شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۵ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

تحلیل و بررسی پسماند شهر لار؛ مدیریت پسماند نیازمند هدف گذاری مدیران است

    یادداشت:سحر یادگار فرد: افزایش چشمگیر جمعیت شهری باعث به خطر افتادن محیط زیست و ایجاد آلودگی مربوط به آن و از سوی دیگر ازدیاد فعالیت های خدمات شهری…

 

 

یادداشت:سحر یادگار فرد: افزایش چشمگیر جمعیت شهری باعث به خطر افتادن محیط زیست و ایجاد آلودگی مربوط به آن و از سوی دیگر ازدیاد فعالیت های خدمات شهری در حوزه مدیریت پسماند شهری گردیده است.

عدم هدف گذاری و داشتن چشم انداز، کمبود سرمایه و نیروهای انسانی دارای تخصص مرتبط با پسماند بازتاب منفی مانند مشکل های موجود در محیط زیست، زیبایی شناختی و دشواری های اقتصادی را در پی داشته که نیاز به بازتولید سرمایه و مدیریت مشارکت در پسماند را ضروری نموده است.

زایش زباله در زندگی روزمره موضوع طبیعی و پرهیز ناپذیری است اما فقدان جداسازی و تفکیک مناسب پسماندهای خشک و جامد، باعث به تباهی رفتن زمان، هزینه ها و سرمایه ها شده و چالش های محیط زیستی شکل می گیرد.

مدیریت با دوام و احقاق گسترش و توسعه پایدار از راه مدیریت پسماند، نیازمند مشارکت حداکثری شهروندان است.

اکنون در در اکثر شهرها وکشور های توسعه یافته، جمع آوری پسماند شهری با مشارکت شهروندان صورت می گیرد و تفکیک زباله ها نیز از مبدأ انجام می پذیرد که این مهم باعث تقلیل هزینه ها شده است و فرهنگسازی و آگاهسازی برای شهروندان به یک اصل راهبردی مبدل شده است.

شهر لار از جمله شهر هایی است که تولید پسماند آن بسیار قابل توجه می باشد که این موضوع توجه به مدیریت پسماند را بسیار با اهمیت و با ارزش می کند که قطعا” نیازمند تجدیدنظر و بازنگری قوانین موجود و همچنین شیوه اجرا و از طرفی هدف گذاری اساسی توسط مدیران شهری است.

از جمله مهمترین مواد قابل بازیافت در پسماندهای شهر لار را میتوان مــواد کاغــذي ضــایعات فلــزي، نــان خشــک و انــواع پلاستیک، نام برد.

موضوع مهم مدیریت پسماند مسایل محیط زیستی و بهداشتی،فرهنگی اجتماعی و اقتصادی را تحت الشعاع قرار می دهد.

در بخش های بعدی این یادداشت موارد مربوط به حوزه مدیریت پسماند شهری لار را مورد تحلیل و بررسی قرار خواهم داد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین