سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۸ق.ظ
::آخرین مطلب 59 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 23

فراگیری 4 زبان خارجی با اتکاء به پشتکار فردی توسط جوان لاری

یک دختر جوان با استعداد لاری توانسته با همت و پشتکار خود ۴ زبان مهم و پرکاربرد انگلیسی، اسپانیایی، ترکی و عربی را آموزش ببیند و علاوه بر سخن گفتن، به دیگران نیز آموزش دهد.

یک دختر جوان با استعداد لاری توانسته با همت و پشتکار خود ۴ زبان مهم و پرکاربرد انگلیسی، اسپانیایی، ترکی و عربی را آموزش ببیند و علاوه بر سخن گفتن، به دیگران نیز آموزش دهد.

به گزارش میلاد لارستان، فراگیری زبان خارجه در عصر کنونی جزء‌لاینفک زندگی انسان‌ها شده است. با توجه به پیشرفت علم و همچنین نیاز روز‌افزون بشر به استفاده از فناوری‌های جدید و بویژه گسترش چشمگیر شبکه‌های اجتماعی و از طرفی توسعه روابط بین‌الملل بین کشورها، منجر شده تا روز‌به‌روز کشش نسل جوان و نوجوان به سمت فراگیری زبان‌های خارجی بیش از پیش شود.

زهرا اسدیار یک دختر جوان با استعداد لاری توانسته با همت و پشتکار خود ۴ زبان مهم و پرکاربرد انگلیسی، اسپانیایی، ترکی و عربی را آموزش ببیند و علاوه بر سخن گفتن، به دیگران نیز آموزش دهد. برای آشنایی با این بانوی نخبه لارستانی خبرنگار میلاد لارستان گفت‌وگویی ترتیب داده است که در زیر می‌خوانیم:

لطفا خود را معرفی کنید:(نام، نام خانوادگی، سن، تحصیلات و…)

زهرا اسدیار، ۲۱ ساله، متولد لار و دانشجوی ترم ۶ فقه و مبانی حقوق

چگونه شد که یادگیری زبان علاقمند شدید؟

مثل خیلی از بچه های دیگه که از سنین کم کلاس های زبان انگلیسی رو شروع می کنند. راهنمایی که بودم در کلاس های زبان انگلیسی شرکت کردم. اون موقع علاقه خاصی نبود صرفا یک اجبار برای یادگرفتن زبان برای کنکور و غیره. چیزی که تا به امروز هم همه نوجوانان و پدر مادران درگیر آن هستند و فکر می کنند زبان خواندن و یاد گرفتن یعنی فقط زبان انگلیسی اما من آخرای ترم زبان انگلیسی را رها کردم و به سراغ زبان ترکی استانبولی رفتم.

از چند سالگی آموختن زبان را شروع کردید؟

به طور جدی از ۱۳-۱۴ سالگی

مشوق شما در زبان آموزی چه کسی بوده است؟

طبیعتا هیچ کس از بیرون ما را تحسین نمی‌کند که بگوید آفرین که فلان کار را می کنی یا برای تو راه را باز کند و توصیه داشته باشد. انسان هر چیزی را به دست می‌آورد از خانواده و پشتکار فرد است.

اکنون به چه زبان هایی مسلط هستید؟

زبان انگلیسی – ترکی استانبولی – اسپانیایی سطح ۲ و عربی لهجه لبنانی هم سطح ۲

نحوه یادگیری زبان توسط شما چگونه بوده است؟

آدم‌ها فکر می کنند همیشه باید یکی باشد که بیاید و آموزش دهد اما بنده در دوران راهنمایی که بودم می دیدم آن وقتی که برای رفتن و آمدن به کلاس های انگلیسی صرف می کردم و همچنین زمانی که برای سرکلاس می گذاشتم بیشتر از یادگیری بود و کلی اتلاف وقت داشتم و سعی کردم خود دست بکار شوم و بخوانم و خودم با خودم کار کنم. گاهی لازم است تا خودت بهترین معلم خودتان باشید.

نقش استاد و علاقه خود در یادگیری زبان چگونه ارزیابی می کنید؟

قطعا بی اثر نیست اما بنظر من انسان اگر خودش بخواهد همه چیز می شود ولی نخواهد و علاقه نداشته باشد بهترین استادها هم نمی توانند برایش کاری کنند.

آیا به شکل موازی به آموختن زبان اقدام کردید یا جداگانه؟

در ابتدا جداگانه، چرا که هنوز با روند این مسیر آشنا نبودم اما کم کم تجربه کسب کردم و مشاوره های چندزبانه ها را گوش دادم. اسپانیایی را که به سطح یک رساندم، عربی سطح ۲ را شروع کردم اما به دلیل مشغله های دیگر عربی را اولویت قرار دادم.

برای تسلط به یک زبان چقدر وقت لازم است؟

تسلط ؟ زبان مثل یک اقیانوسه است و آونقدر وسیع است که گاهی سال ها غرق آن می‌شوی و باز یک اصطلاح جدید به انسان آموزش داده می‌شود. تسلط یافتن بستگی به پشتکار هر فرد دارد که چقدر وقت گذاشته شود و چقدر تمرین کند. برای این مهم حداقل یک تا ۲ سال زمان نیاز است.

از چه روش هایی برای فراگیری زبان استفاده می کردید؟

در دنیای تکنولوژی امروز هزار راه وجود دارد. کافی است هر آدم برای خودش آزمون و خطا تعیین کند که چه روشی برای او بهتر است. از جمله این راه‌ها؛ کانال های معتبر، کتاب های خودآموزی، اپلکیشین های متنوع، سایت های مختلف و… است.

زیباترین زبان دنیا را چه زبانی می دانید؟

چه سوال سختی .زیباترین! قطعا چون هنوز خیلی از زبان ها را کار نکردم نمی توانم تعریف مطلق بگویم اما تا به امروز و همین لحظه برای من ترکی استانبولی از زیباترین و پرحس ترین زبان های دنیاست و بعد از آن عربی لهجه لبنانی را دوست دارم.

دوست دارید به غیر از زبانهایی که بلدید چه زبان دیگری بیاموزید؟

زبان فرانسوی را خیلی دوست دارم چرا که ریشه و پایه آن هم به اسپانیایی نزدیک است و همچنین چینی.

گفتید که زبان ترکی را به شکل خودآموزی یاد گرفته اید. در این خصوص بیشتر توضیح دهید:

روزی یک آهنگ ترکی شنیدم و شدیدا باها آن ارتباط برقرار کردم و انگار خواننده داشت با من حرف می زد. نمی دانستم چه می‌گوید!آن موقع ۱۶ ساله بودم و مثل الان هم اینقدر اینستاگرام مورد استفاده نبود و پیج های مختلف اموزشی ترکی استانبولی وجود نداشت که جستجو کنم و معنی شعر را پیدا کنم تا اینکه یک روز اسم آهنگ را پیدا کردم و در گوگل جستجو کردم و متن اهنگ و معنی آن را دیدم. شعر را در دفتر نوشتم و باز صدبار آهنگ را گوش دادم و با خودم حلاجی کردم که این حرف چه تلفظی دارد و آن کلمه چه معنی ای دارد.

خلاصه بارها آهنگ های بیشتری گوش دادم و همین روش را تکرار می کردم مثل یه ریدینگ متن ترانه رو هزار بار تجزیه تحلیل کردم تا اینکه بیشتر آشنا شدم و فیلم دیدم و بعد هم کتاب گرفتم و الان هم این زبان را تدریس می کنم چون نمی خواهم اگر کسی در  شهر لار است که مثل من علاقه زیادی به این زبان دارد، بلاتکالیف بماند و بی خیال شود.

افراد بسیاری مایل به آموختن زبان هستند و اغلب آنها هم موفق به این کار نمی شوند. علت آن را چه می دانید؟

علاقه و انگیزه کافی نداشتن، راه مناسب پیدا نکردن یا اینکه نمی‌دانند چطور بخوانند و فقط دنبال بهترین معلم میروند و خودشان را فراموش می‌کنند و به طبع، خسته می‌شوند.

در حوزه آموزش زبان هم فعالیت دارید؟ چند نفر شاگرد دارید؟

بله . تقریبن چندماهی است که وارد این عرصه شده‌ام. به تازگی پکیج آموزشی خودم را در خصوص زبان ترکی راه‌اندازی کرده‌ام.

با توجه به مراودات زیاد مردم لارستان با کشورهای خارجی و ارتباط با مردم سایر نقاط دنیا، بسیاری از آنها به زبان های بین المللی تسلط دارند. به نظر شما از این پتانسیل می توان بهره برد؟

قطعا اگر بخواهند می توانند استفاده کنند. مثلا آموزش زبان عربی به لهجه خلیجی یا کویتی را برگزار کنند یا مترجم های تور لیدری شوند و خیلی از کارها که وجود دارد چرا که زبان نقطه اتصال ما به کشورهای مختلف و راه ارتباطی ماست.

آینده شغلی خود را چگونه می بینید؟

آینده شغلی! نمی دانم. هرچه خدا بخواهد می‌شود. بیشتر اما فکر شغل از طریق رشته تحصیلی ام هستم. وکالت یا مشاوره های حقوقی بین المللی که به کشور و زبانهای دیگر هم متصل شود.

به غیر از زبان، در چه رشته های هنری دیگر فعالیت دارید؟

از بیکاری خوشم نمی آید و قبل از زبان آموزی کلا متن و شعر می نوشتم که الان هم در پادکست حصیر که به همت بچه های شهر لار ایجاد شده است، سرپرست نویسندگی آنجا را برعهده دارم. ترانه سرایی و گیتار زدن و هرچیز که به موسیقی و هنر ارتباط پیدا کند، مرا آرام می کند.

توضیحات تکمیلی:

آدم ها اگر چیزی را دوست دارند و رویایش را در سر می‌پرورانند، حتما دنبال آن بروند چرا که خدا هم از دل آنها خبر دارد و فقط منتظر حرکت ماست.
از تیم روزنامه میلاد لارستان که حامی مردم هستند، تشکر می‌کنم.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “فراگیری 4 زبان خارجی با اتکاء به پشتکار فردی توسط جوان لاری”

  1. ناشناس گفت:

    زبان شیرین لاری رو فراموش کردین اضافه کنید

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین