چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۵ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2
قابل توجه اداره کل راه و شهرسازی لارستان:

برای حفظ سلامت جانی “مردم بریز” در مسیر جاده مرگ هم لطفا تدابیری بیندیشید….

 جاده‌ی دوبانده ای که به همان “جاده مرگ” معروف بوده و قرار است  از بندرعباس به سمت لار، جهرم و سپس شیراز منتهی شود  یکی از پرترددترین مسیرهای جنوب کشور…

 جاده‌ی دوبانده ای که به همان “جاده مرگ” معروف بوده و قرار است  از بندرعباس به سمت لار، جهرم و سپس شیراز منتهی شود  یکی از پرترددترین مسیرهای جنوب کشور محسوب می‌شود و این در حالی است که  در این  مسیر  تنها منطقه مسکونی که کاملا به جاده چسبیده روستای بریز می باشد.

به گزارش شهروند خبرنگار میلاد لارستان مدت‌هاست این جاده جان و مال مردم این روستا را گرفته، از جوانانی که طعمه‌ی مرگ شدند و به دنبال آن خانواده‌هایی که تا به امروز داغدار قتل‌های زنجیره‌ای این جاده هستند.

چند صباحی‌است که صحبت از دوبانده شدن جاده می رود و هر ساله بودجه ای برای آن اختصاص می یابد. به گفته برخی معاونین وزیر راه با فرض اختصاص سالانه ۵۰۰ میلیارد تومان به این جاده و با فرض هر کیلومتر آسفالت کامل معادل ۷ میلیارد تومان، امید می رود بهره برداری از کل جاده دو بانده طی ۳ سال آینده محقق گردد.


اما یکی از نکات مهم در این میان ” روستای بریز” است که با شرایط ویژه به جاده مذکور عملا چسبیده است و با توجه به موقعیت جغرافیایی بریز، اگر زمین‌های کشاورزی بریز  نیز جزء روستا حساب گردد، بزرگراه “شیراز- جهرم-لار-بندرعباس” عملا  از وسط آبادی روستا می‌گذرد. صحبت از کشاورزان و چوپانان و احشامی‌است که روزانه مجبورند نه یکبار بلکه چندین‌بار از این جاده بگذرند و اگر مقوله دو بانده سازی تکمیل و نهایی گردد، بی شک سرعت وسایل عبوری از این محور بیشتر نیز خواهد شد و خطرات جانی برای اهالی بریز هم بیشتر خواهد شد.

سؤال بزرگی که این روزها ذهن مردم بریز را درگیر خود کرده این است که مهندسین و مجریان طرح آیا چاره‌ای برای این موضوع اندیشیده‌اند؟

طی بررسی صورت گرفته گویا دور برگردان‌هایی که برای ورود و خروج از روستا در نظر گرفته‌ شده  یک تا چهار کیلومتر از روستا فاصله دارد. یعنی کشاورزی که روزانه پنج الی شش بار با موتور سواری مجبور است به زمین خود سر بزند، برای خروج باید چهار کیلیومتر و برای ورود یک کیلومتر را طی کند!

گویا دهیاری بریز نیز در خصوص رفع این مشکل پیشنهاد داده که یا زیر گذر و یا دوربرگردانی در نزدیکی این روستا مشکلات تصادفات به حداقل برسد ولی در این خصوص نیز اطلاعی در دست نبوده و امید است که موضوع مورد توجه مسئولین امر قرار گیرد.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۶:۲۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین