دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۲ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

کاشت مکانیزه پیاز برای اولین بار در خنج

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: کاشت پیاز به روش مکانیزه برای اولین بار در این شهرستان در یک مزرعه الگویی در سطح پنج هکتار انجام شد. به گزارش میلاد…

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: کاشت پیاز به روش مکانیزه برای اولین بار در این شهرستان در یک مزرعه الگویی در سطح پنج هکتار انجام شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرنگار ایانا، علی علی پور تصریح کرد: عملیات کاشت مزرعه مذکور در اوایل آذر با دستگاه نشاکار پیازصورت گرفته که در هر هکتار بیش از ۴۰۰ هزار نشا استفاده شده است.

این مقام مسئول به اشاره به مزایای استفاده از روش مکانیزه در کاهش مصرف آب، بذر و زمان، بیان کرد: ایجاد تراکم مناسب بوته، یکنواختی اندازه بوته ها، زود رسی محصول، مصرف بهینه ی آب، کاهش هزینه و نیروی انسانی از مزایای این روش بوده که در افزایش تولید در واحد سطح موثر است.

به گفته وی؛ قبل از استفاده از این روش، کشت پیاز در این شهرستان به صورت سنتی بوده که نسبت به روش مکانیزه بسیار زمان بر و پرهزینه است.

علی پور بیان کرد: با توجه به اینکه به طور میانگین سالانه قریب به ۴۰ هکتار پیاز در این شهرستان کشت می شود امیدواریم با اولین تجربه در کشت مکانیزه پیاز موفق بوده و شاهد افزایش کشت این محصول باشیم.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۶:۴۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین