پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۵ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 7
امام جمعه لارستان:

از اقدام قابل تحسین بازاریان لارستان تقدیر می نماییم؛ متاسفانه افراد متدین هم در مقابل حجاب نامناسب برخی بانوان در لارستان عکس العملی ندارند

امام جمعه لارستان با بیان اینکه اصناف و بازاریان  لارستان بر خلاف برخی مراکز کشور در اقدامی قابل تحسین بجای تجمع، طی جلسه با فرماندار و امام جمعه بدون ایجاد حاشیه…

امام جمعه لارستان با بیان اینکه اصناف و بازاریان  لارستان بر خلاف برخی مراکز کشور در اقدامی قابل تحسین بجای تجمع، طی جلسه با فرماندار و امام جمعه بدون ایجاد حاشیه مطالب خود را در خصوص حوزه مالیات و مشکلات بازاریان مطرح نموده و از نتیجه این جلسات نیز راضی بوده اند اظهار داشت: وضعیت نامناسب حجاب و پوشش نامناسب برخی بانوان در لارستان  بارها مورد شکایات و گله هایی از سوی قاطبه مذهبی مردم قرار گرفته است و باید  ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر احیا شود تا شاهد این ناهنجاری ها نباشیم.

به گزارش میلاد لارستان حجت الاسلام موسوی امام جمعه در نماز جمعه روز گذشته لارستان   با بیان اینکه در چند روز گذشته شاهد گرانی های بوده ایم که این گرانی ها موجب نگرانی هایی بین اقشار شده اظهار داشت: درخواست ما از همه دولتمردان این است با تدابیر ویژه سازو کاری بیاندیشند تا شاهد مهار این گرانی ها و تورم افسارگسیخته باشیم.

حجت الاسلام موسوی خرم اظهار داشت: الحق والانصاف مردم بخاطر اسلام و حکومت اسلامی این گرانی ها را تحمل نموده اند اما واقعیت جامعه این است که گرانی ها بر قشری از جامعه فشار سنگینی را وارد کرده است.

امام جمعه لارستان افزود: ما باید در موضوعات دارای تحلیل باشیم تا تحت تاثیر فریبهای دشمن قرار نگیریم. گرامی هایی که در کشور ایجاد شده دارای دو عامل است. اول عامل خارجی و دیگری عامل درونی است.

وی با بیان اینکه عوامل خارجی یکی تحریم ظالمانه ای است که توسط استکبار جهانی متوجه ملت ایران شده و بر تورم کشور تاثیر گذاشته و دیگری کمبود کالاهای اساسی متاثر از خشکسالی جهانی است که بر تقاضای جهانی هم اثر گذار بوده است افزود: دلیل دیگر کمبود کالا بدلیل جنگ اوکراین است. در همین ایام شاهد بوده ایم که گندم و روغن نباتی در سطح جهانی دچار افزایش قیمت بسیار بالایی شد. مواد اولیه تهیه روغن نباتی کشور ما نیز بصورت وارداتی است و با افزایش قیمت در سطح جهانی تورم در کشور ما نیز حاصل گشته است.

امام جمعه لارستان اظهار داشت: دلیل دیگر برنامه ریزی و توطئه دشمن و اخلال در بازار ارز و طلا و کالا در کشور است که این تورم ها را ایجاد نموده است.

وی در خصوص عوامل داخلی نیز بیان داشت: ساختار معیوب اقتصاد ایران و عدم جراحی واقعی توسط مسئولان امر و نیز کم کاری و سیاست های غلط دولت قبل مانند ارز ۴۲۰۰ تومنی که رانت ها و ویژه خواری های متعددی را ایجاد نمود از جمله موارد داخلی می توان برشمرد.

حجت الاسلام موسوی خرم  جراحی اقتصادی دولت سیزدهم در جهت مردمی سازی یارانه هاست را سومین عامل دخیل در گرانی های اخیر دانسته و افزود: برخی در گذشته ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کردند اما کالاها را به قیمت آزاد به مردم فروخته اند اما دولت سیزدهم با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی سعی دارد یارانه‌ ها را به نحوی صحیح بهدست خود مردم برساند و این امر برای برخی دلالان و… تبعات دارد تا نگذارند این مهم به خوبی انحام شود.

وی چهارمین دلیل عامل داخلی را فعالیت عوامل نفوذی در بدنه دستگاه های دولتی و بخش های خصوصی و  ضعف در سیاست گذاری، اجرا و نظارت در دولت سیزدهم را به عنوان عامل پنجم معرفی نمود.

این مقام مسئول افزود:  وقتی تورم بدین شکل باشد خدمات مهم این دولت از جمله کنترل کرونا، کاهش نقدینگی و صفر شدن استقراض از بانک مرکزی، فعال شدن دیپلماسی، رشد پایه پولی، بیمه شدن محرومان جامعه و حضور فعال مسئولین بین مردم تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

وی مبحث بعد را حادثه ناگوار زلزله افغانستان بیان نموده که موجب خسارت های سنگین مادی و جانی به برادران مسلمان شده  و افزود: ملت افغانستان بداند که کشور ما در کنار همه مسلمانان مظلوم جهان خواهد بود.

حجت الاسلام موسوی خرم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در این ایام شاهد بوده ایم برخی برای پیگیری مطالبات خود راه تجمع در مقابل ادارات و نهادها را انتخاب نموده اند؛ اما در شهر لار خوشبختانه در موضوع مالیات ها شاهد بودیم اصناف و بازاریان ما در اقدامی قابل تحسین بجای تجمع در جلسه با فرماندار و امام جمعه بدون ایجاد حاشیه مطالب خود را مطرح نموده و از نتیجه این جلسات نیز راضی بوده اند.

وی با بیان اینکه تصمیمات باید با نگاه کلان در کل کشور صورت بگیرد و یک استان یا یک شهر نگاهی برای تصمیم‌گیری نباشد افزود: گاهی اوقات اصناف توضیح می دهند که گویا فقط یک شهر توسط مسئولین ملاک قرار داده شده و بر اساس آن قوانین وضع می گردد که این امر موجب آسیب هایی در جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی خرم بیان داشت: باید قبل از هر تصمیمی سخن اصناف در موضوعات مختلف شنیده شود تا از سو تفاهمات جلوگیری گردد. اگر قبل از تصمیم های مختلف با آن صنف مشورت گردد مشکلات نیز مشخص و قابل حل خواهد بود.

امام جمعه لارستان در بخش پایانی سخنان خویش یه موضوع عفاف و حجاب اشاره نموده و اظهار داشت: وضعیت نامناسب حجاب و پوشش نامناسب برخی بانوان در لارستان  بارها مورد شکایات و گله هایی از سوی قاطبه مذهبی مردم قرار گرفته است. وی بیان داشت: در معابر و پارک ها و مکان های مختلفی که وارد می شویم این ناهنجاری دیده می شود و کسی عکس العملی نیز نشان نمی دهد. این مبحث باید آسیب شناسی شود که چرا مسئله حجاب به اینجا رسیده و افرادی که متدین هستند نیز در مورد حجاب ساکت هستند و عکس العملی نشان نمی دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی لارستان گفت: این مسئله نیاز دارد تا در جلسه ای جدی به آن پرداخته شود. متاسفانه این شرایط جای هشدار و نگرانی برای ماست زیرا صحنه هایی دیده می شود که در شأن امت اسلامی نیست‌. باید ستاد امر به معروف و نهی از منکر احیا شود تا شاهد این ناهنجاری ها نباشیم.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۴ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۷:۲۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “از اقدام قابل تحسین بازاریان لارستان تقدیر می نماییم؛ متاسفانه افراد متدین هم در مقابل حجاب نامناسب برخی بانوان در لارستان عکس العملی ندارند”

  1. لاری. از سر دلسوزی گفت:

    باید تمرکز مسولان بر معیشت وگرانی جامعه باشد که شیرازه زندگی خانواده ها را به خطر انداخته است موضوع بیکاری جوانان باید مهم باشد تا تا امیدی ایجاد نشود. مسأله اصلی ما حجاب نیست مردم در مضیقه هستند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین