سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۰ق.ظ
::آخرین مطلب 7 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 21

برنامه ریزی با هدف توسعه کشت کلزا در لارستان

معاون فنی و اجرایی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان ازآماده سازی اراضی جهت  کشت دانه روغنی کلزا در شهرستان خبر داد و گفت: سطح ابلاغی امسال لارستان کشت…

معاون فنی و اجرایی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان ازآماده سازی اراضی جهت  کشت دانه روغنی کلزا در شهرستان خبر داد و گفت: سطح ابلاغی امسال لارستان کشت ۲۵۰۰ هکتار کلزا است که تاکنون عملیات آماده سازی بستر ۵۰۰ هکتار از این سطح انجام شده است .

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان علی سعیدی نژاد اظهار داشت: با توجه به قیمت خرید تضمینی این محصول توسط دولت که به ازای هر کیلو محصول کلزا ۱۵۰ هزار ریال است امیدواریم که استقبال کشاورزان کلزاکار از سال زراعی گذشته بیشتر شود.

او افزود: طی جلسات و هماهنگی های صورت گرفته تقسیم بندی  سطح تعهد ابلاغی بر اساس مراکز خدمات جهاد کشاورزی تا سطح پهنه انجام شده است که مخاطب یابی و سایر اقدامات ترویجی از جمله برگزاری کلاسهای آموزشی ، آموزش انفرادی افراد در مراکز ، تهیه پوستر و بنر، عقد قرارداد با ۳۶ نفر کلزاکار تاکنون در سطح ۴۸۰ هکتار  انجام شده است .

به گفته وی تهیه و تامین بذر کلزا و کودهای شیمیایی مورد نیاز لارستان توسط کارگزاریهای بخش خصوصی و کارگزاریهای زیرمجموعه اداره تعاون روستایی شهرستان در حال انجام است و تا کنون میزان ۱۰ تن بذر کلزا وارد شهرستان شده که در حال توزیع بین کشاورزان کلزاکار است.

این مقام مسئول با بیان اهمیت تولید کلزا وتلاش درجهت افزایش تولید دانه های روغنی و تامین روغن مورد نیاز کشور تصریح کرد :  اصلاح  رعایت تناوب زراعی ، کنترل آفات، بیماری‌ها و علف های هرز، تغذیه زنبورهای عسل، تامین خوراک دام از مزایای کاشت این دانه روغنی می باشد.

کاشت این محصول در لارستان از نیمه دوم مهر ماه آغاز می شود و تا نیمه اول آبان ماه ادامه خواهد داشت.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین