چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۶ب.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

حوزه تحت پوشش علوم پزشکی لارستان17300 کیلومترمربع با 24 پایگاه جاده ای است؛‌ تجهیز ناوگان آمبولانسی را از مسئولان خواستاریم؛‌ 18300 ماموریت کرونایی در طول 18 ماه داشته ایم

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی لارستان با بیان اینکه در حوزه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان با مساحت ۱۷۳۱۱ کیلومتر مربع مجموعا ۲۴ پایگاه اورژانس جاده ای وجود داشته و حوزه…

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی لارستان با بیان اینکه در حوزه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان با مساحت ۱۷۳۱۱ کیلومتر مربع مجموعا ۲۴ پایگاه اورژانس جاده ای وجود داشته و حوزه لارستان وسیعترین اورژانس پیش بیمارستانی استان فارس است لزوم توجه در خصوص اختصاص بودجه مناسب و تجهیز ناوگان آمبولانسی را به عنوان موارد مهم از فرماندار، نماینده مردم و رئیس دانشکده درخواست نمود.

دکتر محمد صباغی که همزمان با روز ملی اورژانس پیش بیمارستانی با میلاد لارستان گفتگو می نمود،‌ با بیان اینکه در حوزه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان با مساحت ۱۷۳۱۱ کیلومتر مربع مجموعا ۲۴ پایگاه اورژانس جاده ای وجود داشته که تحت مدیریت اورژانس ۱۱۵ لارستان فعالیت می نمایند اظهار داشت: حوزه فعالیت اورژانس پیش بیمارستانی لارستان یکی از وسیعترین مناطق تحت پوشش در استان فارس را دارا بوده و عملا می توان گفت: لارستان وسیعترین اورژانس پیش بیمارستانی استان فارس را داراست.

وی افزود: وسعت حوزه تحت پوشش به قدری است که برای حرکت از دورترین بخش در دو سمت حوزه تحت پوشش (درز و ساییان در مرز بندرعباس تا کورده خنج) حدود ۶ ساعت زمان لازم است و این امر گستردگی فعالیت ها و سختی های اورژانس پیش بیمارستانی لارستان را دوچندان می کند.

صباغی با بیان اینکه تنها در حوزه کرونا در ۱۸ ماه اخیرتعداد ماموریت اورژانس ۱۱۵ لارستان ۱۸۳۷۱ نفر بوده اظهار داشت: در این میان تعداد ۷۲۹۰ مربوط به ماموریت شهری و ۱۱۰۸۱ ماموریت نیز در به صورت ماموریت جاده ای در حوزه کرونا انجام شده و در کنار این موارد حوداث جاده ای و سایر ماموریت ها نیز توسط مجموعه اورژانس صورت پذیرفته است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی لارستان با بیان اینکه علیرغم گستردگی منطقه خوشبختانه خدمت رسانی به موارد مورد نیاز در کمترین زمان ممکن انجام شده و همکاران با جان و دل به خدمت رسانی مشغول اند، به افزایش پایگاه های جاده ای در برنامه ۳ ساله دانشکده علوم پزشکی لارستان نیز اشاره نموده و افزود: از ابتدای سال پایگاه بیغرد خنج راه اندازی و کانکس پایگاه چهاربرکه نیز به صورت ساختمان ثابت تبدیل شده و به امید خدا طی یک ماه آینده یک پایگاه جدید دیگر به پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی حوزه علوم پزشکی لارستان اضافه خواهد شد.

وی بیان داشت: همچنین ساخت پایگاه های کورده لار، خور، لطیفی و چاه طوس نیز در برنامه آتی قرار دارد تا بتوان خدمت رسانی را به بهترین وجه ممکن به همشهریان ارائه نمود و رایزنی در خصوص ساخت پایگاه های بیشتر نیز در دستور کار قرار دارد.

صباغی ضمن تقدیر از همراهی نزدیک رئیس، معاون درمان و نیز معاون توسعه دانشکده علوم پزشکی لارستان و نیز نماینده مردم به ضعف ناوگان آمبولانسی اورژانس لارستان اشاره نموده و لزوم توجه در خصوص اختصاص بودجه مناسب و تجهیز ناوگان آمبولانسی را به عنوان موارد مهم از فرماندار، نماینده مردم و رئیس دانشکده درخواست نمود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی لارستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وظیفه اورژانس پیش بیمارستانی بسیار خطیر بوده و یک لحظه غفلت می تواند در مرگ و زندگی همشهریان دخیل باشد افزود: هر تشخیص خطا و غفلت از سوی مجموعه اورژانس پیش بیمارستانی می تواند تبعات جبران ناپذیری را منجر گردد که این امر رسالت همکاران ما را بیشتر نشان می دهد. وی افزود: متاسفانه این بخش از اورژانس اساسا مغفول بوده و عموم مردم نیز اورژانس را بیشتر در اورژانس بیمارستانی معنی می کنند و متاسفانه در سطح وزارتخانه نیز اورژانس پیش بیمارستانی در سطح ۲ توجه مسئولان قرار داشته و امید است با توجه بیشتر مسئولین و خیرین منطقه به این بخش از اورژانس نیز کمک بیشتری صورت پذیرد. دکتر صباغی گفت:‌اگرچه اورژانس پیش بیمارستانی زیر نظر دانشکده علوم پزشکی می باشد اما سازمانش جدا بوده و عملا کمک خیرین و مسئولین به اورژانس به معنی کمک به اورژانس پیش بیمارستانی نمی باشد.

این مقام مسئول با ذکر این نکته که اورژانس ردیف درآمد اختصاصی نداشته و تمام خدمات آن نیز رایگان می باشد به مشکلات و تنگناهای مالی شدید خصوصا در دوران کرونا در حوزه اورژانس اشاره نموده و افزود: متاسفانه بودجه وزارتخانه در این خصوص بسیار کم بوده و حق اخذ هیچ ریالی نیز از سوی اورژانس مقدور نمی باشد،‌اما در این میان ناوگان آمبولانسی اورژانس پیش بیمارستانی لارستان واقعا فرسوده بوده و الته در ۸ ماه گذشته هیچ ناوگان آمبولانسی وارد هیچ نقطه ای از کشور نیز نشده است.

وی گفت: در حوزه لارستان،‌خنج و اوز تنها ۲ آمبولانس استوک قدیمی به عنوان ناوگان کمکی آماده به کار(stand by) وجود دارد که اگر خدای ناکرده برای یکی از آمبولانس های در حال فعالیت در ۲۴ پایگاه اتفاقی رخ دهد،‌با توجه به گستردگی حوزه تحت پوشش،‌ با ۲ آمبولانس مذکور دچار مشکلات فراوان خواهیم شد.

دکتر صباغی اظهار داشت: متاسفانه بیش از نصف بودجه ای که وزارتخانه برای مجموعه ما تعریف نموده صرف تعمیر و خرابی آمبولانس ها شده و با توجه به عدم ورود آمبولانس به کشور به عنوان مثال در حال حاضر جهت راه اندازی پایگاه کورده در آینده نزدیک دچار مشکل خواهیم شد،‌اگرچه خیرین منطقه واقعا همکاری کرده اند و اگر کمک های انها نبود به مشکلات بیشتری دچار می شدیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه امیدواریم مسئولین منطقه بتوانند در دولت جدید بودجه اورژانس را بیشتر جذب نمایند،‌اظهار داشت: اگر ناوگان آمبولانسی و تجهیزات مورد نیاز مجموعه گسترش یابد بی شک خدمت رسانی نیز بهبود خواهد یافت.

وی در پایان به برخی تلخ و شیرینی های خدمت در حوزه اورژانس نیز اشاره نموده و افزود: در بسیاری اوقات سختی و استرس کار زیاداست و به عنوان مثال در تصادفات زنجیره ای و یا از دست دادن یک جوان حادثه تلخ فعالیت مان است ولی هنگامی که نوزادی عجول در آمبولانس به دنیا می آید و یا هنگامی که یک بیمار با تلاش اورژانس سلامت خود را به دست می آورد آن روز شیرینی فعالیت مان را درک می کنیم.

وی با تقدیر ویژه از همکاران خود با ذکر این نکته که تیم اورژانس بدون هیچ چشم داشتی با عشق به لباس سفیدرنگ و مقدس اورژانس در حال خدمت اند به لزوم توجه بیشتر به این قشر تلاشگر اشاره نمود.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۵:۰۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

4 Responses to “حوزه تحت پوشش علوم پزشکی لارستان17300 کیلومترمربع با 24 پایگاه جاده ای است؛‌ تجهیز ناوگان آمبولانسی را از مسئولان خواستاریم؛‌ 18300 ماموریت کرونایی در طول 18 ماه داشته ایم”

  1. کارمند علوم پزشکی. لارستان گفت:

    دکتر صباغی اهل شهرستان اوز هستند ایشان قبلاً کاندیدای ریاست شبکه بهداشت. ودرمان اوز. بودند ولی اکنون درست مسول اورژانس ۱۱۵ لار خدمت میکنند. با آرزوی موفقیت همگان

  2. لارستانی گفت:

    به نظر مسأله. و منطقه. را بسیار بزرگ نمایی کردند که نشان دهند خیلی خیلی. زحمت میکشند در حالیکه شرایط مانند سایر مناطق. ایران. است

  3. حرف حق مردم گفت:

    ای کاش با این وضعیت گستردگی منطقه که از ابتدا تا انتهای ان حدود ۶ساعت راه است ، بمنظور خدمات رسانی هر چه بهتر بهداشتی و درمانی به مناطق محروم جنوب استان ، پیگیری ایجاد هر چه سریعتر دانشگاه علوم پزشکی لارستان ، مسئوولین محترم میشدند . وقتی دانشگاه در منطقه ایجاد شود از همه لحاظ چه از لحاظ اورژانسی و چه از لحاظ اختصاص دکتر و سایر خدمات دیگر پیشرفت شگرفی خواهیم نمود..

  4. حمید گفت:

    با تقدیر از زحمات شبانه روزی پرستاران اورژانس که شبانه روزی زحمت میکشند ، حداقل تامین امبولانس برای انها نیازی کاملا ضروری می باشد که مسولین باید پیگیر باشند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین