شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۷ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

شناسایی و دستگیری 500 تبعه غیرمجاز در یک روز/کشف 3 تُن مواد مخدر در لارستان

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: لارستان در مسیر قاچاق کالا، مواد مخدر واتباع بیگانه قرار دارد که می بایست به این منطقه توجه ویژه شود. به گزارش میلاد…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: لارستان در مسیر قاچاق کالا، مواد مخدر واتباع بیگانه قرار دارد که می بایست به این منطقه توجه ویژه شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان که با حضور کرمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانداری فارس در لارستان برگزار شد؛ تاکید کرد: لارستان در مسیر قاچاق کالا، مواد مخدر، دام، اتباع بیگانه و غیره قرار دارد و علاوه بر این دارای فرودگاه بین المللی است که مرز هوایی لحاظ می شود، بنابراین باید به این منطقه توجه ویژه شود.

وی با اشاره به اینکه طی ۲ ماه گذشته، در یک روز بیش از ۵۰۰ اتباع غیرمجاز توسط فرماندهی انتظامی لارستان شناسایی و دستگیر شده اند، افزود: نیروی انتظامی لارستان به جهت موقعیت جغرافیایی این منطقه، ناچار به مقابله با قاچاق کالا، مواد مخدر، قاچاق دام قرار دارد، اما نیاز است نیروی انتظامی لارستان از حیث نیروی انسانی، افزایش نیروهای متخصص، امکانات و تجهیزات تقویت شوند تا بتوانند خدمات بیشتری به شهرستان و مردم داشته باشند.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه در طی این ۸ ماه، حدود سه تن انواع مواد مخدر از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است، گفت: در این خصوص نیاز به هماهنگی های بیشتر بین استانی است، تا دچار معضلات اینچنینی نشویم و ورود مواد مخدر، قاچاق کالا و همچنین ورود بی رویه اتباع بیگانه متوقف گردد.

وی البته این را هم گفت که فرماندهی انتظامی شهرستان به شدت از گلوگاه ها مراقبت می کند و طی سالیان گذشته در این راه خسارت های مالی را جانی هم دیده است، اما می طلبد که زیرساخت های پاسگاه‌های چهار برکه و هرمود مهر خویی که در مسیر جاده لارستان- بندر عباس قرار دارند، فراهم شود.

معاون استاندار فارس در ادامه اظهار کرد: در جلسات مختلف تصمیمات، ایده ها، پیشنهادها نظرات و راهکارهای لازم ارائه می گردد، اما متاسفانه بسیاری از این تصمیمات عملی و اجرای نمی‌شود؛ لذا هنر مدیران بایستی در این باشد که تصمیمات و ایده هایی که در جلسات مصوب می‌شود را به عمل تبدیل کنند و صد در صد تصمیات اجرایی شود.

فرماندار ویژه لارستان در ادامه خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم در کشور تحرک، پویایی و رشد توسعه ایجاد شود، باید مدیران عملیاتی و اجرایی؛ توانمند شوند، چون اینها حلقه اول در خدمات رسانی به مردم می باشند و اینها هستند که نحوه عَملشان رضایتمندی مردم را ایجاد می کند و یا مجری مصوبات و تصمیمات هستند، لذا انتظار هست که ادارات اجرایی و عملیاتی که حلقه اول ارتباط با مردم هستند از همه نظر تجهیز و مورد حمایت قرار گیرند.

حسنی تاکید کرد: این روزها به دلیل خشکسالی که در منطقه حکمرماست، متاسفانه مناطقی از این خطه که دارای رونق کشاورزی و دامداری بوده است، هم اکنون به مسیر قاچاق کالا و مواد مخدر تبدیل شده است که می طلبد همه مسئولان چه آنهایی که در حوزه مبارزه با مواد مخدر استانی و چه آنهایی که در حوزه اشتغال، صنعت، کشاورزی و غیره مسئولیت دارند و از همه مهمتر دستگاه های متولی امور فرهنگی با هم افزایی در کنار هم قرار گیرند و برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی با برنامه‌ریزی صحیح، نسبت به مشاغل جایگزین اقدام نمایند.

وی در پایان از کار گروه‌های فرهنگی، پیشگیری، درمان و مقابله شورای مبارزه با مواد مخدر لارستان خواست که در راستای امر مبارزه با مواد مخدر، جدی تر عمل کنند و همه پای کار باشند.

در ادامه سلیمان کرمی دبیر شورای هماهنگی با مواد مخدر استان فارس و جمعی از اعضای جلسه نیز پیشنهاد ها، راهکارها و نظرات خود را در راستای مبارزه با مواد مخدر شهرستان لارستان ارائه کردند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۵:۳۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین