یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۴ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

عملیات عمرانی پروژه فیبرنوری در آباده، اقلید، لارستان و جهرم به زودی آغاز خواهد شد

  مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، گفت: پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌و‌کارها در حال حاضر در ۶ شهر پرجمعیت استان فارس منعقد شده است، در شهر کازرون توسط…

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، گفت: پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌و‌کارها در حال حاضر در ۶ شهر پرجمعیت استان فارس منعقد شده است، در شهر کازرون توسط وزیر ارتباطات به بهره برداری رسید، برای شهر صدرا تفاهم نامه به امضا رسید و در چهار شهر دیگر استان شامل آباده، اقلید، لارستان و جهرم عملیات عمرانی این پروژه به زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش میلاد لارستان، حمید سلیمان پور در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون آخرین وضعیت پروژه فیبرنوری در استان فارس، اظهار کرد: پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌و‌کارها در حال حاضر در شش شهر پرجمعیت استان فارس منعقد شده است که در سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان فارس و در جریان سفر دور دوم هیات دولت به استان فارس، این پروژه در شهر کازرون توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره برداری رسید.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، ادامه داد: برای افتتاح پروژه فیبرنوری در شهر کازرون ۸۵ کیلومتر حفاری با استفاده از دستگاه میکروترنچر صورت گرفت که با ویژگی این دستگاه، کانال‌های حفر شده برای شوتینگ فیبر کمتر از یک سانتی متر عرض و ۲۵ سانی متر عمق داشته که کمترین میزان تخریب آسفالت را در پی داشته و موجب حفظ زیبایی مبلمان شهری و عدم ایجاد مزاحمت برای کسبه از دیگر ویژگی‌های این روش بوده است.

وی، افزود: همچنین از دیگر اقدامات انجام شده برای بهره برداری این پروژه در شهر کازرون، نصب ۱۲۰۰ FAT و ظرفیت ایجاد شده ۳۰ هزار مشترک یا خانوار می باشد.

سلیمان پور، تاکید کرد: در شهر شیراز نیز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، شهردار شیراز و استاندار فارس برای پروژه فیبرنوری، تفاهم نامه‌ای به امضا رسید و سه اپراتور ایرانسل، آسیاتک و شرکت شاتل اجرای این پروژه را بر عهده خواهند داشت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، خاطرنشان کرد: برای شهر صدرا نیز برای این پروژه تفاهم نامه در جلسه مذکور به امضا رسید و دسترسی فیبر منازل و کسب‌و‌کارها در این شهر توسط ایرانسل ایجاد خواهد شد.

وی در پایان اشاره کرد: در چهار شهر دیگر استان شامل آباده، اقلید، لارستان و جهرم عملیات عمرانی پروژه فیبرنوری به زودی آغاز خواهد شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین