یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۶ب.ظ
::آخرین مطلب 34 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 9

197 نامزد انتخابات در استان فارس انصراف دادند

میلاد لارستان: رئیس ستاد انتخابات استان فارس گفت: تاکنون ۱۹۷ نفر از نامزدهای تایید صلاحیت شده دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۵ حوزه انتخابیه این استان، انصراف داده اند.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس گفت: تاکنون ۱۹۷ نفر از نامزدهای تایید صلاحیت شده دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۵ حوزه انتخابیه این استان، انصراف داده اند.

به گزارش میلاد لارستان؛ هادی پژوهش جهرمی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس، هم اینک ۲۵۷ نفر در ۱۵ حوزه انتخابیه برای تصاحب ۱۸ کرسی نمایندگی استان فارس با هم رقابت می کنند که از این تعداد چهار کرسی سهم شیراز و ۱۴ کرسی نیز سهم ۱۴ حوزه دیگر است.

وی ادامه داد: البته با توجه به اینکه ممکن است باز هم شاهد انصراف برخی کاندیداها باشیم، احتمال تغییر این آمار وجود دارد.

**مشارکت ۴۵ هزار نفر در برگزاری انتخابات

رئیس ستاد انتخابات فارس، با اشاره به مشارکت بیش از ۴۵ هزار نفر در برگزاری انتخابات این استان افزود: این عوامل شامل نیروهای ستادی و اجرایی، اعضای شعب، ناظران، بازرسان، نیروهای انتظامی و امنیتی و همچنین نیروهای خدمات رسان است.

پژوهش جهرمی بیان داشت: نزدیک به ۱۳ هزار نفر از این عوامل را نیروهای انتظامی تشکیل می دهند که مسئولیت تامین نظم و امنیت شعب را بر عهده دارند.

** آرای مردم در سه هزار و ۱۱ شعبه اخذ خواهد شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به پیش بینی سه هزار و ۱۱ شعبه برای جمع آوری آرای مردم این استان گفت: از این تعداد، دو هزار و ۹۶ شعبه ثابت شهری و روستایی و ۹۱۵ شعبه نیز سیار است.

وی بیان کرد: استان فارس همچنین دارای ۱۵ حوزه انتخابیه اصلی و ۶۹ حوزه انتخابیه فرعی است.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، از جمعیت چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفری استان فارس، سه میلیون و ۳۷۴ هزار و ۲۴۳ نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

این استان با برخورداری از ۲۹ شهرستان، دارای پنج کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری و ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، به طور همزمان هفتم اسفند ۹۴ برگزار می شود.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین