چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۶ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

لارستان قطب تولید پیاز طرح استمرار در استان فارس

معاون فنی و اجرایی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان از آغاز کاشت پیاز طرح استمرار از نیمه دوم آبان ماه در این شهرستان خبر داد . به گزارش…

معاون فنی و اجرایی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان از آغاز کاشت پیاز طرح استمرار از نیمه دوم آبان ماه در این شهرستان خبر داد .

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان ، علی سعیدی نژاد گفت: پیش بینی می شود ۲۲۰ هکتار از زمینهای زراعی این شهرستان به کشت پیاز طرح استمرار اختصاص یابد .

او متوسط تولید پیاز در طرح استمرار را ۴۵ تن در هکتار اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود امسال حدود ۱۰ هزار تن پیاز تولید و روانه بازار شود.

به گفته او آفریگرو و پیاز سفید رقم مینروا از جمله ارقامی است که در شهرستان کشت می شود .

سعیدی نژاد افزود: لارستان به عنوان قطب تولید نشاء طرح استمرار، بیش از ۱۵ سال است که نشاء پیاز مورد استفاده کشاورزان جنوب فارس را تامین می‌کند .

وی با اشاره به اینکه بیشترین سطح زیر کشت پیاز در بخش مرکزی و دهستان درزو سایبان قرار دارد گفت : تمام سطح زیر کشت این محصول مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار است.

معاون فنی و اجرائی جهاد کشاورزی لارستان گفت: شرایط اقلیمی شهرستان، امکان کشت محصولات طرح استمرار از جمله پیاز را فراهم کرده که کمک زیادی به کنترل قیمت این محصولات در فصولی که بازار با کمبود آن روبرو است، می‌کند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۹:۰۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین