چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۵ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

پیگیری مشکلات اینترنت روستای محمد قاسمی بیرم لارستان

مدیر مخابرات لارستان گفت: مشترکین همراه اول در تمام شهرها و روستاهای سطح لارستان تقاضا داریم حتما شکایات خود را بابت آنتن دهی، پهنای باند و سایر موارد مرتبط در…

مدیر مخابرات لارستان گفت: مشترکین همراه اول در تمام شهرها و روستاهای سطح لارستان تقاضا داریم حتما شکایات خود را بابت آنتن دهی، پهنای باند و سایر موارد مرتبط در سامانه های معرفی شده (۹۹۹۰ و ۱۹۵) ثبت کنند.

به گزارش میلاد لارستان، اینترنت در دنیای امروز به جز لاینفک زندگی انسانها مبدل شده و نبود آن باعث اختلال در زندگی می‌شود.

طی سالیان اخیر تلاش‌های زیادی از سوی متولیان عرصه ارتباطات کشور برای ارائه مطلوب خدمات اینترنتی حتی تا دورترین نقاط مسکونی روستایی صورت گرفته است.

بدنبال ارسال مطلبی از سوی اهالی روستای محمدقاسمی بیرم در خصوص سرعت پایین اینترنت این موضوع از سوی خبرنگار میلاد لارستان مورد پیگیری قرار گرفت. در ابتدا متن این مخاطب و سپس پاسخ مدیر مخابرات لارستان را می‌خوانیم:

 مشکلات اینترنت روستای محمد قاسمی استان فارس مرتفع شود

برای ثبت یک متن سه دقیقه‌ای در فارس من، یکساعت معطل میشوی، بخاطر پرش خط و قطع اینترنت موبایل همراه!

تا حالا برای کسی اتفاق افتاده که گوشی موبایل خود را بخاطر قطعی اینترنت یا خطوط شکسته باشد!

بله در این روستای دورافتاده در جنوب فارس در بخش بیرم شهرستان لارستان، بارها این اتفاق افتاده است!

روستای محمدقاسمی با جمعیتی بالغ بر ۸۰۰نفر و روستایی کشاورزی؛ کسانیکه که برای کار می‌آیند یا از آنجا عبور میکنند هم از بدی اینترنت در این محل میگویند!

خلاصه اگر آن‌ها هم حقی دارند و بلاخره ایرانی هستند، مشکلشان را حل کنید و یا بگویید قید اینترنت خطوط همراه اول را بزنند.

این نمیشود که در سرما و گرما برای یک کار کوچک اینترنتی در بیرون منزل بمانی تا کارت تمام شود.

خواهشمندیم رسیدگی کنند.

مدیر مخابرات لارستان: مشترکین همراه اول مشکلات آنتن‌دهی را در سامانه ثبت کنند

در این زمینه غلامرضا فروزش مدیر مخابرات لارستان با بیان اینکه روستای محمدقاسمی در فاصله هوایی حداکثر ۳ کیلومتری روستای بالاده بیرم واقع شده و از سایت همراه اول بالاده که مجهز به فناوری ۴G است، سرویس می گیرد، اظهار داشت: در فناوری ۴G هرچه فاصله مشترک تا سایت کمتر باشد، سرعت و پهنای باند بیشتری در اختیار مشترک قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه بطور طبیعی سرعت مشترکین همراه اول در روستای محمد قاسمی از روستای بالاده قدری کمتر خواهد بود، افزود: در صورتی که اخیرا سرعت اینترنت در این روستا کاهش پیدا کرده باشد تیم فنی مدیریت مخابرات لارستان در اسرع وقت موضوع را بررسی و مشکل را رفع خواهد کرد اما اگر مشکل پهنای باند از ابتدای راه اندازی سایت بالاده در روستای محمد قاسمی وجود داشته، لازم است این مشکل بعنوان شکایت در سامانه های ۹۹۹۰ و ۱۹۵ ثبت شود.

مدیر مخابرات لارستان با اشاره به اینکه سامانه ارتباط مشتریان همراه اول ۹۹۹۰ را می‌توان از طریق خطوط همراه اول بصورت رایگان شماره گیری و مشکلات آنتن دهی را ثبت کرد، ادامه داد: بهتر است این کار با شماره‌های موبایل مختلف و به دفعات متعدد انجام شود تا بعنوان یک سند معتبر در کنار مکاتبات حوزه این مدیریت موثر واقع شود.

این مسوول با اذعان به از طریق خطوط ثابت نیز می توان با شماره ۰۹۱۲۹۹۹۰ تماس گرفت، تصریح کرد: سامانه ۱۹۵ که متعلق به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است و جهت ثبت و رسیدگی به شکایات مشترکین از اپراتورهای سرویس دهنده در نظر گرفته شده است.

مدیر مخابرات لارستان با بیان اینکه می‌توان به دو روش شماره گیری ۱۹۵ یا ورود به سایت https://195.cra.ir/ نسبت به ثبت شکایت در این سامانه اقدام کرد، یادآور شد: با توجه به تعلق سامانه ۱۹۵ به سازمان زیرمجوعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رسیدگی به شکایات این سامانه بصورت جدی‌تر دنبال می شود.

فروزش اضافه کرد: نه تنها از مشترکین روستای محمدقاسمی، بلکه مشترکین همراه اول در تمام شهرها و روستاهای سطح لارستان تقاضا داریم حتما” شکایات خود را بابت آنتن دهی، پهنای باند و سایر موارد مرتبط در سامانه های معرفی شده (۹۹۹۰ و ۱۹۵) ثبت کنند.

وی نکته مثبت در خصوص روستای محمد قاسمی لارستان را اتصال مرکز مخابرات این روستا از طریق فیبر نوری به شبکه مخابراتی استان فارس دانست و عنوان کرد: مشترکین تلفن ثابت این روستا دارای اینترنت پرسرعت خانگی در بستر ADSL (وای فای) هستند.

مدیر مخابرات لارستان با بیان اینکه با توجه به اینکه شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) یک شرکت خصوصی است، افزود: در صورت کم بودن جمعیت روستا و نداشتن توجیه اقتصادی، معمولا” برنامه ای جهت نصب سایت جدید در این شرایط نخواهد داشت.

فروزش در پایان یادآور شد: در موارد فوق الذکر، لازم است درخواست نصب سایت جدید را از طریق اداره کل فناوری اطلاعات استان فارس، تحت عنوان طرح خدمات عمومی اجباری (USO)، با اعتبار دولتی به تصویب برسد و پس از تامین نقدینگی از طریق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به اپراتور مربوطه ابلاغ شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۹:۰۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “پیگیری مشکلات اینترنت روستای محمد قاسمی بیرم لارستان”

  1. مهدوی گفت:

    سلام و عرض ادب
    واقعا نت همراه اول افتضاح است.ایرانسل که دیکر هیچ.
    اونچه به ذهن تبادر می کنه این هستش که اصلا این روستا جزء محدوده لارستان نیست!
    واقعا جای بسی تاسف داره

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین