شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۵ق.ظ
::آخرین مطلب 23 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

نخستین کنفرانس ملی تحول دیجیتال و سیستم‌های هوشمند در لار برگزار شد

نخستین کنفرانس ملی تحول دیجیتال و سیستم های هوشمند به میزبانی لارستان به کار خود پایان داد. به گزارش میلاد لارستان، علی طاهری درباره برگزاری این کنفرانس اظهار داشت: هوشمندسازی…

نخستین کنفرانس ملی تحول دیجیتال و سیستم های هوشمند به میزبانی لارستان به کار خود پایان داد.

به گزارش میلاد لارستان، علی طاهری درباره برگزاری این کنفرانس اظهار داشت: هوشمندسازی و تحول دیجیتال یکی از مهمترین مباحثی است که می تواند تحولی ژرف در حوزه های مختلف علمی و صنعتی ایجاد کند.

رییس مجتمع آموز عالی لارستان با بیان اینکه هوشمندسازی کارخانه ها، صنایع و کشاورزی، اجرای پروژه‌های شهر هوشمند و طرح های درمانی و سلامت بر بستر اینترنت اشیا علاوه بر ایجاد ثروت و افزایش بهره وری، موجب بهبود کیفیت زندگی مردم خواهد شد و هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در آینده نه چندان دور بخش جدایی ناپذیر زندگی مردم خواهد بود، افزود: این کنفرانس در سطح ملی و با مشارکت محققین، اساتید و دانشجویانی از سراسر کشور در تاریخ ۲۵ و ۲۶ آذرماه به میزبانی مجتمع آموزش عالی لارستان برگزار شد.

 رییس اولین کنفرانس ملی تحول دیجیتال و سیستم های هوشمند خاطر نشان کرد: در این کنفرانس که با حضور نزدیک به ۳۰۰ شرکت کننده برگزار شد، ۴۸ مقاله علمی به صورت شفاهی و پوستر ارائه شدند و سخنرانی های علمی در حوزه های مختلف انجام و آخرین دستاورد های ملی و بین المللی این حوزه تشریح شدند.

رئیس مجتمع آموزش عالی لارستان تصریح کرد: در این کنفرانس آخرین دستاورد های علمی در زمینه تئوری و کاربرد های علوم شناختی توسط پروفسور محمدباقر منهاج از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، اینترنت اشیا و امنیت و حریم خصوصی توسط پروفسور ویجی وارادهاراجان از دانشگاه نیوکاسل استرالیا، استفاده از هوش مصنوعی در شناخت تهدید های سایبری توسط دکتر دهقان تنها از دانشگاه جلف کشور کانادا و اینترنت اشیا در صنایع نفت و گاز توسط دکتر ابراهیمی از آکادمی اینترنت اشیا در قالب سخنرانی های اصلی شرح داده شد.

وی با اشاره به اینکه دو کارگاه با موضوع تحول دیجیتال و صنعت کشاورزی و همچنین ترکیب داده برگزار شد، ادامه داد: شهرستان لارستان در حوزه فناوری‌های دیجیتال و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه از ظرفیت بالایی برخوردار است.

این مسئول بیان کرد: برگزاری این کنفرانس با حمایت معنوی دانشگاه شیراز، دانشگاه صنعتی شیراز، دانشگاه باهنر کرمان، اداره کل ارتباطات و فناوری و اطلاعات استان فارس، مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی جهان اسلام صورت پذیرفت.

طاهری با اظهار اینکه محورهای این کنفرانس ملی که در تاریخ ۲۵ و ۲۶ آذرماه برگزار شد، اضافه کرد: موضوعات مهمی از جمله اینترنت اشیا، سیستم های هوشمند، علوم شناختی، سیستم های چند عامله، هوش مصنوعی، امنیت سخت افزاری/ نرم افزاری، ارتباطات شبکه و داده های بزرگ بود.

وی عنوان کرد: پس از انجام فرایند های داوری ۸ مقاله برای بررسی نهایی و انتشار در مجله *AUT Journal of Modeling and Simulation* دانشگاه امیرکبیر برگزیده شدند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲:۳۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین