پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۹ب.ظ
::آخرین مطلب 21 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

سد “کاریان” لارستان بزودی به بهره برداری می رسد

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: سد کاریان با بیش از ۹۰ در صد پیشرفت فیزیکی، بزودی به بهره برداری می رسد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: سد کاریان با بیش از ۹۰ در صد پیشرفت فیزیکی، بزودی به بهره برداری می رسد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی در سفر به روستای کاریان بخش جویم لارستان در جمع تعدادی از معتمدین، خیرین، دهیار و اعضاء شورای اسلامی روستای کاریان در سخنانی با بیان اینکه مردم با فرهنگ و نوع دوست روستای کاریان، سالیان سال است که در روند رشد و توسعه روستای خود نقش بسزایی را ایفا کرده اند، گفت: حضور خیرین و معتمدین روستای کاریان در اجرای پروژه‌های عمرانی، کارهای خیر و احداث بناهای عام‌المنفعه بخاطر فرهنگ غنی است که در کلام و بیان مردم نمود عینی دارد، بنابراین همه این موضوعات، انگیزه ای را در وجود ما ایجاد می کند که به خواسته ها و نظرات مردم نگاه ویژه داشته باشیم و احساس مسئولیت بیشتری کنیم.

وی از خیرین عزیزی که در راستای تعریض جاده ورودی و خروجی روستای کاریان همت می‌کنند، تقدیر و تشکر کرد و گفت: اگر برای اجرای زیرساخت های روستا، دولت و خیرین مشارکت و همکاری داشته باشند، بسیار تاثیرگذار تر خواهد بود و قطعاً روند عمران و آبادی روستاها رشد و سرعت بیشتری می‌گیرد.

فرماندار ویژه لارستان ضمن تقدیر و تشکر از خیرین و همچنین مدیرعامل کارخانه تولید شن  و ماسه روستای کاریان و با بیان اینکه برای تعریض جاده ورودی و خروجی روستای کاریان به ۲۰ هزار تن بیس نیاز است، گفت: بین خیرین و مدیریت کارخانه تولیدی شن و ماسه کاریان توافق شده که جهت تعریض پروژه ورودی و خروجی روستا که توسط خیرین در حال احداث است، همکاری لازم انجام پذیرد و در این راستا ادارات صمت و منابع طبیعی هم همکاری های لازم را بمنظور تداوم و فعالیت کارخانه مذکور داشته باشند.

حسنی همچنین در خصوص سد در حال احداث روستای کاریان هم گفت: مساحت حوزه مطالعه شده کنترل سیلاب و آبخیزداری روستای کاریان ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار می باشد و ارتفاع سد از سطح طبیعی زمین تا تاج ۱۴ متر و طول تاج هم ۲۳۶ متر است.

وی حجم آبگیری این سد را یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب عنوان کرد و افزود: برای اجرای این سد که هم اکنون افزون بر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی را به همراه دارد، حدود  ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است که به زودی به بهره برداری می رسد.

معاون استاندار فارس همچنین در خصوص وضعیت آب این روستا نیز گفت: به زودی کف شکنی چاه شماره ۲ این روستا و همچنین اصلاح و بازسازی توزیع شبکه داخلی آب روستا نیز به طول ۳ کیلومتر توسط مدیریت امور آبفا لارستان انجام خواهد شد.

فرماندار ویژه لارستان در ادامه سفرش به این روستا از چند طرح در حال احداث، از جمله سد کاریان بازدید و از نزدیک در جریان احداث عملیات اجرایی این طرح ها قرار گرفت.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۳:۲۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین