سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۴ق.ظ
::آخرین مطلب 25 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

150 هکتار از اراضی لارستان زیركشت پياز رفت

كارشناس سبزي و صيفي مركز جهاد كشاورزي حومه لار، گفت: كاشت پياز طرح استمرار که از اواخر آبان ماه اغاز شده بود در اواخر آذر ماه پایان یافت. به گزارش…

كارشناس سبزي و صيفي مركز جهاد كشاورزي حومه لار، گفت: كاشت پياز طرح استمرار که از اواخر آبان ماه اغاز شده بود در اواخر آذر ماه پایان یافت.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان، عالیه سادات رفعت حقیقی گفت: پيش بيني ميشود از ١٥٠ هكتار سطح زیر کشت پياز بخش مركزي كه عمدتا در روستاي هرمود و زاهدمحمود كشت مي‌شود، بالغ بر ٦ هزار تن محصول توليد شود.

وی با بیان اینکه رقم پياز کشت شده در لارستان ارقام آفریگرو و مینروا سفید و زودرس است افزود: عمده نشا موردنياز جهت كاشت در مزارع توسط كشاورزان توليد شده و تمامي مزارع به شيوه قطره ای آبياري مي شود.

رفعت حقیقی بیان کرد: این کشت با هدف تامین پیاز در فصول سرد سال که امکان کاشت تا برداشت برای اکثر نقاط کشور نیست ، صورت می گیرد.

شرایط اقلیمی لارستان امکان کشت محصولات طرح استمرار از جمله پیاز را فراهم کرده که کمک زیادی به کنترل قیمت این محصولات در فصولی که بازار با کمبود آن روبرو است، می‌کند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۷:۴۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین