شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۵ق.ظ
::آخرین مطلب 2 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

آخرین خبرها از تامین دستگاه های آنژیوگرافی، رادیوتراپی و پزشکی هسته ای در علوم پزشکی لارستان

 مشاور رییس دانشکده علوم پزشکی طی سخنانی آخرین وضعیت تامین دستگاه های آنژیوگرافی، رادیوتراپی و پزشکی هسته ای در علوم پزشکی لارستان را تشریح نمود. به گزارش میلاد لارستان رامین…

 مشاور رییس دانشکده علوم پزشکی طی سخنانی آخرین وضعیت تامین دستگاه های آنژیوگرافی، رادیوتراپی و پزشکی هسته ای در علوم پزشکی لارستان را تشریح نمود.

به گزارش میلاد لارستان رامین عوض پور با بیان اینکه در خصوص دو دستگاه آنژیوگرافی و رادیوتراپی در گذشته اخباری منتشر شده است اما به نتیجه نرسیده و در حد قول توسط مسئولین وقت دانشکده علوم پزشکی لارستان باقی مانده اظهار داشت: از روزهای اولی که در دانشکده شروع به فعالیت نموده ایم بدنبال وعده های تجهیزاتی بوده ایم و آنها را پیگیری نموده ایم.

مشاور رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه طی چندین جلسه که به اتفاق دکتر سلمانپور با معاون وزارت بهداشت داشته ایم این دو مورد را پیگیری نموده ایم افزود:  در گذشته متاسفانه با استفاده از فشارها برخی امکانات و تجهیزات گرفته می شده است اما در حال حاضر برای اختصاص هر دستگاه شاخص های جدیدی مطرح شده و سطح بندی صورت گرفته است.

عوض پور اظهار داشت: مثلا برای اختصاص دستگاه آنژیوگرافی باید شاخص جمعیت ۲۵۰ هزارنفر و با فاصله ۱۷۰ کیلومتری از دستگاه شهر دیگر باشد. در این خصوص بحث وجود متخصص و اشتغال تخت بیمارستان نیز باید در نظر گرفت. با توجه به این شاخص که این مورد در شهرستان هم جوار وجود دارد شاخص های لارستان از طرح خارج میشد اما با توجه به اینکه خیر در لارستان ساختمان آنژیوگرافی را کامل کرده و قول هایی داده شده بود پیگیری های مجدانه از وزارت صورت پذیرفت و هم اینک منتظر تعیین نرخ ارز از طرف دولت هستیم که وزارتخانه نیز بداند با چه نرخ هزینه ارزی باید این دستگاه تامین گردد و امیدواریم بتوانیم خبر خوشی در آینده جهت اختصاص دستگاه آنژیوگرافی منتشر نماییم.

ریاست دانشکده پرستاری لارستان در خصوص دستگاه رادیوتراپی نیز بیان داشت:  ساختمان خیرساز آماده شده ولی با توجه به شاخص ها و دارا بودن شهرستان هم جوار برای این دستگاه فعلا این مورد به نتیجه خاصی نرسیده است ولی امیدواریم در آینده پیگیری هایی صورت پذیرد.

عوض پور در بحث ایجاد مراکز درمانی در خور با توجه به جلساتی که با حضور متخصصین حوزه سلامت داشته اظهار داشت: پیشنهاد شد کلینیک دیابت و دندانپزشکی در این شهر راه اندازی گردد؛  البته برای ایجاد کلینیک دندانپزشکی نیاز به حضور خیرین در بحث تامین ساختمان و تجهیزات هستیم ولی برای راه اندازی کلینیک دیابت سعی میکنیم از اختیارات دانشکده استفاده نماییم.

وی در خصوص دستگاه پزشکی هسته ای نیز بیان داشت: قسط اول آن پرداخت شده و منتظر ادامه مراحل هستیم که امیدواریم این مهم نیز به نتیجه برسد.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “آخرین خبرها از تامین دستگاه های آنژیوگرافی، رادیوتراپی و پزشکی هسته ای در علوم پزشکی لارستان”

  1. قابل توجه علوم پزشکی لارستان گفت:

    علوم پزشکی گراش بیشتر امتیازات منطقه ای را حساب شده گرفته است واین جای تامل دارد که مسولین شهر مجاور با برنامه کار کرده اند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین