پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۹ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

پیش‌بینی تولید ۱۴۰۰ تُن کلزا در مزارع لارستان

مسئول زراعت معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان گفت: پیش بینی می‌شود امسال تولید کلزا در مزارع لارستان بالغ بر ۱۴۰۰ تن برسد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از…

مسئول زراعت معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان گفت: پیش بینی می‌شود امسال تولید کلزا در مزارع لارستان بالغ بر ۱۴۰۰ تن برسد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان، اسماء جوکاری عملیات برداشت کلزا از نیمه اول فروردین ماه در شهرستان‌ لارستان آغاز شده است و تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه دارد، اظهار داشت: در راستای برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی به منظور افزایش ضریب خود اتکایی در تولید محصولات استراتژیک و راهبردی، در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در این شهرستان کشت و تولید محصول استراتژیک کلزا با تأکید بر ارتقاء بهره‌وری و افزایش عملکرد در واحد سطح در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: کشت کلزا در لارستان در سطح ۹۷۵ هکتار با استفاده از بذور گواهی شده و یارانه‌ای و ارقام هایولا-۵۰ و بخشی نیز رقم تراپر انجام شده است.

جوکاری اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال تولید کلزا در مزارع لارستان بالغ بر ۱۴۰۰ تن برسد.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی لارستان ضمن توصیه به کشاورزان منطقه اظهار کرد: با توجه به اهمیت تولید و کنترل ضایعات کشاورزی توصیه می‌شود با مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی در برداشت به موقع مزارع نهایت تلاش و دقت را بعمل آورند و منطبق بر ثبت سامانه پهنه بندی و اخذ معرفی نامه نسبت به تحویل محصول به مراکز خرید اقدام تا در پرداخت به موقع وجه محصول تحویلی وقفه ای ایجاد نشود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۹:۰۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین