یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۸ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

6 درخواست نمایندگان انجمن‌های ادبی و هنری لارستان از معاون مدیرکل ارشاد فارس

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان انجمن‌های ادبی و هنری لارستان در نشستی با حضور معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس مشکلات حوزه فرهنگ…

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان انجمن‌های ادبی و هنری لارستان در نشستی با حضور معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس مشکلات حوزه فرهنگ و هنر لارستان را با معاون مدیرکل فارس در میان گذاشتند.
به گزارش میلادلارستان به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس؛ سالن پلاتو شهید علیشیریِ لار، چندی پیش میزبان جمعی از هنرمندان لارستان و میهمان ویژه آن سید رسول موسوی‌نژادیان، معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، عبدالصمد سلیمانی، کارشناس امور شهرستان‌ها و علی ثابت، کارشناس هنری بود.
عنایت‌الله موحدی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان و نمایندگان انجمن‌های ادبی و هنری لارستان (ارشادی، علویه، سبحانی، منشی، اقدام، مویدی، اخضری و نبی‌زاده) و خیل‌تاش ، معاون سیاسی فرمانداری ویژه لارستان در این دیدار نیازمندی‌های خود را عنوان کردند.
در این دیدار موحدی به بیان مشکلات اداره از جمله کمبود شدید نیروی انسانی در اداره فرهنگ و ارشاد لارستان علیرغم گستردگی منطقه و تعداد زیاد هنرمندان فعال در آن، فقدان ساختمان اداری مستقل علیرغم سابقه ۵۰ساله دایر شدن اداره در شهرستان، نقص سیستم صوتی و نور پلاتو شهید علیشیری، جهت خدمت رسانی به هنرمندان و فرهنگوران اشاره نمود. سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان، همچنین خواستار ایجاد هنرستان هنرهای زیبا در لارستان و تفییض اختیارات اداری بیشتر به لارستان شد.
در ادامه نمایندگان انجمن‌های ادبی و هنری لارستان به شرح زیر به بیان دیدگاهها و درخواستهای خویش پرداختند:
۱٫اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی نخل لارستان
۲٫تسهیل‌ اخذ مجوز فعالیت‌های هنری و سپردن اختیارات به شهرستان
۳٫راه‌اندازی جایزه ادبی «روئینا» در لارستان در مقیاس استانی یا سراسری
۴٫ساماندهی رسانه‌های آنلاین و لزوم اخذ مجوز قانونی برای تمام رسانه‌ها
۵٫حضور بیشتر هنرمندان شهرستان‌ها در انجمن‌های هنری استان
۶٫اختصاص سهیه به شهرستان‌ها در اعزام گروه‌های هنری به خارج از کشور
در پایان نیز موسوی نژادان به اظهار نظر پیرامون مسایل طرح شده در جلسه پرداخت. وی با بیان اینکه برای اخذ مجوز نیاز به حضور در مرکز استان نیست و تقریبا تمام فرایندها سیستمی شده است، که بخش مهمی از دغدغه و مشکلات هنرمندان مرتفع شده است.
معاون هنری اداراه کل فرهنگ و ارشاد استان اظهار داشت با توجه به زیرساخت‌های بسیار مناسب و مدرن مجتمع طوبی حتما پیگیری و حداکثر تلاش خود را برای اکران فیلم‌های جشنواره فجر در لارستان و رویدادهای مهم ملی صرف خواهم کرد و از برگزاری رویدادهای استانی در لارستان حمایت و در مورد جایزه ادبی «رو‌ئینا» هم حتما پیگیری و اجرا خواهیم داشت.

 

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۸:۲۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین