جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۷ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

آغاز برنامه غربالگری بیماریهای متابولیک ارثی در دانشکده علوم پزشکی لارستان

 معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان  با اشاره به آغاز به کار واحد غربالگری بیماری های متابولیک نوزادان اظهارداشت: بیماریهای متابولیک ارثی در واقع دسته‌ای از عارضه‌های ژنتیکی بوده که…

 معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان  با اشاره به آغاز به کار واحد غربالگری بیماری های متابولیک نوزادان اظهارداشت: بیماریهای متابولیک ارثی در واقع دسته‌ای از عارضه‌های ژنتیکی بوده که ژن معیوب این مبتلایان منجر به یک نقص آنزیمی می‌شود.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان،دکتر حسن فزونی افزود: تا بحال غربالگری نوزادان با تمرکز بر ۴ بیماری فنیل کتونوری، گالاکتوزمی، کم کاری تیروئید مادرزادی و فاویسم در حال انجام بوده که تاثیر آن در تشخیص زودهنگام و درمان بموقع بیماری کاملا ثابت شده است.

فزونی تصریح کرد: شناسایی زود هنگام این بیماری ها، در درمان به موقع بسیار موثر بوده و از عواقب بعدی جلوگیری می‌کند. معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان خاطرنشان کرد: با اجرای این برنامه علاوه بر ۴ بیماری فوق، غربالگری حدود ۲۰ بیماری متابولیک ارثی نیز در شهرستان های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان آغاز شده است.

وی افزود: پیش بینی شده اجرای این طرح می‌تواند بسیار مفید و عامل پیشگیری از بسیاری از معلولیت ها و حتی مرگ و میر ناشی از این بیماری ها باش

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین