چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۹ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

چند کلامی با مسئولان در لارستان؛ پاسخگویی و پیگیری دو ویژگی مدیران

  یادداشت: غلامرضا حامدپور بعنوان یکی از فعالان اجتماعی و از افراد قلم بدست در پایگاه خبری میلاد لارستان، مطلبی انتقادی-پیشنهادی با سرتیتر «صبر و سعه صدر دو عنصر ضروری…

 

یادداشت: غلامرضا حامدپور بعنوان یکی از فعالان اجتماعی و از افراد قلم بدست در پایگاه خبری میلاد لارستان، مطلبی انتقادی-پیشنهادی با سرتیتر «صبر و سعه صدر دو عنصر ضروری برای یک مدیر کارآمد» ارسال کرده است که در ذیل می‌خوانیم:

برای پذیرش مدیریت  ادارات و سازمان ها داشتن ویژ گی هایی  چون  (سطح تحصیلات ،تقوی ، تخصص، حسن خلق ،  و… ) از اهمیت زیادی برخوردار است و از شرایط اولیه است ولی کافی نیست . اما ۲ ویژگی، برجستگی خاصی دارد که باید در عمل خود را نشان دهد : صبر و  سعه صدر که این دو خصوصیت لازمه یک نیروی انقلابی و مردمی است.

 یک مدیر کار آمد باید گوش شنوا و زبان گویا برای  پیگیری مطالبات مردم داشته باشد. امری که در آموزه های دینی به آن سفارش شده است، چرا  که مسئولیت ها عاریتی است.

 وقتی مولای متقیان حضرت علی (ع) حکومت بر مردم را از آب بینی یک بز کم ارزش تر می داند، حجت برهمه تمام است .صبر و سعه صدر در برابر مشکلات  و کمبودها و مطالبات مردمی بسیار ضروری است، چون اگر مدیر با خوش رویی با ارباب رجوع رفتار کند و او را در جریان مشکلات سازمان متبوعش قرار دهد، فرد  می پذیرد و خوشحال و خندان از آن اداره خارج می شود.

در شهر لار بدلیل بافت خاص فرهنگی، متاسفانه مردم پیگیر امور خود  نبوده و نیستند و این میراثی است که از گذشته برجای مانده است و همین روحیه زمینه سو استفاده برخی مدیران را فراهم کرده است. وقتی  مردم در اداره ای به مشکل برمی خورند، معمولا موارد کمی است که به نهادهای مسوول نظارتی بالاتر مراجعه کنند.

خدمت به مردم و گوش دادن به مطالبات مردمی باید از اولویت های یک مدیر مردمی و انقلابی باشد .در شرایطی که مسوولان کشوری رده بالای نظام از مقام معظم رهبری تا رئیس جمهور، مرتبا با مردم در ارتباط هستند و  الگویی برای مدیران میانی هستند، توصیه رهبری این است که مسوولان به دیدار مردم بروند و درد دل های آنان را بشنوند تا برای مردم دیدار با مسوولان به یک امر ناشدنی تبدیل نگردد،  بدیهی است دیدار با مردم به افزایش اعتماد عمومی کمک می کند و این سرمایه ارزشمندی است که باید حفظ شود. چرا که اگر مدیران، حمایت مردمی داشته باشند نه تنها موفق هستند بلکه امور به راحتی پیش می رود و این برای جامعه ارزشمند است .

در جلسه ای که فرماندار محترم با اصحاب رسانه داشتند، دوستان هر یک بخشی از مشکلات منطقه را بیان کردند وبنده  چند درخواست را بیان کردم یکی از آنها کم توجهی و گاه بی توجهی برخی مسوولان ادارات به در خواست های ارباب رجوع  و دیدار با مسوول مربوطه است، شایان ذکر است که برخی از مدیران نیز با خوشرویی در کنار مردم هستند. روی سخن با کسانی است که خود را برتر می دانند. این میراث سال ها عدم مطالبه گری مردم می باشد که باید در جایی این رویه تغییر کند، چرا که بسیاری از درخواست ها شخصی نیست و برای شهرستان است.

 به آقای دهقان فرماندار محترم گفتم در جلسات شورای اداری این موضوع را مطرح کنید تا مسوولان به درخواست های مردمی هم توجه نمایند.

 پیشنهاد می کنم آقای دهقان سرزده و به عنوان یک شهروند عادی در بعضی ادارات حضور پیدا کنند تا هم به درد دل مردم گوش کنند و هم تخلفات احتمالی را از نزدیک ببینند و به مدیر مربوطه تذکر دهند و به صورت مکتوب به آنان گوشزد کند که پاسخگوی سوالات مردم باشند .

بدیهی است وقتی این دیدارها تکرار شود بدون تردید وضعیت ادارات بهتر خواهد شد . این حداقل انتظار از نماینده عالی دولت است .سال ها پیش حاج آقا قرائتی دربرنامه درس هایی از قران و بمناسبت بزرگداشت مقام معلم در بخشی از سخنان خود به نکته ظریفی اشاره نمود که برای بنده درس عبرتی شد و آن نکته در خواست برای اهتمام  معلمان به پاسخگویی به سوالات دانش آموزان هم  در کلاس و هم در بیرون از کلاس باشد  و حقیقتا برای حقیر اتفاقات خوبی افتاد چراکه باید نسل فردا را از امروز تربیت کنیم  و این بسیار مهم است .

غرض بیان وضعیتی است که دامنگیر برخی ادارات است، به موردی اشاره نموده و البته از ذکر نام آن اداره خودداری می کنم تا زحمات سایر کارکنان به هدر نرود (در صورت لزوم نام دستگاه مربوطه و مستندات را به نماینده عالی دولت در شهرستان تحویل می دهم) از حدود ۲ ماه پیش درخواست دیدار با یکی از مدیران اداری داشتم، ابتدا حضوری از رئیس دفتر مربوطه تقاضای وقت کردم، تاریخی مشخص شد و بعد یکبار با شماره ناشناس تلفن زدند که متوجه نشدم و در ادامه هم از طریق رئیس دفتر آن اداره، تلفنی در خواستم را پیگیری نمودم و گفتند (در جلسه با دیگر مسوولان هستند یا در مسافرت و پیگیر امور اداری هستند هفته دیگر بیایید و تقریبا چند هفته بنده را معطل کردند یا گفتند به شما خبر می دهیم یا رئیس اداره  و… به هر حال این ملاقات صورت نگرفت) حتی برای رئیس اداره هم پیامک فرستادم که متاسفانه  پاسخ نداد و این یک توهین آشکار به شهروندان است که قابل دفاع نیست. در حالی که درخواست بنده به هیچ عنوان شخصی نبود مسوولان باید بدانند که رهبر کبیر و فقید انقلاب اسلامی بارها بر این نکته تاکید داشتند که مردم ولی نعمتان ما هستند و دیگر عذر و بهانه ای نباید وجود داشته باشد .

البته این گلایه از مردم نیز هست که در مواردی که به درخواست ها رسیدگی نمی شود حتما به مقامات مسوول در شهرستان و گاه استان شکایت کنند تا این رویه اصلاح شود. گاه بی اعتنایی هم وجود دارد برخی از نجابت مردم لار سوء استفاده می کنند که پسندیده نیست در این زمینه فرقی بین مدیران بومی و غیر بومی نیست.

امیدواریم با همکاری مردم و مدیران ارشد شهرستان اصلاح شود .

آیا نماینده عالی دولت در منطقه، به این موضوع ورود می کند ؟منتظر می مانیم … .

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۷:۰۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “چند کلامی با مسئولان در لارستان؛ پاسخگویی و پیگیری دو ویژگی مدیران”

  1. ناشناس گفت:

    وقتی افراد نا کار آمد در راس امور قرار بگیرندواضح است که در پاسخ به ارباب رجوع عاجزند و کم می آورندو از پاسخ گویی شانه خالی می کنند و سالهاست که بدین منوال میباشد فرمانداران مصلحت اندیشی نموده وبا سکوت وبی تفاوتی به آنها میدان داده زیرا سکوت مایه رضاست و نارضایتی خلق خداست آنهایی که مدیریت نمی دانند به نا چار به میز ریاست می چسبند وبجای مدیریت ریاست می کنند که نتیجه آن نا رضایتیست

  2. کارمند علوم پزشکی. لارستان گفت:

    از حس نظر نویسنده استقبال میکنیم اما کار مسولان وکارمندان ازین نصایح گذشته است کسی به این مقولات توجه ندارد و همه کارمندان ورسای ادارات از نیت همدیگر آگاه ومتاسفانه وجدان کاری ووجدان اجتماعی بسیار ضعیف شده است که با بازرسی کارساز نمیشود به نظرم ارایه نظریات اخلاقی واینونه پیشنهادات ودر این اوضاع اداری کارایی ندارد. موفق باشید

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین