دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۶ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

نشست نامزدهای انتخابات شورای شهر با مسئولان نظارتی، اجرائی و امنیتی در لارستان+تصاویر

نشست نامزدهای انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر لار با مسئولان نظارتی، اجرائی و امنیتی در لارستان برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان، عبدالرضا معتمد رئیس دفتر نظارت بر انتخابات…

نشست نامزدهای انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر لار با مسئولان نظارتی، اجرائی و امنیتی در لارستان برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان، عبدالرضا معتمد رئیس دفتر نظارت بر انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای لارستان در نشست نامزدهای انتخاباتی ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر لار با عوامل اجرایی، نظارتی و امنیتی که در سالن شهید امامی فرمانداری ویژه لارستان برگزار شد، اظهار داشت: انتظار می‌رود کاندیداها در عرصه رقابت، رفقات را بیشتر مدنظر قرار دهند.

وی با ارائه توضیحاتی درخصوص روند مراحل تأیید یا رد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی، افزود: به دلیل تخلفات گسترده در برخی از شوراهای استان‌های مختلف و در پی آن بدبینی آحاد مردم نسبت به نظام، امسال سخت‌گیری‌های بیشتری با عبور از فیلترهای خاص کاندیداها مورد سنجش قرار گرفتند.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی با بیان اینکه ورود به شورای اسلامی، فرصت مغتنمی برای خدمت‌رسانی به مردم است، تصریح کرد: الان مردم نیاز به خدمت‌گذار دارند.

معتمد با تأکید بر اینکه نباید به محض ورود به انتخابات خدای‌ناکرده به دنبال منافع شخصی بود، خاطر نشان کرد: اخلاق انتخاباتی می‌بایست توسط کاندیداها و هوادارن آنها رعایت شود.

وی بر لزوم رعایت موازین انتخابات در پیش، حین و پس از مراحل برگزاری آن تأکید کرد و ادامه داد: پس از انتخابات همه افراد می‌بایست بر نتیجه به دست آمده تمکین کنند.

معتمد با بیان اینکه با توجه به حضور پرتعداد نیروهای نظارتی و حفاظتی در پای صندوق‌ها، بروز هر نوع تخلف محال است.

دادستان انقلاب اسلامی لارستان نیز در این جلسه ضمن تأکید بر تمکین به قانون، گفت: نامزدهای انتخاباتی می‌بایست قوانین مرتبط با انتخابات و وظائف نماینده‌های شوراهای اسلامی را اشرافیت داشته باشند.

ابراهیمی با بیان اینکه اخلاق‌مداری در تمامی مراحل برگزاری انتخابات از الزمات کاندیداها محسوب می‌شود، افزود: دشمنان به دنبال کمرنگ کردن مشارکت مردم در انتخابات هستند که می‌بایست همه ما مردم را برای مشارکت در انتخابات ترغیب کنیم.

در ادامه جانشین فرمانده انتظامی لارستان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه با توجه به شرائط شیوع کرونا، روند تبلیغات انتخاباتی متفاوت‌تر از سالیان گذشته است، اظهار داشت: تبلیغات در انتخابات امسال بیشتر در بستر فضای مجازی خواهد بود که انتظار می‌رود کاربران در این فضا اخلاق‌مداری را به عنوان یک اصل مدنظر خود قرار دهند.

رفعت با بیان اینکه رصد جریانات خبری مرتبط با انتخابات از اولویت‌های پلیس محسوب می‌شود، افزود: در صورت مشاهده تخلفات انتخاباتی و تبلیغاتی با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه با تبلیغات خارج از موعد قانونی تخلف محسوب می‌شود، تصریح کرد: در صورت درج اخبار خلاف واقع در گروه‌های مجازی با متخلفین برخورد می‌شود.

جانشین فرمانده انتظامی لارستان از آمادگی پلیس برای تأمین امنیت انتخابات خبر داد و با تأکید بر اینکه با هرگونه بی‌نظمی و ایجاد ناامنی در چارچوب قانون برخورد خواهد کرد، یادآور شد: نامزدهای انتخاباتی می‌بایست قانون را ملاک کار خود قرار دهند و از بروز افعال مجرمانه‌ای نظیر تلاش برای تشویش اذهان عمومی، سیاه‌نمایی، شایعه‌پراکنی، انجام تبلیغات خارج از چارچوب قانونی اعم از تهمت، افترا، نشر اکاذیب، اسرار خصوصی افراد و هرگونه فعالیتی که منجر به مختل شدن نظم و امنیت جامعه شود، در رصد پلیس است و با آن برخورد خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه ورود خبرنگاران و اصحاب رسانه به داخل شعبه رأی‌گیری و تهیه خبر صرفاَ با ارائه کارت شناسایی معتبر و مجوز ستاد انتخابات لارستان و هماهنگی با مسئولان شعبه امکان‌پذیر بوده و از ورود سایر افرادی که بدون کارت شناسایی و مجوز قصد تهیه تصویر دارند، جلوگیری به عمل می‌آید، خاطر نشان کرد: الصاق هرگونه آثار تبلیغاتی نامزدها بر روی علائم راهنمایی و رانندگی، تابلوهای بیمارستان، مدارس، تأسیسات دولتی، پست‌های برق، تابلوهای بخش خصوصی و غیره تخلف محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی و سپاه پاسداران دو بازوی توانمند برای صیانت و حفظ امنیت در انتخابات هستند که با مشارکت یکدیگر این وظیفه را به انجام خواهند رساند.

در این جلسه طاهری معاون برنامه‌ریزی فرمانداری ویژه لارستان با بیان اینکه براساس قانونی که وزیر کشور ابلاغ کرده، هیأت بازرسی مرکزی تشکیل و به تبع آن هیأت‌های بازرسی در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها در راستای صیانت از آرای مردم تشکیل شده است، گفت: براساس دستورالعمل‌ها به منظور نظارت بر اجرای صحیح انتخابات برای هر شعبه اخذ رأی یک نفر بازرس تعیین می‌شود و به ازای هر ۱۰ تا ۲۰ شعبه یک سربازرس در نظر گرفته شده و به ازای هر ۱۰۰ شعبه نیز یک بازرس ویژه بر روند برگزاری انتخابات نظارت خواهند داشت.

در ادامه این نشست فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان با تقدیر از افراد ثبت‌نام‌کننده در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر، انان را افراد دغدغه‌مند دانست و گفت: در بعضی از شهرها اتفاقاتی که در شوراها رقم خورده، موجب ناامیدی مردم شده است.

سرهنگ عیسی افسری با یادآوری روند نحوه صلاحیت کاندیداهای شوراهای اسلامی، افزود: حضور بر مشارکت حداکثری از مؤلفه‌های نامزدهای انتخاباتی باشد چراکه کاهش مشارکت مردم در انتخابات یکی از برنامه‌های اساسی دشمنان است.

وی با تأکید بر اینکه در صورت مشارکت حداقلی مردم، پشتوانه مردمی یک مسئول از بین رفت، دشمن می‌تواند به آن دولت در عرصه بین‌المللی زورگویی کند، تصریح کرد: همه ما باید برای ترغیب عمومی جهت شرکت احاد جامعه در انتخابات تلاش داشته باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه مردم تشنه خدمت هستند و از مسئولان انتظار کار و تلاش دارند، خاطر نشان کرد: مردم به جمهوری اسلامی امیدوارند و خدای ناکرده نباید اقداماتی صورت گیرد که مردم ناامید شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان با توصیه به نامزدهای انتخاباتی مبنی بر اینکه در زمان تبلیغات و پس از انتخاب شدن، مردم را ناامید نکنیم، ادامه داد: مردم خدمت می‌خواهند.

در پایان این نشست معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان نیز در سخنانی با بیان اینکه آزادی و امنیت را مکمل یکدیگر دانست و گفت: از آزادی که برای تبلیغات انتخابات در اختیار ما قرار داده شده است، می‌بایست به شکل صحیح مورد استفاده قرار گیرد که بنابراین همه فعالیت های نامزدها باید مبتنی بر اخلاق‌مداری باشد.

جلیل حسنی با ابراز خرسندی از شور و شعور مردم در طول ده‌ها انتخابات‌ برگزار شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ادوار مختلف، افزود: خوشبختانه فرهنگ غنی مردم موجب شور و نشاط انتخاباتی در کشور ایران بوده است.

وی با تأکید بر احترام به قانون در تمام مراحل برگزاری انتخابات از سوی همه افراد، تصریح کرد: از طریق بستر فضای مجازی همه آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها برای نامزدهای انتخاباتی برای اشرافیت بر قوانین ارسال شده است.

رئیس ستاد انتخابات لارستان با اشاره به اینکه حفظ امنیت در انتخابات از اولویت‌هاست، خاطر نشان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از جمله مواردی است که برای برگزاری انتخابات به آن توجه شده است.

این مسئول با توصیه به نامزدهای انتخاباتی بر لزوم بهره گیری از ظرفیت‌های مختلف در راستای جلب مشارکت حداکثری در انتخابات، ادامه داد: مردم باید در تصمیم‌گیری آینده خود مشارکت داشته باشند.

فرماندار ویژه لارستان با تأکید بر اینکه برگزارکنندگان انتخابات امانتدار آرای عمومی هستند، عنوان کرد: همه مسئولان به دنبال اعتمادسازی و انجام صحیح وظائف خود هستند.

 

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱:۰۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین