شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۳ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

برای شهرستان لارستان ۱۴۸ بازرس و سربازرس تعیین شده اند

  جلسه توجیهی آموزشی بازرسان و سربازرسان انتخابات شهرستان لارستان با حضور احسان طاهری و نسا خیل تاش معاونین برنامه ریزی و سیاسی فرمانداری ویژه لارستان، حجت الاسلام سید علی…

 

جلسه توجیهی آموزشی بازرسان و سربازرسان انتخابات شهرستان لارستان با حضور احسان طاهری و نسا خیل تاش معاونین برنامه ریزی و سیاسی فرمانداری ویژه لارستان، حجت الاسلام سید علی اصغر نمازی عضو هیات نظارت بر انتخابات شورای نگهبان لارستان، محمد جواد مظفری و عبدالمهدی قاسمی روسای جهاد کشاورزی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و عضو هیات بازرسی انتخابات شهرستان، در سالن شهید امامی فرمانداری ویژه لارستان برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از  کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان لارستان؛ در این جلسه احسان طاهری معاون برنامه ریزی فرمانداری ویژه لارستان و رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان در خصوص اهمیت و برگزاری انتخاباتی قانونمند و سالم مطالبی را بیان و بر تسلط بازرسان و سربازرسان به قوانین و مقررات مربوطه تأکید نمود.

وی گفت: برای شهرستان لارستان ۱۴۸ بازرس و سربازرس و به ازای هر شعبه یک بازرس و بمنظور نظارت دقیق بر عملکرد بازرسین به ازای هر ۱۵ شعبه اخذ رای یک سربازرس تعیین گردیده است.

رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان لارستان اضافه کرد: همچنین یک سربازرس ویژه از استان جهت نظارت بر عملکرد بازرسین شعب معرفی شده است.

سپس نسا خیل تاش معاون سیاسی فرمانداری ویژه لارستان و حجت الاسلام سید علی اصغر نمازی عضو هیات نظارت بر انتخابات شورای نگهبان لارستان نیز نکاتی را به بازرسان انتخابات ۲۸ خرداد ارائه کردند.

در ادامه عبدالمهدی قاسمی دبیر هیات بازرسی بر انتخابات شهرستان و مسئول آموزش هیأت بازرسی هم به تشریح وظایف سربازرسان و بازرسان پرداخت.

در پایان هم بازرسین در این جلسه با شرح وظایف اعضای شعب، روند اخذ رأی و دیگر وظایف و موارد مربوط به اعضای بازرسی و سربازرسان انتخابات آشنا شدند.

مطالعه قوانین و مقررات انتخابات و اشراف بر آنها، شناسایی شعبه اخذ رای مربوطه و آشنایی با اعضا، نظارت بر حسن اجرای تکالیف و وظایف قانونی عوامل برگزاری انتخابات در شعبه اخذ رای، تذکر به موقع تخلفات احتمالی در شعبه اخذ رای به نماینده فرماندار و پیگیری تا رفع موضوع، انعکاس به موقع تخلفات احتمالی به سربازرسان یا هیات بازرسی شهرستان و پیگیری تا رفع موضوع، نظارت دقیق و مستمر بر روند شمارش و تنظیم صورتجلسات آرا و امضای صورتجلسه شعبه، توجه و مراقبت از محیط خارج از شعبه اخذ رای و گزارش هرگونه تخلف احتمالی به سر بازرسان و هیئت بازرسی شهرستان و حضور تمام وقت در شعبه تحت نظارت طی روز اخذ رای تا پایان شمارش آرا و غیره از مهمترین وظایف بازرسین انتخابات می باشد.

گفتنی است بر اساس مواد ۳۱ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری و ۶۹ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، وزارت کشور مامور اجرای قانون به مسئول حسن جریان برگزاری انتخابات می‌باشد و به منظور حصول این مقصود در هر دوره از انتخابات به دستور وزیر کشور هیئت مرکزی بازرسی انتخابات در وزارت کشور تشکیل می شود و به همین جهت در فرمانداری ویژه لارستان نیز هیئت بازرسی انتخابات شهرستان به ریاست احسان طاهری معاون برنامه ریزی فرمانداری تشکیل گردید تا نسبت به بازرسی و کنترل جریان انتخابات بر مدار قانون برای صیانت و حفاظت از آرای مردم در انتخابات اقدام نمایند. بر همین اساس و در راستای حکم شماره ۱۸۶۲۴۰ مورخ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ وزیر محترم کشور و به منظور تمهید مقدمات برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، ساختار و تشکیلات هیات بازرسی انتخابات کشور برای اجرا اعلام شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین