سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۰ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1
برای نخستین بار در فارس

مجمع دهیاران لارستان تشکیل شد

میلاد لارستان: به ابتکار شورای اسلامی لارستان، برای نخستین بار در استان فارس مجمع دهیاران این شهرستان تشکیل شد.

به ابتکار شورای اسلامی لارستان، برای نخستین بار در استان فارس مجمع دهیاران این شهرستان تشکیل شد.

به گزارش  میلاد لارستان، صبح امروز (پنجشنبه) در جلسه ای که با حضور رئیس شوراهای اسلامی شهرستان لارستان، رئیس مجمع بخشداران لارستان و تعداد زیادی از دهیاران ۶ بخش و ۸ شهر لارستان در محل سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر لار برگزار شد، مجمع دهیاران لارستان به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.

رئیس شوراهای اسلامی شهرستان لارستان در این جلسه با بیان اینکه این برای اولین بار است که در سطح استان پهناور فارس، مجمع دهیاران شهرستان تشکیل می شود، اظهار داشت: این مجمع به منظور انعکاس بهتر و سریعتر مشکلات مردم و مناطق دور و نزدیک شهرستان لارستان به مسئولین است.

وی با برشمردن وظائف و اختیارات این مجمع، افزود: دو ماهه یک بار اجلاسیه دهیاران، بخشداران، شهرداران و روسای شورای شهرها و روسای شهرستان لارستان تشکیل خواهد شد که در آن جلسات نماینده مردم، فرماندار، مدیران کل و حتی در صورت نیاز از وزارت خانه ها برای پاسخگویی و تبادل نظر دعوت می شود.

موحدی با تأکید بر ارتباط گیری دهیاران با رسانه های صوتی، تصویری و مکتوب برای معرفی مناطق و بیان مسائل و مشکلات و مطرح کردن نقاط ضعف و قوت، تصریح کرد: در آینده نزدیک نشریه پیام شوراها به منظور بیان فعالیت های شوراهای شهرستان لارستان منتشر خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه در سراسر کشور بیش از ۱۱۷ هزار نفر عضو شوراها هستند، خاطر نشان کرد: ۳۸ هزار واحد شورایی، ۳۵ هزار واحد شورایی روستایی و تعداد زیادی شوراهای فرادست مثل شوراهای شهرستان، استان و کشور فعالیت می کنند که دارای مسئولیت های سنگینی هستند.

وی با اشاره به اینکه مسئولین باید شورا یاور و شورا باور باشند، افزود: شوراهای اسلامی می توانند به عنوان نقاط قوت و همکاران مسئولین عمل کنند.

رئیس شوراهای اسلامی شهرستان لارستان با بیان اینکه تعداد اعضای شوراها بستگی به میزان جمعیت شهرها و روستاها دارد، گفت: در مجموع ۶ شهر، ۸ بخش و ۲۳۸ روستا شهرستان لارستان ۴۰۰ نفر از معتمدین مردم در شوراهای شهر و روستا عضو هستند.

وی با تأکید بر لزوم همیاری و همکاری شوراها با مردم و مسئولین، یادآور شد: با در پیش داشتن ایام تعطیلات نوروز و سرازیر شدن هموطنان از سراسر کشور به منطقه لارستان بزرگ، می بایست با زیباسازی، نصب تابلوهای راهنمایی، رسیدگی به ورودی شهرها و روستاها، تهیه بروشورهای معرفی آثار تاریخی و طبیعی و غیره از مهمانان استقبال کنند.

موحدی بیان کرد: هر آنچه در کشور از آن برخوردار هستیم به برکت شهدا، آزادگان، جانبازان و ایثارگران است و دهیاران می بایست با نصب حضرت امام(ره)، امام خامنه ای و شهدای جنگ تحمیلی در میادین اصلی شهر و روستا یاد آنها را گرامی بدارند.

رئیس شوراهای اسلامی شهرستان لارستان با ابراز نگرانی از مهاجرت و خالی از سکنه شدن برخی روستاها، تصریح کرد: باید با رونق بخشیدن به بخش گردشگری و توسعه صنایع دستی و همچنین معرفی آن از طریق رسانه ها نسبت به ایجاد اشتغال و ماندگاری جمعیت ها در روستاها اقدام کرد.

به گزارش میلاد لارستان، در پایان با رأی گیری دهیاران حاضر در جلسه، حبیب الله مداح از روستای بالاده بیرم، اسماعیل نجاتی از روستای منصورآباد جویم و حسن خاکسار از روستای هرم جویم به ترتیب به عنوان رئیس، نائب رئیس و منشی مجمع دهیاران شهرستان لارستان انتخاب شدند.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲:۲۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین