پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۵ب.ظ
::آخرین مطلب 27 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

واکسیناسیون ۸۵ درصدی افراد بالای ۱۸ سال در لارستان

سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت:  با واکسیناسیون ۸۵ درصدی افراد بالای ۱۸ سال،مرکز واکسیناسیون شهید باقریه تعطیل و واکسیناسیون کرونا در مراکز خدمات جامع سلامت لار ادامه…

سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت:  با واکسیناسیون ۸۵ درصدی افراد بالای ۱۸ سال،مرکز واکسیناسیون شهید باقریه تعطیل و واکسیناسیون کرونا در مراکز خدمات جامع سلامت لار ادامه می یابد

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، دکتر حسن فزونی با مروری بر شروع و ادامه واکسیناسیون علیه کرونا در لارستان اظهار داشت: اوایل سال قبل بود که طرح واکسیناسیون عمومی علیه کووید ۱۹ در قالب گام پنجم طرح شهید سلیمانی شدت گرفت و از آنجایی که گروه هدف بسیار وسیع و بزرگ بود لازم بود فضای بزرگ و مناسبی آماده شود.

وی افزود: با همکاری خوب و همیشگی عزیزان سپاه، سالن شهید باقریه بعنوان مرکز تجمیعی واکسیناسیون انتخاب شد.

دکتر فزونی تصریح کرد: هرچند در برهه ای مجبور به راه اندازی مرکز تجمیعی دوم شدیم اما بار اصلی واکسیناسیون شهر لار را همین سالن شهید باقریه به دوش کشید.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده گفت: در فراز و فرود های این دوره در طول حدود یکسال، بیش از ۳۰۰ نفر از پرسنل علوم پزشکی لارستان مشارکت داشتند.

وی افزود: حاصل حماسه ی کادر بهداشت در گرمای تابستان و سرمای زمستان و تیمهایی که بعنوان پشتیبان بصورت مستمر و گاها شبانه روزی فعالیت داشتند تزریق بیش از ۱۰۳ هزار دوز واکسن در سالن شهید باقریه بود.

دکتر فزونی خاطرنشان کرد: تا امروز به لطف خدا و تلاش همکاران ما، درصد واکسیناسیون در گروه سنی بالای ۱۸ سال به بیش از ۸۵ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: هرچند هنوز واکسیناسیون گروه های مختلف ادامه دارد اما تعداد نه چندان زیاد تزریق در روز و هزینه های مختلف و سایر عوامل در سالن واکسیناسیون و درخواست ها و پیشنهادات دلسوزان باعث شد که امر واکسیناسیون را به مراکز خدمات جامع سلامت سطح شهر منتقل و اقدام به تعطیلی سالن واکسیناسیون کنیم.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده بیان کرد: در پایان لازم می‌دانم از همه همکاران خوبمان در شهرستان های تحت پوشش علوم پزشکی لارستان که در امر واکسیناسیون بصورت جهادی پای کار هستند و در کنار همه ی مشکلات، این مهم را در اولویت گذاشته اند تشکر و قدردانی کنم.

وی افزود: همچنین از عزیزان ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان و بسیجیان مخلص که ایثار کردند و مکان ورزشی خود را مدتها در اختیار ما قرار دادند و حتی شخصا بصورت جهادی به میدان امدند، و از همه ارگان هایی که به هر نحوی یاری گر ما بودند کمال تشکر را دارم.

دکتر فزونی تاکید کرد: برنامه واکسیناسیون همچنان ادامه دارد و لازم است گروه های سنی بالای ۱۸ سال حتما جهت دریافت دوز سوم مراجعه کنند و خانواده ها حتما واکسیناسیون کودکان بالای ۵ سال خود را انجام دهند.

امیدواریم با رعایت اصول بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون شاهد اتمام پاندمی کووید ۱۹ در آینده ای نزدیک باشیم.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین