جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۵ب.ظ
::آخرین مطلب 3 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

گلایه رئیس دادگستری لارستان از نبود مرکز ترک اعتیاد در لارستان

رئیس دادگستری لارستان با ابراز تأسف نسبت به اینکه در بخش اعتیاد متاسفانه در سطح لارستان حتی یک مرکز ترک اعتیاد وجود ندارد، گفت: در بحث طلاق در سطح لارستان…

رئیس دادگستری لارستان با ابراز تأسف نسبت به اینکه در بخش اعتیاد متاسفانه در سطح لارستان حتی یک مرکز ترک اعتیاد وجود ندارد، گفت: در بحث طلاق در سطح لارستان یک مرکز مشاوره مستقیم برای زوجین وجود ندارد که بتوانند با مراجعه به آنجا مشکلات خود را حل کنند.

به گزارش میلاد لارستان، سیدرحیم روان بین در جلسه شورای اداری لارستان با بیان اینکه یکی از معضلاتی که در برخی ادارات وجود دارد این است که برخی ادارات تعامل کافی با یکدیگر ندارند، اظهار داشت: باید ادارات سعی کنند در راستای حفاظت و صیانت از اموال بیت المال دقت کنند و به وظایف خود بر اساس قانون بخوبی عمل نمایند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مسائلی که در سطح لارستان به عنوان چالش وجود دارد می توان با برگزاری جلساتی بین ادارات حل شوند، افزود: این اتفاق باعث می شود بسیاری از سواستفاده ها از بین برود و مشکلات نیز زودتر حل شود.

این مسئول با اذعان به اینکه برخی افراد سودجو با اشراف بر اینکه برخی ادارات با هم تعامل ندارند از فرصت سو استفاده می کنند، تصریح کرد: بنا بر آمارهای گرفته شده بیش از یک سوم پرونده هایی که در مراجع قضایی پیگیری می شود به صورت مستقیم مربوط به اداراتی است که در آن یا اداره بعنوان شاکی بوده یا از اداره ای شکایت شده است.

رئیس دادگستری لارستان با تاکید بر اینکه انتظار می رود که ادارات با برنامه ریزی و ارسال گزارشات به موقع به مراجع قضایی از ضایع شدن حقوق بیت المال جلوگیری کنند، خاطر نشان کرد: مراجعه به مراجع قضایی باید آخرین مرحله باشد.

این مسئول با اذعان به اینکه هدف ما حفاظت و صیانت از اموال بیت المال است و باید تمام ادارات در این راه قدم برداشته و از حق بیت المال کوتاه نیایند، ادامه داد: اگر مدیری ببیند اموال بیت المال در حال ضایع شدن است و اقدامی صورت ندهد در واقع تخلف و خیانت کرده است.

وی با تأکید بر اینکه باید مسئولین امر اگر پرونده ای نیز در مراجع قضایی دارند با جدیت پیگیری کنند و توقع داریم ادارات مرتبط نیز همکاری لازم را داشته باشند، عنوان کرد: خدماتی که به مردم توسط ادارات ارائه می شود دارای شفافیت برای آنها باشد زیرا این اتفاق باعث رضایتمندی بیشتر مردم می شود.‌

روان‌بین با اشاره به اینکه از برجسته ترین آسیب های اجتماعی که وجود دارد دعاوی خانواده هاست، بیان کرد: مواد مخدر و سرقت نیز به عنوان دعاوی در مراجع قضایی زیاد دیده می شود.

وی با ابراز تأسف نسبت به اینکه در بخش اعتیاد متاسفانه در سطح لارستان حتی یک مرکز ترک اعتیاد وجود ندارد، گفت: در بحث طلاق در سطح لارستان یک مرکز مشاوره مستقیم برای زوجین وجود ندارد که بتوانند با مراجعه به آنجا مشکلات خود را حل کنند.

رئیس دادگستری لارستان  با اشاره به اینکه لارستان دارای ظرفیت های بالایی است و با ایجاد این مراکز می توان آسیب های اجتماعی را در منطقه کاهش داد، افزود: در مورد اتاق اصناف و بنگاه داران و مشاورین املاک لارستان باید گفت بسیاری از مشاورین املاک و بنگاه داران با مجوز در حال فعالیت هستند اما باز برخی پرونده ها که وارد مراجع قضایی می شود از این مکان هاست.

روان‌بین با تأکید بر اینکه باید با شفافیت در نوشتن قراردادها این موارد را کاهش داد، اضافه کرد: دعاوی مختلفی در خصوص نوشتن اجاره نامه ها و مبایعه نامه ها و تخلفاتی که در آنها رخ داده به مراجع قضایی ارسال شده است که با دقت بر این امر می توان از این موارد جلوگیری کرد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۳:۱۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین