جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۰ق.ظ
::آخرین مطلب 15 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

برنامه مسئولان فرهنگی برای سالروز وفات آقا مجتبی چیست؟!

میلاد لارستان: مرحوم آیت‌الله سید مجتبی موسوی لاری(ره)، فرزند مرحوم آیت‌الله سید علی اصغر موسوی لاری(ره) و نوه مجاهد بزرگ آیت‌الله العظمی سید عبدالحسین نجفی لاری(ره)، در سال ۱۳۱۴ در شهر لار متولد شد.

میلاد لارستان: مرحوم آیت‌الله سید مجتبی موسوی لاری(ره)، فرزند مرحوم آیت‌الله سید علی اصغر موسوی لاری(ره) و نوه مجاهد بزرگ آیت‌الله العظمی سید عبدالحسین نجفی لاری(ره)، در سال ۱۳۱۴ در شهر لار متولد شد.

مرحوم آیت الله موسوی لاری(ره) از علمای برجسته و کم نظیر عصر حاضر بود و از وی کتب های زیادی نظیر اسلام و سیمای تمدن غرب، بررسی مشکلات اخلاقی و روانی، رسالت اخلاق در تکامل انسان، مبانی اعتقادات در اسلام و غیره باقی مانده که در سراسر جهان علاقمند و دوستدار دارد.

شخصیت آن مردم بزرگ به گونه ای برای مردم افتاده و متواضع بود که عامه مردم ایشان را با نام آقا مجتبی می شناختند.

در مقدمه این مقاله همین چند بند، بس است. هدف ما از نگارش این نوشتار، ارج نهادن به مقام بزرگ این مرد سفر کرده است که انگار با وجود گذشت سالیان نه چندان زیاد از فوت این مرد مردمی، متأسفانه مسئولین فرهنگی در بحبوبه مشاغل روزانه از یاد آن عالم وارسته و مجاهد غافل شده اند.

نزدیک به چهار روز دیگر یعنی برابر ۱۹ اسفندماه سالروز وفات حضرت آیت الله سیدمجتبی موسوی لاری(ره) ولی تا به این لحظه برنامه ای از سوی هیچ یک از نهادهای فرهنگی لارستان مثل اداره تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون فرهنگی هنری مساجد و غیره برنامه ای برای گرامیداشت آن مرحوم اعلام نشده است.

از مسئولین محترم تقاضا می شود با یک برنامه ریزی منسجم، هماهنگ و یک صدا، مراسم بزرگداشتی در خور شأن حضرت آیت الله سیدمجتبی موسوی لاری(ره) حداقل با حضور یکی از مسئولان بزرگ فرهنگی کشور در لار برگزار شود.

گفتنی است؛ حضرت آیت الله سیدمجتبی موسوی لاری(ره) در ۱۹ بامداد ۱۳۹۱ (هـ.ش) در بیمارستان امام رضا(ع) لارستان دار فانی را وداع گفته است.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۵:۵۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین