهکویه لارستان، برگزار شد. آیین سنتی…

سنت دیرین «به نان گرفتن نوزادان» شهر دهکویه لارستان، ثبت ملی می شود.

مراسم به نان گرفتن نوزاد از سنت های قدیمی در شهر دهکویه لارستان، برگزار شد. آیین سنتی «به نان گرفتن نوزاد» با حضور سرکار خانم ثابت قدم مسوول ثبت آثار ناملموس اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری فارس، کیان رییس اداره میراث فرهنگی، موحدی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان، صمد کامجو از محققین حوزه میراث فرهنگی لارستان، شهردار و اعضای شورای اسلامی دهکویه، توسط خانه فرهنگ دهکویه مراسم سنتی به نان گرفتن نوزاد، در محل امام زاده سید سلیمان محمد(ع) برگزار شد. هدف از اجرای این مراسم احیای این سنت قدیمی و ثبت آن به نام دهکویه در فهرست آثار ناملموس ملی بود.

ثابت قدم مسوول ثبت آثار ناملموس اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری فارس، ابراز امیدواری کرد این رسم به دلیل منحصر به فرد بودن در سریع ترین زمان ممکن به ثبت ملی برسد. گفتنی است ، در این مراسم برخی خانواده ها برای گرفتن حاجت خود مثلا فرزنددار شدن با حضور جمعی زیادی از اقوام و خویشان که از قبل دعوت شده اند، نوزادی را به محل امام زاده برده و او را به نان می گیرند. اطرافیان نانی را که روی بدن نوزاد قرارداده اند، متبرک دانسته و هر کس تکه ای از آن را برای گرفتن حاجت خود بر می دارد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۳:۴۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین