چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۸ب.ظ
::آخرین مطلب 29 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 8

لزوم ارتقا جاده دُرزوسایبان از فرعی به اصلی

  با توجه به افزایش ترددها از جاده دُرزوسایبان، لازم است شاخص این جاده از رتبه فرعی به اصلی ارتقاء یابد. به گزارش میلاد لارستان، از چند سال پیش که…

 

با توجه به افزایش ترددها از جاده دُرزوسایبان، لازم است شاخص این جاده از رتبه فرعی به اصلی ارتقاء یابد.

به گزارش میلاد لارستان، از چند سال پیش که فاصله ۵ کیلومتری جاده خاکی روستای بلوچی در منتهی‌الیه لارستان به روستای شهدادی در استان هرمزگان آسفالت و با احداث آبنما امکان تردد مردم مناطق جنوب فارس به استان‌های شرقی نظیر سیرجان کرمان، سمنان، خراسان و غیره فراهم شد، مسیرهای منتهی به این محور، از اهمیت چند چندان برخوردار شده است.

برای دسترسی به بزرگراه بندرعباس-کرمان و راه‌آهن زاهدمحمود از سمت لارستان، می‌بایست در دو راهی پاسگاه چهاربرکه در مسیر لار به بندرعباس، راه خود را به سمت روستاهای علی‌آباد، چاه‌نهر، کَهنه، دولت‌آباد، مهرآباد، دُرزوسایبان و بلوچی ادامه داد.

در حال حاضر، براساس تقسیم‌بندی محورهای مواصلاتی، مسیر ذکر شده بعنوان یک راه روستایی شناخته می‌شود که به همین سبب، با استانداردهای مختص به خود شامل؛ میزان تردد پایین، عرض کم، تک‌بانده بودن و غیره شناخته می‌شود.

در حال حاضر به جهت افزایش تردد از این محور یعنی راه درزوسایبان، در راستای استفاده از ایستگاه قطار زاهدمحمود و همچنین راه زمینی به مشهد وسیرجان کرمان و از طرفی عبورومرور اهالی روستاهای این منطقه بین مزارع یا برای کار در مناطق گلخانه‌ای، موجب شلوغی بیش از پیش این جاده شده است.

از طرفی ارتباط گسترده مردم لار و سیرجان‌ کرمان و حاجی آباد بندرعباس که از قدیم بخش زیادی از لاری ها بعد از زلزله به این شهرها رفتند و رفت آمدها بین این شهرها زیاد شد که حتی کاروانسرایی به نام لاریها در سیرجان داریم. همچنین سیرجان آمادگاه نیرودریایی دارد و الان هم که قرار است آمادگاه عمل کلی نیروی دریایی در لار ایجاد شود، این مسیر می‌تواند به عنوان پدافند غیرعامل نقش آفرین باشد.

بنا به دلائل گفته شده، نیاز است تا با پیگیری‌های مدیران اداره‌کل راه و شهرسازی لارستان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نسبت به ارتقاء جاده فرعی درزوسایبان به جاده اصلی در راستای بهبود استانداردها از طریق جذب اعتبارات بیشتر اقدام کرد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین