جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۹ق.ظ
::آخرین مطلب 16 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

یادداشت:فيل خوابي مي بيند و فيلبان هم خوابی!!

یادداشت: اين ضرب المثل در مواردي بكار مي رود كه دو فرد در جایی كار مي كنند و به ظاهر در كنار هم هستند، اما هر يك نقشه ای در…

یادداشت: اين ضرب المثل در مواردي بكار مي رود كه دو فرد در جایی كار مي كنند و به ظاهر در كنار هم هستند، اما هر يك نقشه ای در سر دارند كه چگونه بتوانند بر طرف ديگر غلبه كنند و نقشه هاي او را بر باد دهند. فيل مي خواهد از دست باركشي فيلبان رها شود و فيلبان در اين انديشه كه چگونه در روز بعد از فیل بار بيشتري بكشد.

می توان این ضرب المثل را به امور اجتماعی و سیاسی منطقه تعمیم داد. ما می خواهیم ارتقا پیدا کنیم که حق طبیعی این منطقه است. از طرفی برخی رقبا با نیروی انسانی که در بدنه های دولت دارند و با اذعان به برتری لارستان در صدد مانع تراشی و گاه بر هم زدن معادلاتی هستند که دولت به نفع لارستان صادر نموده است و متاسفانه در این زمینه نیز توفیقاتی داشته اند . برخی در خارج از شهرستان و به ظاهر رقبای منطقه ای در تلاش هستند تا موقعیت برتر لارستان را با انتشار خبرهای یاس آور ، مردم را تحت فشار روانی قرار دهند .

فضای مجازی در این شهرستان بیشتر از سایر شهرستان ها داغ است. همه ناخواسته در این بازی گیر افتاده ایم، هر روز خبری منتشر می شود و ما واکنش نشان می دهیم، روز بعد خبری دیگر و آرامش جای خود را به بحث هایی داده است که عموما اصل قضیه ( ارتقای لارستان ) رها شده است.

در این فضا نقل قول هایی از مسوولان کشور و استان و برخی نمایندگان مجلس و اختصاص منابع مالی به برخی شهرستان ها ( گاه اصل خبر هم صحت ندارد) فضا را ملتهب تر می کند . در این شرایط ضروری است با خرد ورزی، نقشه کسانی که می خواهند لارستان را به عقب برانند خنثی کنیم و زیاد تحت تاثیر این خبرها قرار نگیریم و دیگران می خواهند از وضع موجود بیشترین بهره را برای خود ببرند .

حساسیت هایی که در این منطقه وجود دارد : 

-یکی مطالبات انباشته شده مرکز شهرستان و شهر ها و بخش های تابعه که خواهان وضع بهتری هستند تا با ارتقا، زندگی بهتری داشته باشند.

– دیگری عدم انسجام مسوولان و نیروهای مردمی ( هرچند در ظاهر دم از وحدت می زنند) اما در عمل خروجی ها مثبت نیست.

بدیهی است کم توجهی و گاه بی توجهی مسوولان استانی و کشوری خود به این وضعیت دامن می زند.

سال های متمادی است که مردم این منطقه یک خواسته بر حق دارند ارتقای سیاسی!!

هرچند همه شواهد بر این درخواست تاکید دارند، اما در عمل اتفاق تاثیر گذاری نیفتاده است و این فرصتی برای شهرستان هایی است که خود را رقیب لار می دانند ( از هر راهی با لابیگری و بدون در نظر گرفتن آمایش سرزمینی ) می خواهند منطقه خود را بشناسانند و متاسفانه ما هم در خواب هستیم. در این شرایط، رقبای منطقه ای از این فرصت سو استفاده می کنند و تا کنون به بعضی اهداف خود رسیده اند. ما از ظرفیت هایی که لارستان دارد غفلت نموده ایم، پتانسیل هایی که لارستان برای ارتقا دارد هیچکدام از شهرستان های به ظاهر رقیب ندارند. انتظار داریم مسوولان ارشد شهرستان واقعیت را بپذیرند و در زمین رقبا بازی نکنند.

دقت کنید نماینده محترم، اقداماتی برای شهرها و روستاها انجام می دهد که شایسته تقدیر است. اما ایجاب می کند با فعالان لار هم نشستی برگزار کند تا بیشتر در جریان موقعیت ویژه لارستان برای ارتقا قرار بگیرد، تا در مصاحبه ها و سخنرانی های خود نگوید «لارستان ظرفیت ارتقا ندارد.»

برخورداری از امتیازاتی نظیر :

«اداره کل راه و شهر سازی» «پلیس راه جنوب فارس» «نمایندگی وزارت خارجه» «دارا بودن برج علم و فناوری» «فرودگاه بین المللی (بعد از شیراز) که به اداره کل فرودگاه ارتقا یافته است (از فعال ترین فرودگاه های کشور در زمینه پروازهای خارجی است)» «مقام دوم شهرک های صنعتی در استان فارس» «اولین فرمانداری ویژه در استان فارس که بسیار قابل توجه است» و مواردی دیگر…. که بعضاً چون اداره استاندارد همه شهرستان های اطراف را پوشش می دهد.

وقتی مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری از دولت و وزرا می خواهد واقعیت ها را با مردم در میان بگذارید دیگر هیچ توجیهی نیست و ضروری است پیگیری حقوقی دخالت برخی نمایندگان و مخالفت های آنان با برخی دست آوردهای دولتی به گوش مقامات بالا برسد.

هم ریاست محترم جمهوری و هم رئیس قوه قضائیه بر این موضوع تاکید دارند اینکه چرا ما از این اهرم استفاده نکرده و نمی کنیم جای بحث دارد. پس مواظب باشیم و از خواب بیدار شویم و هوشیارانه امور را رصد کنیم تا دیگران برای ما خوابی نبینند.

نگارنده: غلامرضا حامدی‌پور

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۵:۳۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

3 Responses to “یادداشت:فيل خوابي مي بيند و فيلبان هم خوابی!!”

  1. از بنارویه نوروزی گفت:

    عده ای در لار مانند فیلبان هستند و خواب‌هایی برای منطقه می بینند که چندان با واقعیت های موجود. تطابقی ندارند.

    • لارستان مهد تمدن ها .ص گفت:

      بله یکضرب المثل است که میگه با دست بده با پا دنبالش بدو و این قصه ای است که بعضی لاری ها با ارتقا دادن بخش ها ی خود انجام دادند تا مانع پیشرفت جایی نشوند و امثال جنابعالی اینگونه پاسخ محبتشان را بدهند ولی عاقبت حق به حق دار خواهد رسید واین خواسته به نفع تمام منطقه متحده لارستان بزرگ خواهد شد به یاری خدا و کوری چشم دشمن. و مردم منطقه هوشیار خواهند بود که لارستان مانع پیشرفتشان نبوده و نخواهد بود و به قولی ناودونه روبه بیرون نخواهند بود

  2. ناشناس گفت:

    سلام در زمینه ارتقا سیاسی لار ابتدا باید ارتقا اداری بیشتر دنبال شود مثلا کاشان اولین شهرستان کشور است که دادگاه تجدید نظر دریافت کرده است مدیرکل دادگستری هم در لار قول پیگیری این موضوع دادند چنانچه دادگاه تجدیدنظر جنوب فارس در لار مستقر شود به راحتی دادسرای امور نظامی جنوب فارس هم مستقر می شود و زمینه ساز استقرار اداره کل دادگستری خواهد شد خلاصه باید استقلال اداری دنبال شود یا در قضیه مصوبه ادارات کل کشاورزی و صنعت که قبلاً مصوب شده این ادارات در محدوده لار، گراش، اوز، خنج و جویم تحت عنوان جنوب فارس مستقر شود چون اینجوری اعتراض لامرد مانع نمی شود و وقتی اداره کل بیاد دیگه مهم نیست چند شهرستان زیر مجموعه داشته باشد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین