جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۸ب.ظ
::آخرین مطلب 31 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

حلقه مفقوده تصمیمات و مصوبات شوراها “تبدیل ایده و تصمیمات به عمل” است

منتخبین ششمین دوره شورای اسلامی شهر لار با معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان دیدار و گفتگو کردند. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و…

منتخبین ششمین دوره شورای اسلامی شهر لار با معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در این نشست با تأکید بر پرهیز از جناح‌بازی و موضع‌گیری‌های شتاب‌زده در شورا تصریح کرد: اقدامات و تصمیمات اعضای شورا نباید به گونه‌ای باشد که جایگاه شورا را خدشه‌دار کند.

وی ضمن تبریک به منتخبین ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر لار و تمامی منتخبین شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای منطقه لارستان بزرگ با اشاره به اینکه خدا را شکر مردم با فرهنگ لارستان در انتخابات مشارکت خوبی داشتند، تصریح کرد: مردم عزیز نشان داده اند که در هر وضعیتی، به صحنه می آیند و پای ارزشهای اسلامی و اعتقادی خودشان ایستاده اند.

فرماندار ویژه لارستان خطاب به منتخبین شورای ششم شهر لار گفت: مردم به شماها اعتماد کرده و هم اکنون مورد وثوق مردم هستید، بنابراین از این فرصتی که برایتان ایجاد شده است، با اخلاق و رفتار خوب و با هم افزایی و تعامل بیشتر از این فرصت و ظرفیت استفاده کنید و برای مردم و شهر خود کار کنید، تا تحولی جدی در سطح شهر و شهرستان رخ دهد.

حسنی با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا از برکات انقلاب اسلامی هستند که در راستای مشارکت مردم نقش اساسی را ایفا می‌کنند، اظهار داشت: شوراها ظرفیتی هستند تا از طریق آن مردم بتوانند در مدیریت شهر و روستای خود تصمیم گیری و با همکاری دولت، مشکلات جامعه شهری و روستایی را برطرف کنند.

معاون استاندار فارس تاکید کرد: کار جمعی و شورایی، مشخصه ها و ویژگی هایی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد، چرا که هماهنگی و انسجام در راستای هدف گذاری ایجاد شده از الزامات کار شورایی و جمعی است که باید با سعه صدر، پرهیز از تک روی، فرد محوری و احترام به تصمیم جمعی، عمل کرد.

رییس شورای اداری لارستان هماهنگی و انسجام را موجب هم‌افزایی و افزایش توان بر رفع مشکلات بیان کرد و مدیریت تعارضی و خنثی کردن اقدامات همدیگر را آفت آن دانست.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از آفت‌های شورای شهر، حاشیه‌سازی و وارد شدن به برخی دسته بندی ها در دوران مسئولیت است، در صورتی که باید اعضای شورا برای جلوگیری از ایجاد وقفه، نه‌تنها از حاشیه‌سازی‌ها پرهیز کنند، بلکه باید نسبت به مدیریت آن اقدام کنند.

فرماندار ویژه لارستان ادامه داد: نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا باید این مهم را بدانند که تا چه اندازه این هنر را دارند که با هم کار کنند، تا چه اندازه ایده ها را به عمل تبدیل کنند و تا چه اندازه حس و فهم مشترک از موضوعات را داشته باشند.

حسنی با بیان اینکه وجود شورایی با توان فردی متوسط اما همگرا به مراتب کاراتر از شورایی با توان فردی بالا اما متعارض است؛ اظهار کرد: نتیجه اقدامات و عملکردها نباید خنثی کردن اقدامات و توان همدیگر باشد و یا اینکه نباید تصمیم یک نفر در شورا القا شود، بلکه تصمیمات بایستی کلی و به صورت جمعی باشد و همه متفق القول به آن توجه کنند.در هر صورت هماهنگی، باعث هم افزایی، افزایش توان برای رفع مشکلات می شود و ناهماهنگی باعث هدر رفتن، توان و بی تاثیری اقدامات خواهد شد.

معاون استاندار فارس تصریح کرد: اگر فهم مشترک از شهر، مشخص و هدف گذاری شود و همه برای آن فهم مشترک تصمیم بگیرند، مشکلات زودتر به نتیجه می رسد.

رییس شورای تامین شهرستان لارستان تصریح کرد: در کشور و شهرستان ها، تصمیمات، مصوبات و قوانین کم نیستند، اما متاسفانه حلقه مفقوده ای وجود دارد و آنهم حلقه ی تبدیل ایده و تصمیمات به عمل است، در شوراها هم این مشکل کم و بیش اگر تصمیمات خوب و متناسب با وضعیت شهر اتخاذ گردد و در این راستا بتوانیم تصمیمات را اجرایی و عملیاتی نماییم، بسیاری از معضلات و مشکلات مرتفع خواهد شد، گرچه منابع درآمدی و اعتبارات یکی از پایه‌های اصلی در ساماندهی امور شهری است؛ اما با این وجود، نوع مدیریت مهم و تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه با اخلاق و رفتار خوب خود و با تعامل، با هم باشید و نه بر علیه هم، ادامه داد: توان با تمایل اگر با هم تجمیع شود، قطعا خلاقیت حاصل خواهد شد.

فرماندار ویژه لارستان ادامه داد: افراد زیادی هستند که توان دارند، ولی انگیزه و تمایل ندارند و این توانشان به سمت اضمحلال می‌رود، پس توان خود را تقویت کنید و انگیزه و تمایل خود را بالا ببرید و در راستای رفع مشکلات و مطالبه‌گری مردم تلاش کنید.

او در ادامه خاطرنشان کرد: مردم با فرهنگ لارستان با تمدن غنی در همه صحنه ها حضور دارند، چرا که به چارچوب ارزشهای اسلامی خود اعتقاد راسخ دارند و آینده شهر و دیارشان را مهم می دانند و پیگیر هستند؛ لذا منتخبین شورای اسلامی شهر بطور جد، پیگیر مشکلات شهر و شهرستان باشند.

حسنی در پایان سخنانش با بیان اینکه بنده و مجموعه فرمانداری آمادگی کامل داریم که با مجموعه شورا تعامل خوب و سازنده داشته باشیم، گفت: توجه به قانون اولویت دارد، اما در حوزه مدیریت شهری می بایست ریسک پذیر بود و مصوبات را تبدیل به عمل کرد.

در ادامه معاونین فرمانداری ویژه لارستان و هر یک از منتخبین شورای اسلامی شهر لار نیز مطالبی را مطرح کردند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۲ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۹:۲۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین