شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۳ق.ظ
::آخرین مطلب 44 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 18

الگوی مصرف آب برای هر مشترک لارستانی در یک ماه 15 متر مکعب است

رئیس اداره امور آبفا لارستان با بیان اینکه در لارستان الگوی مصرف آب برای هر مشترک در ماه ۱۵ متر مکعب است، گفت: در صورتی که صورتحساب مشترکین با مصارف…

رئیس اداره امور آبفا لارستان با بیان اینکه در لارستان الگوی مصرف آب برای هر مشترک در ماه ۱۵ متر مکعب است، گفت: در صورتی که صورتحساب مشترکین با مصارف تا یک سوم الگوی مصرف کاهش پیدا کند یعنی میزان مصرف آب آنها به زیر ۵ مترمکعب برسد، صورت‌حساب برای آنها رایگان محاسبه می‌شود.

سیدعبدالمهدی میرپور در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با ابراز نگرانی از کاهش چشمگیر میزان بارش باران در سطح لارستان، اظهار داشت: میزان بارندگی در شهر لار در سال جاری زراعی به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۹۶ درصد و برای بلند مدت ۹۱ درصد کاهش داشته است که این موضوع اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب را برای همه ما دوچندان می‌کند.

رئیس اداره امور آبفا لارستان با بیان اینکه در بسیاری از روستاهای لارستان چون منبع تأمین آب چاه است، چندین روستا در وضعیت کم‌آبی قرار دارند، تصریح کرد: تعدادی از  روستاها ازقبیل تنگاب زاهدمحمود و کهن برهان به لحاظ منابع آبی وضعیت نامناسب تری دارند.

وی با بیان اینکه در لارستان الگوی مصرف آب برای هر مشترک در ماه ۱۵ متر مکعب است، گفت: در صورتی که صورتحساب مشترکین با مصارف تا یک سوم الگوی مصرف کاهش پیدا کند یعنی میزان مصرف آب آنها به زیر ۵ مترمکعب برسد، صورت‌حساب برای آنها رایگان محاسبه می‌شود.

این مسئول با تأکید بر اینکه بی‌تردید در کنار مدیریت مصرف و تقاضا صرفه جویی در مصرف آب از مهم ترین مولفه های برون رفت از بحران کم آبی است، عنوان کرد: باید به سمتی برویم تا عناصر مورد نظر در سیاست‌های وزارت نیرو مبنی بر مدیریت مصرف آب و اصل سازگاری با کم آبی محقق شود و این امر جز با بسترسازی فرهنگی و ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب تحقق نخواهد یافت.

میرپور با اشاره به اینکه هدف از صرفه‌جویی و مصرف بهینه، کم مصرف کردن نیست بلکه هدف درست و به جا مصرف کردن و به اندازه نیاز استفاده کردن است، ادامه داد:با رعایت الگوی مصرف، امکان استفاده مناسب از آب برای همه شهروندان فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه اینکه امور آبفا لارستان به تازگی در راستای کاهش هدر رفت آب اقدام به تعویض شبکه فرسوده بالاده بیرم به متراژ ۲۲۰۰ متر با هزینه‌ای بالغ بر ۴ میلیارد ریال، بازسازی خط انتقال روستای فرشته جان به متراژ ۷۶۴ متر و همچنین کارگزاری شبکه توزیع فاز یک و دو شهرک بریز به متراژ ۴۶۰۰ متر با هزینه معادل ۴ میلیارد ریال کرده است، اضافه کرد: لوله های فرسوده چاه شماره ۱۰ شهر لار معروف به میدان اسب‌دوانی که مربوط به خط شهر قدیم لار است، تعویض شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۵:۰۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین