جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۱ق.ظ
::آخرین مطلب 11 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

جایزه ویژه جشنواره فیلم کوتاه کل گراش به «صدای نرگس» رسید

میلاد لارستان: دوازدهمین جشنواره فیلم کوتاه کل گراش با معرفی برگزیدگان به پایان رسید و «اوزال»، «قمارباز» و «صدای نرگس» موفق به کسب تندیس جشنواره شدند.

دوازدهمین جشنواره فیلم کوتاه کل گراش با معرفی برگزیدگان به پایان رسید و «اوزال»، «قمارباز» و «صدای نرگس» موفق به کسب تندیس جشنواره شدند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، رقابت فیلم‌سازان دوازدهمین جشنواره فیلم کوتاه کل گراش در حالی به پایان رسید که مسئولان برگزاری این جشنواره خود را برای ملی کردن جشنواره سیزدهم با وعده مدیرکل ارشاد استان فارس آماده کردند.

به گفته عبدالمهدی آئینه‌افروز، رئیس اداره ارشاد شهرستان گراش از هم‌اکنون برای بهتر برگزارشدن جشنواره سیزدهم برنامه‌ریزی شده و سال آینده جشنواره با حضور فیلم‌سازان ۸ استان برگزار می‌شود.

قائم مقام دبیر جشنواره فیلم کوتاه کل گراش گفته است استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و فارس استان‌های پیشنهادی از سوی ارشاد گراش هستند که در صورت تائید وزارت‌خانه جشنواره سیزدهم با حضور این استان‌ها برگزار می‌شود.

این جشنواره در ۴ بخش میراث فرهنگی، داستان، تجربی و مستند برگزار شد که این دوره جایزه‌ ویژه‌ای از طرف انجمن فیلم کوتاه ایران نیز در میان جایزه‌ها دیده می‌شد.

در بخش میراث فرهنگی که در واقع بخش اصلی جشنواره بود، مستند تلویزیونی اوزال به کارگردانی مسعود میرزایی از تولیدات صداوسیمای مرکز خلیج فارس توانست تندیس بهترین فیلم مستند و بهترین پژوهش را به دست آورد.

براساس گفته  مسعود میرزایی، کارگردان این مستند، دریانوردان بندرکنگ تاریخ زنده این بندرهستند و با رفتن آنها تاریخ این بندرنیز به دست فراموشی سپرده می‌شود که این اثر سرگذشت دریانوردان این منطقه را در ۳۸ دقیقه‌ به تصویر کشیده است.

این مستند درسی ویکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران نیز عنوان بهترین فیلم دربخش چشم‌انداز سرزمین زیبای من را کسب کرده است. مسعودمیرزایی، آزادبخش، عباس رد، امین اردانی، بهرنگ عباسپورو فرهاد عشقیان از عوامل این مستند هستند.

بهترین کارگردانی در این بخش به دارالسلام از احسان شادمانی تعلق گرفت. مستندِ «دارالسلام » روایتی سه ساله در یکی از قدیمی‌ترین گورستان‌های مسلمانان در شهر شیراز و جستجوی خرافه‌ها و باورهای موجود در آن در مقایسه‌ای با کتاب « کلثوم ننه» اثر آقاجمال خوانساری‌ست.

این مستند ۵۲ دقیقه‌ای از دریچه‌  دو آیه از قرآن کریم، سوره‌های مبارکه « الاسرا» و  «بقره» به کشف و شهود این خرافات می‌پردازد.

در بخش داستان تندیس بهترین فیلم به قمارباز ساخته کریم‌ لک‌زاده به تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوان ایران رسید.

بهزاد دورانی، حامد نجابت و شهباز عباسی بازیگران این فیلم هستند و این فیلم تاکنون جوایز متعددی را از جشنواره‌های داخلی و خارجی کسب کرده است.

در بخش مستند تندیس فیلم برتر به « پدر، مادر، علی، رضا و من»  ساخته هانیه یوسفیان رسید. این فیلم ۴۰ دقیقه‌ای  روایت بیماری آلزایمر پدر است که هیچ چیز را به یاد نمی‌آورد و می‌خواهد به تنها آرزویش که رسیدن به شهر کودکی‌هایش است، برسد. عماد رسولی، دانیال جلالی، بهمن کیارستمی عوامل تهیه این فیلم هستند.

این فیلم توانست به دلیل ایجاد ساختار روایی مناسب از مشکل اجتماعی – خانوادگی در نخستین جشنواره استانی فیلم کوتاه استان فارس موفق به دریافت لوح تقدیر، جایزه نقدی و تندیس جشنواره شود.

در بخش فیلم‌های تجربی آ… در سرزمین بایرساخته کیانوش جهاندیده از شیراز موفق شد که تندیس جشنواره را از آن خود کند. این فیلم ۲۶ دقیقه‌ای راویتگر افکار و درونیات یک آدمکش حرفه‌ای است که در آخرین ماموریتش باید در نقشه‌ به قتل رساندن عشق سابق خود همکاری کند.

صدای نرگس به کارگردانی هادی رهبر از کازرون توانست علاوه بر جایزه ویژه جشنواره، فیلم برتر از دید تماشاگران شد و انجمن فیلم کوتاه ایران از امسال به فیلم برتر جشنواره از نگاه خود نیز جایزه‌ای می‌داد که صدای نرگس برگزیده این انجمن بود.

مجید برزگر، مهدی نادری و آیدا پناهنده داوری بخش اصلی این دوره از جشنواره را برعهده داشتند و امیرشهاب رضویان به عنوان مهمان ویژه و امیر سعید قطبی‌زاده به عنوان منتقد در این دوره از جشنواره حضور داشتند.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲:۵۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین