پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۸ق.ظ
::آخرین مطلب 37 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

اجراي طرح بررسي اثر تغذيه در شرايط تنش خشكي گندم آبي در بخش مرکزی لارستان

کارشناس مرکز جهاد کشاورزی حومه لار با اشاره به اهمیت برنامه ریزی جهت تامین عناصرغذایی مورد نیاز گندم در چارچوب برنامه مدیریت تغذیه کودی، از اجرای طرح بررسی اثر تغذیه…

کارشناس مرکز جهاد کشاورزی حومه لار با اشاره به اهمیت برنامه ریزی جهت تامین عناصرغذایی مورد نیاز گندم در چارچوب برنامه مدیریت تغذیه کودی، از اجرای طرح بررسی اثر تغذیه در شرایط تنش خشکی در منطقه صحرای نیمه از توابع بخش مركزي لارستان خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی لارستان ، عالیه سادات رفعت حقیقی اظهار کرد: يکی از اثرات تنش خشکی برهم زدن تعادل تغذيه ای در گیاه است . با تکمیل مصرف عناصرغذائی کم مصرف از طريق محلولپاشی میتوان وضعیت رشد گیاه را در شرايط تنش بهبود بخشید، از اینرو مدیریت تغذيه تحت شرايط تنش میتواند تا حدی به گیاه در تحمل تنشهای مختلف کمک کند.

این کارشناس با بیان اینکه طرح تغذیه گندم آبی در سطح یک هکتار با استفاده از دستگاه کف کار با مصرف ۲۸۰ کیلو گرم بذر در مزرعه فیصل رفیعی از کشاورزان پیشرو منطقه صحرای نیمه اجرا شده است افزود: هدف از اجرای این طرح بررسی تاثیر مصرف کود های ماکرو و میکرو ، افزایش سطح آگاهی کشاورزان و افزایش تولید در مزارع گندم تحت تنش خشکی است.

در ادامه رفعت حقیقی با اشاره به اینکه برنامه تغذیه طی سه تیمار طبق دستورالعمل سازمان جهاد کشاورزی فارس در مزرعه اعمال و تمامی مراحل رشد تیمارها شامل پنجه دهی، ارتفاع ساقه، طول خوشه، تعداد دانه در خوشه، وزن هزاردانه، و در نهایت میزان عملکرد دانه در واحد سطح مورد مقایسه و تجزیه و تحلیل قرار می گیرد، خاطر نشان کرد: در پایان بهترین سطح کودی با توان حصول عملکرد بالا انتخاب و در آینده به صورت دستوالعمل فنی توصیه کودی به گندمکاران برای افزایش عملکرد مزرعه اعلام خواهد شد.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین