جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۰ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

گام‌های جدی برای تبدیل محله تاریخی «دُم گاله» به محله هدفِ گردشگری

محله تاریخی «دُم گاله» به محله هدفِ گردشگری تبدیل می‌شود. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی لارستان، به همت ياوران محله كوي گاله و…

محله تاریخی «دُم گاله» به محله هدفِ گردشگری تبدیل می‌شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی لارستان، به همت ياوران محله كوي گاله و اداره ميراث فرهنگي و پايگاه پژوهشي شهر تاريخي لار، طرح مرمتي و بهسازي محله كه شامل كف‌سازي محوطه ورودي و سابات و خانه تاريخي معتمد، جداره‌سازي سابات و ديوارهاي كاروانسرا و خانه معتمد، طرح جداره سازي قبرستان ملانومي، نورپردازي‌هاي پيشنهادي و جزئيات كامل توسط پايگاه بافت تاريخي شهر لار، برای اجرايي شدن عمليات، تحويل ستاد بازآفريني شهري و ياوران شوراي محله كوي گاله مي‌گردد.

با این روند اميد می‌رود كه با تملك خانه‌ای معرف به «خانه محمدکاظم» واقع در ورودي محله توسط شهرداري لار، مشكل عبور و مرور اين محله تاريخي حل شود.

گفتنی است با توجه به اوقافي بودن كاروانسراي معتمد كه هم‌اكنون نیز در اختيار خانواده معتمد است، مي‌توان با نظارت اداره ميراث فرهنگي اقدام به تعميرات اساسي برای برگزاری انواع مراسم مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گيرد و همچنين با رضايت مالكين مي‌توانند در قالب طرح‌هاي بوم‌گردي، گردشگري و سرمايه‌گذاري در اختيار سرمايه‌گذار قرار گيرد.

شايان ذكر است خانه تاريخي «نجيب‌زاده» نيز كه در تملك شهرداري است شامل اين پتانسيل بوده و مي‌تواند پس از تعميرات و مقاوم‌سازي بنا تحت نظارت اداره و پايگاه ميراث فرهنگي به‌صورت بوم‌گردي در قالب طرح‌هاي B O T با اخذ مجوزهاي مربوطه در اختيار سرمايه‌گذاران قرار گیرد.

این ويژگي در محله کوی گاله و اكثر محلات تاريخي شهر لار وجود دارد که به‌عنوان محلات هدف گردشگری در شهر لار معرفي شوند. از خیرین بزگوار محلات تقاضای همیاری دراین پروژه ها را داریم.

ضمنا اداره میراث‌فرهنگی و پایگاه میراث فرهنگی آماده پذیرش هرگونه پیشنهادات و انتقادات اهالی محلات تاريخي شهر لار است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۳:۵۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین